سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به منطقه دشت روم ( + تصاویر )
سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به منطقه دشت روم ( + تصاویر )
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطالعات سد سرگجینه تکمیل نشده و طرح قابل اجرا نیست.

به گزارش خبر دیشموک، سید علی احمدزاده با حضور در جمع مردم منطقه دشت روم از نزدیک در جریان مطالبات مردم قرار گرفت.
وی در بدو ورود به دشت روم با حضور در گلزار شهدای دشت روم با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرد.
احمدزاده سپس از جاده ورودی روستای تلخدان میانه دشت روم بازدید و با حضور در جمع مردم روستای تلخدان میانه دشت روم در جریان مشکلات و مطالبات مردم این روستا که مهم‌ترین آن‌ها طرح هادی، جاده و لایه‌روبی کانال‌های کشاورزی بود قرار گرفت و از مدیران کل مربوطه خواست با بازدید از این روستا نتیجه را اعلام کنند تا با تأمین اعتبار این مشکلات حل شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد سپس با حضور در جمع مردم روستای امیرآباد دشت روم با مردم این منطقه دیدار و گفتگو کرد.
بیش از ۴۰ روستای دشت‌روم با تنش آبی مواجه هستند
به گزارش کبنا، سید علی احمدزاده در جمع مردم دشت‌روم با بیان اینکه این منطقه مشکلات زیادی دارد گفت: اگر به موقع به مشکلات رسیدگی می‌شد امروز شاهد این همه گرفتاری نبودیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیران قبلی به مردم خدمت کردند اما ما بنا داریم با حضور میدانی از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار بگیریم و برای حل آنها برنامه‌ریزی کنیم.
وی با بیان اینکه زندگی مردم بر مدار کشاورزی است در پاسخ به مطالبه مردم در خصوص احداث سد سرگجینه

گفت: مطالعات فاز اول سد انجام شده اما مطالعات فاز دوم باید در دولت قبل انجام می‌شد که این کار صورت نگرفت و چون مطالعات تکمیل نشده سد قابل اجرا نیست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعتبار اختصاص داده می‌شود تا مطالعات سد به اتمام برسد و سد وارد فاز اجرایی شود، افزود: البته تا آن موقع باید مشکل مردم حل شود بنابراین مدیرعامل آب منطقه‌ای و  رئیس سازمان جهاد کشاورزی را مأمور می‌کنم بازدیدی از منطقه داشته باشند و گزارش دهند که کانال‌های کشاورزی که نیاز به لایروبی دارند چقدر هزینه می‌خواهند و یا چاه‌های آبی که پلمب شدند سریعاً به مدار بازگردند تا مشکلات این منطقه رفع شود.
احمدزاده با بیان اینکه مشکل جاده به مرور حل خواهد شد، عنوان کرد: برای شبکه اینترنت و تلفن ۱۶ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.
وی با بیان اینکه هر کاری از دستم بر بیاید برای رفع مشکلاتی منطقه انجام می‌دهم خاطر نشان کرد: مدیرعامل آبفای استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به رفع دغدغه مردم در حوزه آب شرب اقدامات لازم را انجام دهند.
احمدزاده با اشاره به تنش آبی در روستاهای دشت روم گفت: بیش از ۴۰ روستا در ۲۰ کیلومتری مرکز کهگیلویه و بویراحمد با تنش آبی مواجه هستند که از آبفای استان خواستیم ابتدا منبع تأمین آب و سپس یک شبکه آب پایدار چندین ساله را برای این منطقه تعریف کند.
احمدزاده عنوان کرد: تلاشمان را برای رفع مشکلات از جمله مشکل آب شرب و کشاورزی از منطقه را دو چندان خواهیم کرد.