فضای آموزشی در دیشموک فاجعه است / مسئولان به مطالبه مهم مردم دیشموک توجه نمی کنند
فضای آموزشی در دیشموک فاجعه است / مسئولان به مطالبه مهم مردم دیشموک توجه نمی کنند
وی تکمیل نبودن خوابگاه دانش آموزی دخترانه دیشموک را یادآور شد و افزود: این ساختمان که اکنون نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اگر تکمیل شود و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد، دانش آموزان روستایی که به دلیل نبودن مدرسه در روستای خود ترک تحصیل کردند به مدرسه و چرخه آموزش باز خواهند گرداند که از مسئولین انتظار داریم جهت تسریع در راه‌اندازی خوابگاه تلاش مضاعفی نمایند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک حجت الاسلام والمسلمین راوند با اشاره به برگزاری بزرگترین رویداد اقتصادی در حوزه صادرات و برگزاری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی درتهران با همکاری ایران و آفریقا و با حضور تجار و بازرگانان و شرکت‌های تجاری از ۵ قاره جهان، اظهار داشت : به گفته مسئولان؛ این نمایشگاه با حضوربی نظیر مقامات تجاری از ۷۰ کشور دنیا برگزار شد و هتل‌های مستقر در پایتخت توان مدیریت همه شرکت کنندگان در این رویداد بین‌المللی را نداشتند.
امام جمعه دیشموک این نمایشگاه را فرصتی ارزشمند برای رشد اقتصادی و تعمیق روابط اقتصادی و سیاسی ایران و کشورهای آفریقایی دانست و افزود: قاره آفریقا با داشتن منابعی نزدیک به نیمی از معدن طلای جهان و یک سوم مواد معدنی دنیا و سفر رئیس جمهور بعد از ۱۱ سال به این قاره می‌تواند منشا خیرات و برکات زیادی برای رشد و توسعه اقتصادی نظام جمهوری اسلامی باشد. وی در ادامه اعتراضات دانشجویی دانشجویان اروپایی و آمریکایی را که دامنه وسیعی پیدا کرد حرکت غیرتمندانه دانشجویان بیدار علیه جنایات رژیم منحوس اسرائیل در نوار غزه بیان کرد و افزود یقیناً موازنه جدیدی را بر اساس قدرت آگاه‌سازی جهان ایفا می‌کند و وقتی دانشجویان بیدار شوند جامعه بیدار خواهد شد وقتی دانشجویان اعتراض کنند و حمایت خود را از مظلومان عالم و فلسطین مظلوم اعلام کنند به خصوص حمایت دو حزب معروف دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکایی و حتی احزاب پر ادعای اروپایی از سرکوب اعتراضات دانشجویی اعلام انتظار خود را اعلام کردند.
خطیب جمعه دیشموک اقدامات تنبیهی آمریکا و اروپا به جای اقناع فکری و ذهنی دانشجویان را نشانه عدم وجود موضوعیت اقناع فکری در ساختار غربی دانست و افزود پدیده کنونی نشان می‌دهد که آگاهی ملت‌ها و جوانان در سراسر دنیا حتی نسبت به وقایعی که فرسنگ‌ها دورتر از آن کشور است در حال رخ دادن است و این نشانه بیداری ملت‌هاست. حجت الاسلام راوند نامه ۱۰ سال پیش مقام معظم رهبری به دانشجویان و دانشگاه‌های اروپایی را یادآور شد که رهبر حکیم و با تدبیر انقلاب اسلامی دشمنان بشریت و انسانیت را به آنها گوشزد کرد را یادآور شد و گفت: اگر بیداری اسلامی در بین جوانان اروپایی و دانشجویان به معنای واقعی شکل بگیرد منافع این رژیم‌ها به خطر خواهد افتاد که به همین خاطر اقدام به آزار و اذیت و زندانی کردن دانشجویان می‌کنند تا جلوی صدای بیداری آنها را بگیرند. وی ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت مغز متفکر جهان اسلام استاد علامه شهید مرتضی مطهری و روز معلم را یادآور شد و ضمن تبریک به معلمان و تشکر از زحمات یک ساله معلمان عنوان کرد: شهید مطهری نه یک فرد بلکه یک نهضت و یک مکتب و یک انقلاب و یک انسان جریان ساز بود که برای خواص باید درس و الگو باشد. حجت الاسلام راوند وظیفه آموزش و پرورش را انتقال معارف دین به نسل جوان و نوجوان خواند و تصریح کرد شهید مطهری در زمان خود جهاد تبیین و جهاد فکری و جهاد معنوی و جهاد در برابر تحریف نادرست از دین راه انداخت. امام جمعه دیشموک آموزش و پرورش جریانساز را برگرفته از عقاید شهید مطهری دانست و گفت: جایگاه علم و عالم در روایات دینی ما و آیات قرآن ما جایگاه ویژه‌ای است.
