فرشته‌های نجاتی که نقره‌داغ می‌شوند/ خلافی‌هایی که از جیب نیروهای اورژانس کسر می‌شود
فرشته‌های نجاتی که نقره‌داغ می‌شوند/ خلافی‌هایی که از جیب نیروهای اورژانس کسر می‌شود
طبق قانون راهنمایی و رانندگی خودروهای امدادی نباید در هنگام ماموریت جریمه شوند اما متاسفانه شاهد جریمه خودروها و کسر حقوق آن از نیروهای خدوم اورژانس هستیم.

به گزارش خبر دیشموک،  در ماده ١٨٦ آیین نامه راهنمایی و رانندگی مصوب هیات وزیران به شماره ۲۰۷۳/ت ۲۹۱۶۹ مورخ سال ١٣٨٤ آمده؛ وسایل نقلیه انتظامی و امدادی هنگامی که برای انجام ماموریت فوری در حرکتند در صورت به کار بردن چراغ گردان ویژه اعلام خطر یا آژیر تا حدودی که موجب بروز تصادف نشود مجاز به انجام اعمال زیر می‌باشند.

الف_ توقف در محل ممنوعه
ب_ تجاوز از سرعت مجاز و سبقت از سمت راست وسیله نقلیه دیگر
پ_ عبور از طرف چپ راه و همچنین دور زدن در نقاط ممنوعه
ت_ گذشتن از چراغ قرمز یا رعایت نکردن علائم دیگر ایست مشروط به اینکه از سرعت وسیله نقلیه در اینگونه محل‌ها تا حداقل امکان کاسته شود.

قانون چنین مواردی را برای خودروهای امدادی از جمله اورژانس ۱۱۵ پیش‌بینی کرده است اما متاسفانه می‌بینیم این فرشته‌های نجاتی که همواره تلاش می‌کنند در کمترین زمان خود را بر بالین مصدومان در حوادث رانندگی و سایر موارد برسانند جریمه می‌شدند.

آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ یاسوج جریمه می‌شوند و مدیران علوم پزشکی برای چندمین بار خلافی آمبولانس را از حقوق پرسنل کسر می‌کنند.

 حتی بوده که مبالغ میلیونی از حقوق پرسنل کسر شده است و حالا نیروهای اورژانس با این سوال مواجه هستند که جریمه به چه جرمی؟! آیا به جرم نجات مردم؟!

انتهای پیام/