شهدا به مسئولان می‌گویند خون دادیم برای نظام باید خدمت کنید
شهدا به مسئولان می‌گویند خون دادیم برای نظام باید خدمت کنید
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسوولانی که به فکر خدمت نیستند در برابر مردم شرم کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛   آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: روحانیت همیشه در طول تاریخ رمز احیاء دین بوده است.

وی بیان اینکه آنان که دین را آموختند و آن را در جامعه جاری کردند، مردان علم و ایمان بودند گفت: کسانی که عالم اند و عامل این ها رفعت های خداوند را خواهند دید.

ملک حسینی با بیان اینکه این رفعت ها گاه جهاد و مقاومت و گاه ایثار و شهادت است، این ها منزلت های آن‌ها است، گفت: عالمان هدایتگران تاریخ بودند می‌آموختند و آموزش می‌دادند.

وی تمام قوم لر را شیعه دانست و افزود: رمز این قوم همیشه روحانیت سادات و سادات روحانی بود و نقش روحانیت در تشیع استان انکار ناپذیر است.

ملک حسینی به جایگاه بزرگی حقیقی روحانیت در نگاه مردم اشاره کرد و گفت: در نگاه ها آنچنان بزرگ بودند که مردم باور داشتند دین شان با تکیه بر آن‌ها مستحکم است.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری به نقش روحانیت در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: روحانیت در طول تاریخ همیشه مرد میدان بود، جنگید و کشته شد و ضروری ست که یاد تمام حماسه آفرینان را گرامی‌داشت.

وی با بیان اینکه یادواره ها باید راهوارهای شهیدان باشند، افزود: باید در مسیر تعیین شده گام گذاشت تا به مقصد رسید.

ملک حسینی با بیان اینکه شهدا به مسئولان می‌گویند خون دادیم برای نظام باید خدمت کنید، افزود: شرم کنید اگر خدمت نمی‌کنید به جامعه ای که وظیفه خدمت به آن‌ها دارید.

وی افزود: صیانت کنید از نظام و انقلاب تان، انتخابات پیش رو است مشارکت کنید و به کشورتان در برابر دشمنان آبرو ببخشید.

آیت الله ملک حسینی بیان کرد: عفت و حیا جامعه را حفظ کنید، برای آینده ایرانی با علم و تقوا تلاش کنید.

در پایان از خانواده‌های شهدا تجلیل شد.

پایان پیام/