وی خدمات آموزش و پرورش به منطقه دیشموک در نظام اسلامی را بی‌نظیر برآورد کرد و افزود: قبل از انقلاب این منطقه فقط سه معلم داشت ولی اکنون بیش از ۵۰۰ معلم در این منطقه خدمات آموزشی و پرورشی به مردم ارائه می‌دهند که این قابل تقدیر است. خطیب جمعه دیشموک ساخت ۱۷ مدرسه در طول ۲ سال و چندین میلیارد تجهیزات آموزشی در منطقه را از خدمات بی‌نظیر نظام و دولت به منطقه برآورد کرد و افزود: اجرای رتبه بندی که در کلام مقام معظم رهبری علاوه بر رفع مشکلات معیشتی رسیدن آموزش و پرورش به جایگاه واقعی آن است از خدمات دولت به فرهنگیان است. وی تکمیل نبودن خوابگاه دانش آموزی دخترانه دیشموک را یادآور شد و افزود: این ساختمان که اکنون نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اگر تکمیل شود و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد، دانش آموزان روستایی که به دلیل نبودن مدرسه در روستای خود ترک تحصیل کردند به مدرسه و چرخه آموزش باز خواهند گرداند که از مسئولین انتظار داریم جهت تسریع در راه‌اندازی خوابگاه تلاش مضاعفی نمایند. امام جمعه دیشموک با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر معلمان زیادی در بخش استخدام شدند و مشکل نیروی انسانی تا حدود زیادی برطرف شد تصریح کرد: نکته مهم در آموزش و پرورش شهر دیشموک کمبود فضای آموزشی است تا جایی که حدود ۷۰۰ دانش آموز در یک مدرسه تحصیل می‌کنند که جای حرکت کردن در فضای مدرسه را ندارند که لازم است مسئولان استانی از جمله استاندار، اداره کل نوسازی و آموزش و پرورش به منظور جلوگیری از بحران فکری به حال فضای آموزشی شهر دیشوک کنند.
حجت الاسلام راوند با اشاره به تصویب قانون منع حجاب در کشورهای غربی به خصوص فرانسه و جلوگیری از ورود دانشجویان محجبه به دانشگاه‌ها و افزایش موج میل به حجاب در دانشگاه‌ها را یادآور شد و خاطرنشان کرد مطرح شدن با این موضوع به اهداف خود برسند و باید بدانیم که حجاب واجب عقلی و سیاسی و تکلیف دینی است. وی اجرای طرح نور توسط نیروی محترم انتظامی را طرحی به منظوری جلوگیری از اشاعه بی‌حجابی و برخورد با هنجار شکنان برآورد کرد و افزود : ما باید از این عزیزان حمایت کنیم که من از این تریبون به نمایندگی از شما مردم حمایت قاطع خود را از نیروی مقتدر انتظامی در اجرای طرح نور اعلام می‌کنیم و از مسئولین اجرا کشور انتظار داریم که نیروی انتظامی را در این طرح همکاری و حمایت کنند.پایان پیام//
  • نویسنده : مالک آهنگ