شهید سلیمانی توانست تروریست‌ها را نابود کند
شهید سلیمانی توانست تروریست‌ها را نابود کند
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه شهید سلیمانی محور مقاومت را تقویت کرد، گفت: ایشان توانست تروریست‌ها را به نابودی بکشاند و توطئه ابرقدرت‌ها در ایجاد این تروریست‌ها را افشا کند و آن‌ها را شکست دهد.

به گزارش خبر دیشموک،   سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در جشنواره تحول و تعالی سرمایه انسانی نیرو‌های مسلح جایزه سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی که در تالار اندیشه این دانشگاه برگزار شد، به استناد جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: سرمایه انسانی جزء بزرگترین فرصت‌های کشور ماست که بحمدالله کشور ما دارای منابع عظیم جوانان مؤمن، متعهد، باهوش، باسواد و ماهر هست که چنانچه به درستی انتخاب بشوند و مورد آموزش و تربیت قرار گیرند، قطعا گنج‌هایی هستند که می‌توانند کشور ما را به قللی که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مدنظر حضرت امام خامنه‌ای قرار گرفته، برساند.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره گفت: رسالت این جشنواره، توسعه فرهنگ شایستگی، قدردانی از افراد و فعالیت‌های برتر، در حوزه سرمایه انسانی نیرو‌های مسلح است و اهدافی عالی، مانند تبادل تجربه، ترویج فرهنگ خودارزیابی در بین کارکنان و توسعه بهره‌وری در مدیران این حوزه را دنبال می‌کند.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه در سازمان‌های نظامی سرمایه انسانی بی‌تردید مهمترین رکن است، افزود: بار‌ها شاهد بودیم و بودید که یگان‌های مشابهی از نظر نیرو، تجهیزات، تأسیسات، تسلیحات و مهمات در دفاع مقدس یا در دوره‌های دیگر، در مأموریت‌های متفاوت، وجود داشته‌اند که در یک سازمان، در یک یگان، نوع اجرای مأموریت و دستیابی به اهداف، فوق‌العاده متفاوت با یگان دیگر بوده که علت آن، تفاوت در منابع انسانی دو مجموعه بوده است چرا که، محرک بنیادین خلق ارزش‌ها در سازمان‌های نیرو‌های مسلح، منابع انسانی هستند.

سرلشکر باقری با اشاره به هدف مهم کشور و انقلاب اسلامی که همان نیل به تمدن نوین اسلامی براساس تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: این مأموریت برای انقلاب یک کارفوق‌العاده سنگین و مأموریتی، بزرگ است که منابع انسانی نیرو‌های مسلح، اساسی‌ترین پیشران‌های آن محسوب می‌شوند.

وی در پاسخ به سؤالی، مبنی بر اینکه منابع انسانی نیرو‌های مسلح، چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟ افزود: ما نیاز به نیرو‌هایی داریم که دارای ویژگی‌های عمیق ایمانی، اعتقادی و اخلاقی خاصی که مدنظر نظام اسلامی است، باشند و صرفا هوش، استعداد و تخصص هر فرد، برای ورود به سازمان، کافی و مدنظر نیست و ویژگی‌های ایمانی، معنوی، روحی و اخلاقی در درجه اول اهمیت، قرار دارد.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با اشاره به جنگ‌های ترکیبی پیش‌رو، گفت: نیروی انسانی مدنظر، باید علاوه بر داشتن عقلانیت منطقی، هوشمندی و سطح بالای تفکر راهبردی، دارای ذهن فعال تاکتیکی و قدرت واکنش سریع باشد.

سرلشکر باقری گفت: همچنین نیروی انسانی ما بایستی دارای قابلیت‌های متنوع، آمادگی برای ایفای نقش در صحنه‌های پیچیده امروز و فردا و نیز دارای ذهن سازمان‌یافته بوده و بتواند در شرایط پیچیده امروز و آینده، ایفای نقش صحیحی را از خود نشان بدهد.

وی ادامه داد: ویژگی‌هایی مانند؛ رشد و بالندگی و عدم ایستایی و پویایی در منابع انسانی، فوق‌العاده مهم است و وقتی این ویژگی‌ها در کنار داشتن حس مشارکت و تعلق به سازمان و مأموریت، قرار می‌گیرد، معجونی به دست می‌آید که نمونه‌اش را در دفاع مقدس دیده‌ایم و در صحنه‌های مأموریتی پس از آن هم، بعضاً شاهد بوده‌ایم.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با اشاره به حوادث و مشکلات امنیتی ابتدای انقلاب گفت: پس از تعطیلی دانشگاه‌ها در ابتدای سال ۵۹، نسلی از جوانانی که از نظر بهره هوشی، استعداد و دانش در سطح قابل قبولی بودند و با دغدغه‌مندی و داشتن انگیزه نسبت به ثبات نظام و ضرورت‌های انقلاب وارد نیرو‌های مسلح شدند و حضور این جوانان در سپاه، در کمیته‌های انقلاب اسلامی، در بخش‌هایی از ارتش و بخش‌های دیگر، دیده می‌شد و عملکرد این نسل را شما در دفاع مقدس دیده‌اید. نسلی که نه آموزش پیشرفته‌ای برایش برگزار شد، نه امکانات خاصی داشت و نه از مزایای مادی و مقامات و درجاتی بهره‌مند بود، ولی در مواجهه با تهاجم بی‌رحمانه رژیم بعثی عراق و ناامنی در نقاط مختلف کشور، این نسل، فقط به واسطه انگیزه‌های الهی و ایمانی خود و همچنین با ابداع، ابتکار، خلاقیت، با مجاهدت، ایثار و فداکاری مأموریت خود را به بهترین نحو ممکن انجام داد و دشمن بعثی را با امکانات، تجهیزات، تسلیحات و پول فراوان و پشتیبانی سی و چند کشور، به زانو در آورد.

