فاجعه انسانی در حال رخ دادن است
فاجعه انسانی در حال رخ دادن است
مدیر شبکه بهداشت ودرمان کهگیلویه در گفت وگو باصدای جنوب اظهارداشت: سلامت مردم دهدشت وروستاهای اطراف در خطراست و تا دیر نشده باید مسئولان فکر اساسی کنند.

به گزارش خبر دیشموک  ،  مدیر شبکه بهداشت ودرمان کهگیلویه در گفت وگو باصدای جنوب اظهارداشت: سلامت مردم دهدشت وروستاهای اطراف در خطراست و تا دیر نشده باید مسئولان فکر اساسی کنند.

سیدمنصور تقوی بااشاره به دود ناشی از سوزاندن زباله در حاشیه دهدشت گفت: جمع آوری زباله، دفع ودفن آن در فصول گرم وسرد باعث تشدید بیماری های تنفسی، تولید گازهای سمی، نامطبوع کردن هوا و آلودگی زیاد آن و ورود شیرابه به آبهای زیرزمینی و سدها بویژه در بخش کشاورزی و گاهاً آب آشامیدنی شده است.

تقوی به انتشار دود ناشی ازسوزاندن زیاله ومشاهده روزانه آن در هنگام صبح بر فراز شهردهدشت اشاره کرد و هشدار داد: فاجعه انسانی در حال رخ دادن است و همه برای سلامتی مردم باید پای کارباشیم.

وی افزود: محل دفن زباله دهدشت محصور نیست و صدای ما دیگر به جایی نمی رسد و دیگر توانی نداریم و نمی دانیم به چه کسی بگوییم.

مدیرشبکه بهداشت ودرمان کهگیلویه ادامه داد: زیاله های تولیدی بیمارستان دهدشت با دستگاه زباله سوز کاملا امحاء می گردد.

تقوی گفت: با رهاسازی و عدم جمع اوری زباله،زباله گردی و زباله سوزی بهدلشت عمومی وسلامت مردم در خطر افناده است و گناه این مردم چیست؟

وی تصریح کرد: علی رغم بیان این موضوع در برخی تریبون ها ولی متاسفانه تاکنون کاری انجام نشده است.

سیدمنصور تقوی از مدعی العموم خواست به موضوع ورود کند وجلوی این فاجعه رابگیرد.

تقوی بامخاطب قراردادن شورای تامین کهگیلویه بویژه فرمانداروامام جمعه کهگیلویه تصریح کرد: اگر مسئولان کاری نکنند جامعه پزشکی شهرستان به موضوع ورود خواهد کرد و درسطح کشور در چارچوب قانون پیگیری ودرخواست کمک خواهند نمود.

انتهای پیام/