شایان نادری: مدیرانی هستند که حتی یک بار به مناطق محروم سرکشی نکرده‌اند
شایان نادری: مدیرانی هستند که حتی یک بار به مناطق محروم سرکشی نکرده‌اند
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد در حضور رئیس جمهور گفت: به لطف حضور جهادگران ، خیلی از محرومیت ها کشف می شود

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد در حضور رئیس جمهور گفت: به لطف حضور جهادگران، خیلی از محرومیت‌ها کشف می‌شود و تازه مدیران بیدار می‌شوند و می‌فهمند که محرومیتی در منطقه‌ای وجود دارد. متاسفانه خلأ حضور مدیران اجرایی بیداد می‌کند، و بعضاً مدیرانی هستند که حتی یک بار به مناطق محروم سرکشی نکرده‌اند.
به گزارش خبر دیشموک، امروز جمعه (۹ مهرماه ۱۴۰۰)، در ادامه سفر یکروزه رئیس جمهور و جمعی از هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد، سیدابراهیم رئیسی در نشستی با جمعی از نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جمعی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد، در سالن اجتماعات دانشگاه یاسوج دیدار کرد.
شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: طی چند دهه اخیر خدمات زیادی به استان ما صورت گرفته، ولی در زمینه‌های منابع انسانی، افرادی هستند که در محرومیت زدایی ها دیده نشدند و کمتر دیده شدند.
وی گفت: تجربه پیشرفت واقعی از کانال رشد و توسعه منابع انسانی می‌گذرد. این امید در دل محرومان ایجاد شده که در دولت حضرتعالی زمینه بروز و ظهور استعدادهای منابع انسانی استان دیده شوند، و عزم جدیدی برای رخت بستن استان از محرومیت بسته شود.
نادری گفت: جمعیت اعظمی از استان ما را روستاییان تشکیل می‌دهند، روستاییانی که در گذشته در زمینه تأمین مایحتاج خود خودکفا بوده‌اند، ولی با پیاده سازی الگوهای اشتباه در این روستاها، مردم روستا کاملاً وابسته شده‌اند.
نادری اظهار کرد: یکی از دلایی که باعث خالی شدن روستاها و افزایش مهاجرت شده، همین وابستگی و از بین رفتن خودکفایی و فقر است.
نادری در انتقاد به نبود زیرساخت‌های روستایی گفت: روستاهای ما با پدیده کویر فرهنگی مواجه هستند، به دلیل نبود زیرساخت‌های فرهنگی، بهداشتی با بسیاری از آسیب‌ها مواجه هستیم. نبود جاده و نبود زیرساخت‌های لازم از جمله آب روستایی موجب نارضایتی مردم از مسئولان شده است.
وی افزود: روستاهای پهنک بهمئی، پیچاب باشت، لوداب، زیلایی، گلچنه دیشموک، روستاهای لنده، نمونه‌ای از تبعیض در توزیع امکانات هستند. در دولت انقلابی جنابعالی انتظار داریم توزیع عادلانه منابع برقرار شود.
وی در انتقاد به دستگاه‌های اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بجای الگوی توسعه با نگاه‌های، از مدل پیشرفت منطقه متناسب با استان استفاده شود، تلاش برای رفع محرومیت جامعه همواره مورد نظر جهادگران واقعی بوده است، ولی می‌طلبد روح جدیدی جهادی در سیستم اجرایی استان دمیده شود، به نحوی که دستگاه‌های اجرایی که خود باید خط مقدم محرومیت زدایی باشند، چنین روحیه‌ای وجود ندارد.
نادری اظهار کرد: به لطف حضور جهادگران، خیلی از محرومیت‌ها کشف می‌شود و تازه مدیران بیدار می‌شوند و می‌فهمند که محرومیتی در منطقه‌ای وجود دارد. متاسفانه خلأ حضور مدیران اجرایی بیداد می‌کند، و بعضاً مدیرانی هستند که حتی یک بار به مناطق محروم سرکشی نکرده‌اند.
نادری در انتقاد به تدوین سند آمایش سرزمین گفت: بیش از ۳۰ دستگاه متولی محرومیت زدایی در کشور وجود دارد، ولی باید پالایشی ایجاد شود تا از موازی کاری جلوگیری شود. می‌طلبد سند آمایشی جدید تعریف شود، متاسفانه سند آمایش گذشته بر اساس پیمانکاری به برخی شرکت‌ها در تهران داده می‌شود و برنامه‌هایی تدوین می‌شد که متناسب با فرهنگ و اهلیت این استان نبوده است.
وی افزود: تدوین این اسناد باید به متخصصینی که در همین منطقه هستند داده شود، چون با منطقه آشنا هستند و متخصص هستند و می‌توانند نسخه‌های شفابخشی را تدوین کنند.
وی در خصوص احیای جهاد سازندگی گفت: دلایل انحلال جهاد سازندگی چه بود؟ مگر یکی از دلایل انحلال جهاد، دولتی بودن نبود؟ جهاد یک امر دولتی است یا حکومتی؟ نقش سایر دستگاه‌هایی که در چارچوب دولت نیستند و در اختیار ولی فقیه هستند به چه شکلی می‌شود؟ اهتمام دولت برای احیای جهاد سازندگی قابل تقدیر است اما جهاد باید با مشارکت مردم تشکیل می‌شود و اگر بخشنامه‌ای و بصورت بوروکراسی باشد قابل اجرا نیست، اگر هدف از احیای جهاد کشاورزی مشارکت مردم است، در بیانیه گام دوم این موضوع تشریح شده است.

انتهای پیام/