شناسایی عاملان آتش سوزی جنگل های استان
شناسایی عاملان آتش سوزی جنگل های استان
هشت نفر از عاملان روشن شدن شعله‌های آتش در جنگل‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری شناسایی شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اینکه برخی از افراد به صورت عمدی و به علت اختلافات محلی اقدام به روشن کردن آتش کرده اند گفت: اما دلیل اصلی آتش سوزی های عرصه های طبیعی امسال سوزاندن پسماند مزارع کشاورزی و کشیدن آتش به مراتع بوده است.

سعید جاوید بخت افزود: هشت نفر از افرادی که عامل این آتش سوزی ها بودند پس از تشکیل پرونده برای پیگیری و برخورد قانونی به مراجع قضایی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شده اند.

جاوید بخت با اشاره به اینکه انجام اقدام هایی که منجر به آتش سوزی در جنگل و مراتع شود جرم است و با افراد خاطی برخورد می شود از شهروندان ساکن در مناطق نزدیک جنگل های استان خواست در صورت داشتن اطلاعاتی در خصوص عوامل آتش سوزی ها موضوع را به مسئولان منابع طبیعی اطلاع رسانی کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با وجود بالا بودن شمار آتش سوزی های امسال در عرصه های طبیعی اما به دلیل افزایش شمار تجهیزات مورد نیاز اطفای حریق، بیشتر آتش سوزی ها در همان ساعت های اولیه وقوع خاموش شده است.

وی ادامه داد: مساحت جنگل ها و مراتع خسارت دیده از آتش سوزی ها در حال برآورد است اما میزان خسارت ها کمتر از سال های گذشته است.

کهگیلویه و بویراحمد ۵۵۲ هزار هکتار مرتع و۸۸۰ هزار هکتار جنگل است.

 

انتهای پیام

  • نویسنده : مالک آهنگ