فریاد بخشدار دیشموک در حضور اعضای شورای اداری کهگیلویه بخاطر عدم‌توجه در چند زمینه به دیشموک
فریاد بخشدار دیشموک در حضور اعضای شورای اداری کهگیلویه بخاطر عدم‌توجه در چند زمینه به دیشموک
جلسه شورای اداری کهگیلویه جهت بررسی پروژه های این شهرستان برای اولین بار با حضور جمع زیادی از مدیران کل در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، مدیران کل راه وشهرسازی، آب، مخابرات، فناوری اطلاعات، منابع طبیعی، برنامه و بودجه، امور شهری، بنیاد مسکن، ارشاد، نماینده ورزش و جوانان، راهداری و نماینده مردم در مجلس ، معاون عمرانی استاندار ، فرماندار و بخشداران و جمعی از مدیران شهرستانی در این جلسه حضور داشتند.

آنچه در این جلسه دو ساعت و نیمه گذشت:

فرماندار کهگیلویه مهمترین مشکلات شهرستان را یاداوری کرد و حدود ۲۹ دقیقه شهرستان را از لحاظ امکانات محروم خواند و خواستار توجه ویژه شد.

موسوی: مدیران شهرستان ول معطل هستند و تعطیا هستند و یک کار مفید انجام نمی دهند.

آب و فاضلاب فاجعه است و حتی یک وجب لوله به کسی نمی دهد.

آب ، برق و تلفن داد مردم را دراورده است و جایی نیست که برم و از یخچال سوخته و اینترنت ضعیف ننالند.

مدیرکل میراث فرهنگی به جلسه دعوت بود اما نمی دانم چرا نیامد!

اعتبار میلیاردی برای بازار روز دهدشت و مرمت بافت قدیمی شهر اختصاص داده شد اما اگر مدیران در این دوماه پیگیری نکنند فرصت از بین می رود.

روستاهای زیادی داریم که از ده روز تا یکماه هست که آب آشامیدنی ندارند.

موحد نماینده مردم در مجلس: من باید در وزارت دادم را بزنم ولی اگر قرار بر این باشد که بجای مجری هم پیگیر باشم به هیچ کاری نمی رسم.

پروژه رو گذر و زیر گذر دهدشت حیاتی است و باید تعیین تکلیف گردد.

روزی ۱۵ ساعت کار میکنم.

جذب اعتبارات در گرو فریاد زنی مدیران است.

مبلمان شهری دهدشت شبیه شهر ارواح است.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: ۴۰ میلیارد تومان برای تعریض و رفع نقاط حادثه‌خیز محور باغچه‌-سادات و ۱۵ میلیاردتومان برای تعریض و روشنایی تنگ پیرزال گذاشته‌ایم.

طرح جامع دهدشت در انتظار امضای استاندار است و تا آخر این هفته ابلاغ خواهد شد.

در بحث جاده‌های روستایی بالغ بر ۷۰۰ میلیاردتومان اعتبار در اختیار اداره راهداری قرار گرفته است.

راستا مدیرکل راه و شهرسازی: جاده چرام-دهدشت که سال‌ها معطل مانده بود ظرف سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

اختصاص ۱۰۰ تن قیر برای شهرداری دهدشت.

۸۰ تن قیر برای شهر سوق در نظر گرفته شده است.

شهابی نسب رئیس سازمان برنامه و بودجه: در حوزه اعتبارات انقلاب کردیم اما مدیران تشکر نکردند ولی معاون عمرانی و موحد همیشه تشکر کردند.

جذب اعتبارات دستگاه‌های اجرایی این استان در سال گذشته نسبت به سال قبل ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش داشت.

۴۹۵ میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی که برای نخستبن بار در قانون آمده بود هم به استان اختصاص داده شد.

سرجمع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۹، ۴۷۷ میلیارد تومان بود و این رقم در سال ۱۴۰۰ به هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

ورزشگاه قلعه رئیسی نقل و نباتی شد برای همه اما دو میلیارد اعتبار به آن داده ایم.

کاظمی رئیس اداره ارشاد کهگیلویه: یکی به من شفاف بگوید اعتبارات فرهنگی کجا می روند؟ چرا به فرهنگ اعتباری نمی رسد؟

حبیبی بخشدار دیشموک: روستاهای ما بالای ۸۰ خانوار دارند اما یکماهه آب شرب ندارند و برخه و همکارانش اهمیتی نمی دهند.

