شناسایی  بیماران سلیاکی در کهگیلویه و بویراحمد
شناسایی  بیماران سلیاکی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت بیماران سلیاک مبنافرانه گفت: از این تعداد ، تنها اطلاعات یک بیمار در بانک اطلاعاتی بیماران سلیاکی ثبت شده است.
به گزارش خبر دیشموک،  مهدی جهانگیر با اشاره به اینکه این شرکت با کمک سه نفر از خیران از سال ۹۸ با هدف کمک به بیماران سلیاکی در شیراز تاسیس شد گفت: این شرکت تنها تولید کننده نان بدون گلوتن سنگک برای بیماران خاص زیر نظر وزارت بهداشت است.
وی تعداد این بیماران در استان فارس را هزار و ۵۱۷ نفر نام برد و افزود: یک جنبش خودجوش مردمی را در کهگیلویه و بویراحمد با هدف فرهنگ سازی و شناسایی بیماران سلیاکی آغاز کردیم تا بتوانیم به این بیماران کمک کنیم.
وی هدف از این اقدام را شناسایی این بیماران و تامین غذا‌های آن‌ها عنوان کرد و ادامه داد: بیماری سلیاک یک بیماری گوارشی وراثتی است که در اثر حساسیت به پروتئین گلوتن در افراد ایجاد می‌شود.
مدیرعامل شرکت بیماران سلیاک مبنافرانه با بیان اینکه این بیماران اکثر غذا‌های بسته بندی ، انواع نوشیدنی‌ها به جز آب و هر غذایی که حاوی گلوتن باشد را نمی‌توانند استفاده کنند گفت: این بیماران از خوردن حدود ۴ هزار نوع غذا محروم هستند.
وی افزود: در تلاش هستیم با همکاری فعالان صنعت غذای استان بخشی از مواد غذایی مورد نیاز این بیماران در داخل استان تولید شود.
جهانگیر یادآور شد: با شناسایی و کامل شدن اطلاعات این بیماران از مسئولان استان تقاضا داریم تا یارانه آرد این بیماران را در اختیار این شرکت قرار دهد تا بتوانیم نان مورد نیاز آن‌ها را تامین کنیم.
حیدری نماینده بیماران سلیاکی در استان هم گفت: بیماران سلیاکی برای دریافت حمایت‌های خیران می‌توانند به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۹۱۷۳۴۱۶۴۵۳ تماس گرفته و اطلاعات خود را ثبت کنند.
انتهای پیام/