علت اصلی آتش‌سوزی جنگل‌ها مشخص شد
علت اصلی آتش‌سوزی جنگل‌ها مشخص شد
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: عامل بسیاری از آتش‌سوزی‌های هفته‌های اخیر مراتع و جنگل‌های این استان خطای انسانی گزارش شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ عوامل انسانی؛ علت اصلی آتش‌سوزی جنگل‌های استانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیک روز گفت: طبق بررسی‌های انجام شده توسط تیم رصد ستاد مدیریت بحران، عامل بسیاری از آتش‌سوزی‌های هفته‌ اخیر مراتع و جنگل‌های استان، خطای انسانی بوده است.

وی افزود: همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از آتش‌سوزی مزارع گندم و جو در ماه گذشته به دلیل رعد و برق رخ داده است.

نیکروز با اشاره به اینکه هنوز میزان دقیق خسارت به مزارع، مراتع و جنگل‌ها اعلام نشده است، ادامه داد: برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی مراتع و جنگل‌ها نیازمند مشارکت مردم هستیم و البته در سال‌های اخیر مردم در مهار و مقابله با آتش نقش بسزایی داشته‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی مراتع و جنگل‌های استان افزود: در ابتدای امسال برنامه ریزی برای برگزاری مانور ارتقای سطح آمادگی انجام و اقلام و تجهیزات لازم برای اطفای حریق توسط منابع طبیعی و محیط زیست بین شهرستان‌ها توزیع شد.

وی اضافه کرد: بخش زیادی از مزارع گندم و جو و مراتع و جنگل‌های این استان در کنار جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی واقع شده که هر لحظه دور انداختن سیگار از خودرو، خطر آتش سوزی را تشدید می‌کند و انتظار می‌رود مردم در این زمینه جوانب احتیاط را رعایت کنند.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