مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص یارانه دستمزد به‌عنوان استان پایلوت کشور مشخص‌شده که 12 میلیارد و 800 میلیون تومان سهم استان ما است و هفته گذشته به استان ابلاغ شد که کارفرمایان به ازای هر نیروی فارغ‌التحصیلی که مشغول به کار کنند 30 درصد مزد کارگر جذب‌شده را اداره کار پرداخت می‌کند.

پروانه نیک‌مرام (چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت) در همایش روز جهانی کارگر که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جانشین فرمانده سپاه استان برگزار شد، ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر سخنان خود را با بیت شعری آغاز کرد:
نامت که شکوه کار و تکاپوست
تنها واژه ماندگار است
خوشا عرق جبینت
که خداوند پاس می‌داردش
نیک‌مرام افزود: روز جهانی کارگر یادمانی است برای ارج گذاشتن به زحمات و تلاش‌های کارگران، و فرصتی است برای پاسداشت و گرامیداشت مقام و منزلت کارگر است.
روز جهانی کارگر نماد، نشان و فریادخواهی کارگران که ندای عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی آن‌ها باعث گردید تا ساعت کارشان از ۱۰ ساعت به ۸ ساعت کاهش یابد تا بلکه دریافت حقوق و مزایاشون وضعیت بهتری پیدا کند.
هرچند بر این باور هستیم تا رسیدن کارگران به‌حق و حقوق واقعی‌شان و تحقق خواسته‌های آن‌ها فاصله‌ی زیادی داریم اما همه‌ی تلاش‌ها معطوف به ارتقای سطح معیشت و افزایش میزان حقوق و مزایای کارگران است.
کارگران این قشر زحمت‌کش و درعین‌حال آسیب‌پذیر جامعه که پیامبر در برابر چشم همگان خم شدند و بوسه بر دستان ترک‌خورده کارگران زدند.
اگرچه امروز را بنام روز کارگر نام‌گذاری کردند اما به این معنا نیست که در بقیه‌ی ایام کارگران را به فراموشی بسپاریم، چنانچه چرخ صنعت هرروز به دست این کارگران می‌چرخد.
از دیدگاه امام (ره) کارگران ارزشمندترین طبقه در جامعه هستند، چرخ عظیم جوامع بشری با دست توانای کارگران درحرکت چرخش است، حیات یک ملت مدیون کار و کارگر است، کار به جنبش مخصوصی خلاصه نمی‌شود و کارگر به گروه خاصی خلاصه نمی‌شود روز کارگر روز همه‌ی ملت است.
همچنین مقام معظم رهبری فرمودند که هر کشور هرچقدر هم رشد مادی و ثروت هم داشته باشد از کارگران دارد، کارگر هست که ثروت را تولید می‌کند و رشد اقتصادی را به وجود می‌آورد، اگر کارگر نباشد همه‌ی طراحان، برنامه ریزان و متفکران اقتصادی کارشان بیهوده خواهد بود، بنا بر این‌همه بر این باور هستیم در هر جامعه‌ای که از فرصت اندیشه و بازوی هنرمند کارگران بهتر و بیشتر استفاده شود توسعه و پیشرفت رونق دوچندان خواهد داشت.
نقش بی‌بدیل کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی در تولید قابل‌توجه بوده و آن‌ها شایسته خدمت گذاری هستند، کارگران علیرغم مزایای مادی و دستمزدهای حداقلی با تمام توان در پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها دوش‌به‌دوش کارفرمایان دغدغه مشکلات بنگاه‌های اقتصادی اعتماد دارند.
هم در دین مبین اسلام و هم تأکید مسئولین دغدغه دار و کارفرمایان و صاحبان کار درباره‌ی حفظ حقوق کارگران سفارش فراوانی شده است.
برخی از این حقوق پرداخت دستمزد و مزایای عادلانه است و بیمه کردن کارگران و توجه به قراردادهای کار است.
یکی از مشکلاتی که کارگران به‌صورت معمول با آن مواجه هستند قراردادهای موقت است اینک که هنگام رکود آن‌ها را اخراج می‌کنند و اگر کارگری را با دستمزد کمتری بیایند کارگر پیشین را اخراج می‌کنند، این قراردادهای کار مشکلاتی را برای کارگران به وجود آورده است.
امیدواریم همچون حساب‌هایی که در سال‌های گذشته تعیین تکلیف شد، این قراردادها هم تعیین تکلیف شود، البته قرارداد کارگران روستایی تعیین تکلیف شد، شرکت مخابرات را مکلف کردند که این قراردادها باید تا زمان بازنشستگی دائمی با شرکت مخابرات بسته شود.
حق مسکن کارگران مشمول قانون کار، بنا بر پیشنهاد شورای عالی کار طبق مصوبه هیئت‌وزیران تصویب شد و حق مسکن کارگران از ۴۰ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان اعلام شد و اجرای آن از یکم فروردین سال جاری بود.
گاهی دیده می‌شود که مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار فقط نقدینگی نیست بلکه پاره‌ای از مشکلات درون کارگاهی است همانند بالا بودن هزینه‌های تولید، انباشت محصولات تولیدی، نیاز به اصلاح ساختار، اختلاف بین سهام‌داران و سو مدیریت است و بخشی هم برون کارگاهی است در استان‌ها به‌خصوص استان ما مانند رکود صنعت، تحریم‌ها، واردات بی‌رویه، قاچاق کالا و مطالبات از سازمان‌ها به بانک‌ها که گاهی باعث تعطیلی یک کارخانه گردیده است.
استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص یارانه دستمزد به‌عنوان استان پایلوت کشور مشخص‌شده که ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سهم استان ما است و هفته گذشته به استان ابلاغ شد که کارفرمایان به ازای هر نیروی فارغ‌التحصیلی که مشغول به کار کنند ۳۰ درصد مزد کارگر جذب‌شده را اداره کار پرداخت می‌کند و ۷۰ درصد آن را پیمانکار و کارفرما پرداخت خواهد کرد.