صفا حبیبی به موضوعاتی از قبیل  قطع روزانه فیبر نوری ،تکمیل سالن ورزشی درغک و چند چمن مصنوعی در روستاهای دشتک ، دلی ، ده تل ، کلات بنه راه ، لاوه پاتل،سالن درغک، اصلاح و توسعه شبکه برقرسانی و آبرسانی در روستاها،کمبود نیروی انسانی در منابع طبیعی دیشموک، تسریع در روند کار برق دومداره دیشموک و چاروسا، و تامین اعتبار جاده فارس به خوزستان از قلعه ریسی به دیشموک ،راه اندازی سایت ایرانسل روستاهای سردو ، رودریش ، سرگچ ، امامزاده میرسالار اشاره کرد و گفت: به دیشموک توجه کنید.

حبیبی با اشاره به مشکلات آسیب های اجتماعی در دیشموک؛  افزود: دیشموک نیازمند توجه ویژه در حوزه ی فرهنگی و همچنین استقرار نمایندگی ارشاد اسلامی می باشد .

وی همچنین خواستار راه اندازی هر چه زودتر اورژانس اجتماعی در دیشموک شده است.

بخشدار دیشموک با بیان کرد: بنیاد مسکن باید به مناطق روستایی دیشموک و اجرای طرح هادی در مناطق وستایی بخش توجه کند.

وی با بیان اینکه، دیشموک نیازمند استقرار نمایندگی راهداری و حمل نقل جاده ای  است، تصریح کرد:  روند آسفالت و زیرسازی راه های روستایی و بین بخشی باید تسریع شود.

است.

باقری مدیرکل بنیاد مسکن: بخشدار دیشموک تفاهم نامه را امضا نکرد و اگر امضا کند به دیشموک توجه ویژه ای خواهیم کرد.

جاوید بخت مدیرکل منابع طبیعی: به موحد اطلاعات غلط دادند وگرنه در این یکماهی که من آمدم کارهای خوبی انجام گرفت و برخی از معارضات را حل کردم.

این جلسه حاشیه هایی نیز داشت:

قبل از شروع جلسه از ورود خبرنگاران جلوگیری شد و هر کس تلاش بیشتری می کرد به جلسه راه پیدا می کرد.

سالن اجتماعات فرمانداری فضای مناسبی دارد اما برای این جلسه که چندین مدعو داشته مناسب نبود و برخی از مهمانان گاها برای پیدا کردن صندلی چالش بزرگی داشتند.

ابراهیم موحد رییس دفتر نماینده وسط جلسه حضور پیدا کرد و در حالیکه همه برای او در ردیف های جلو جا باز کردند اما ترجیح داد در ردیف های اخر و نقطه کور جلسه بشیند و حتی در هنگام پذیرایی که برای او کمی مفصل تر بود به دلیل متفاوت بودن امتناع کرد و این رفتار متواضعانه او با تحسین دیگران همراه شد مشابه چنین رفتاری از دادی نژاد معاون فرماندار نیز مشاهده شد.

تصویر فرمانداران پیشین شهرستان با قاب عکسی به دیوار جلسات نصب شده است اما با گذشت دو سال از رفتن اتابک و کریمی نژاد همچنان قاب عکس آنها تهیه نشده است که کج سلیقگی به حساب می آید.

بگو و مگوی شدید بخشدار دیشموک و برخه در آب و فاضلاب آنقدر طول کشید که تقریبا ربع وقت جلسه به این موضوع اختصاص داشت و با پادرمیانی دیگران نیز پایان نمی یافت.

اگر به ترکیب هیئت رئیسه این جلسه نگاهی انداخته می شدمشخص می شد که بیش از نیمی از اعضا مانده از دولت قبل بودند: موحد که نماینده ای هست برای همه دوران، رئیس سازمان برنامه و بودجه که البته نوع ادبیات تحسین برانگیز او و نیز حمایت های نماینده مجلس از او نشان می داد عزمی برای تغییر او نیست هم نیروی دولت روحانی بوده و معاون عمرانی استاندار نیز نیروی دولت گذشته است و تنها فرماندار کهگیلویه نسبت به گذشته تغییر کرد.

همچنان در جلسات فضای تحسین از ما بهتران پر رنگ است؛ همه مدیران از معاون عمرانی که صندلی بالاتر از آنها بود تشکر کردند و معاون عمرانی از نماینده مجلس که به نوعی بالاتر از اوست تشکر کرد.

در حالیکه یکی از محورهای اصلی جلسه نوسانات برقی بوده و به روایت فرماندار شهروندی گفته حاضرم بچه ام بمیرد اما یخچالم نسوزد ولی در عین حال نه مدیرعامل برق در جلسه بود و نه هم مدیر شهرستانی اش لبی تر کرده است.

کاظمی جو رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی مثل همیشه با شجاعت و شهامت حرف زد و هر جا نیاز به تذکر بود ورود می کرد و حرف خود را می زد.

انتهای پیام/م:آ

  • نویسنده : مالک آهنگ