سرلشکر باقری افزود: شهید سلیمانی از فرماندهان همان نسل بود که تا لحظه شهادت، پرچم انقلاب و نظام را بر دوش داشت و بعد از دفاع مقدس نیز در صحنه‌های فرامرزی جنگید و محور مقاومت را تقویت کرد و توانست تروریست‌ها را به نابودی بکشاند و توطئه ابرقدرت‌ها، در ایجاد این تروریست‌ها، افشاء کند و آن‌ها را شکست دهد و کشور ما و محور مقاومت را به سربلندی برساند که نمونه‌هایی مانند شهید سلیمانی، در میان شهدا و ایثارگران کم نیستند و ما آن‌ها را می‌بینیم، لذا پژوهشگاه‌ها و اندیشکده ها، ویژگی‌های چنین افرادی را استخراج کنند و در قالب یک کار پژوهشی، فرآیند رشد آن‌ها را در بیاورند و به عنوان الگو در تربیت و رشد نسل فعلی و آتی نیرو‌های مسلح، حداکثر بهره‌وری را داشته باشند. فتح خرمشهر‌ها به این آسانی‌ها اتفاق نمی‌افتد، ولی با داشتن چنین منابع انسانی، می‌تواند اتفاق بیفتد.

وی در ادامه گفت: آنچه مهم است این است که شما مسئولین منابع انسانی نیرو‌های مسلح، کار فوق‌العاده پیچیده و سختی دارید منابع انسانی و جوانان عزیز ما در برابر سخت‌ترین و هولناکترین هجمه‌های فرهنگی، رسانه‌ای، سایبری و فضای مجازی هستند و روز به روز بیشتر از این خواهند بود کار به این لحاظ نسبت‌به دوران گذشته دفاع مقدس و دوره‌های مشابه آن، سخت‌تر شده است نیروی انسانی ما بایستی روحیه معنوی و اعتقادی پولادین داشته باشد و این، نیاز به تربیت و مداومت در مراقبت نسبت به او هست که بتواند در برابر این سیل‌ها خود را حفظ کند و پیش برود.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح درباره عنوان این جشنواره که تحول و تعالی است، گفت: انسان و سازمان بدون تحول و تعالی، قطعا دچار میرایی بالایی خواهد شد و از بین خواهد رفت. هر چند این سازمان، پوسته‌ای به ظاهر منظم و مناسب داشته باشد، ولی اینگونه سازمان‌ها دچار میرایی معنوی و واقعی شده و یا می‌شود، بنابراین ما نیاز به تحول و تعالی داریم، تحولی که ما را به سمت قله‌هایی که دین مبین اسلام، مقام معظم رهبری، اسناد بالادستی برای ما مشخص کرده است، حرکت کنیم. این تحول و تعالی، فوق‌العاده مهم و ضروری است.

سرلشکر باقری با اشاره به خصوصیات نیرو‌های وابسته یا همان بازنشسته، گفت: نیرو‌های وابسته یا همان بازنشسته، پرچم‌دار انقلاب اسلامی هستند و در برهه‌هایی از زمان، که انقلاب اسلامی دچار فتنه و توطئه دشمنان، می‌شود، پیشکسوتان و بازنشستگان وابستگان نیرو‌های مسلح، یعنی همان نسلی که در دفاع مقدس در جوانی تلاشش را کرده بدنش پر از ترکش و آسیب است خودش را به میدان می‌رساند و پرچم‌داری می‌کند و جوانان به آن‌ها تأسّی می‌کنند و منابع انسانی نیرو‌های مسلح باید از این عزیزان پیشکسوت که همواره در وسط میدان هستند، مراقبت، سرکشی و رسیدگی کند.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در پایان صحبت‌هایش ابراز امیدواری کرد و گفت: من امیدوار هستم که این جشنواره ارزشمند که به نام شهید سلیمانی عزیز مزیّن است، آغازی بر یک تحوّل بزرگ در نحوه مدیریت بر منابع انسانی، در مجموعه نیرو‌های مسلح باشد و مسئولان نیروی انسانی، مباشران، مدیران و راهنمایان، تصمیم‌سازان این حوزه هستند و فرماندهان و مدیران اصلی و عالیرتبه نیرو‌های مسلح پاسخگوی اصلی هستند و من مطالبه‌ام را از فرماندهان عالی نیرو‌های مسلح دارم و خواهم داشت و این جشنواره و چنین فعالیت‌هایی، باید تکرار و توسعه داشته باشد.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و همچنین مدیران برگزیده دفاع مقدس، جبهه مقاومت، پیشکسوتان، اساتید، پژوهشگران و آثار پژوهشی برگزیده به نحوی شایسته، تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم بیرق آستان مقدس و منور امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام، امام حسین علیه‌السلام، امام رضا علیه‌السلام- حضرت ابوالفضل‌العباس علیه‌السلام، حضرت زینب سلام‌الله علیها، حضرت رقیه سلام‌الله علیها، توسط خادمین آستان قدس رضوی در سالن برگزاری جشنواره حمل و فضای مراسم را متبرّک کردند.

انتهای پیام/ ت