سفر استاندار به شهرستان باشت/فرماندهی میدانی احمدزاده در آتش‌سوزی کوه خامی
سفر استاندار به شهرستان باشت/فرماندهی میدانی احمدزاده در آتش‌سوزی کوه خامی
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه تیمی از مدیران کل استانی جهت فرماندهی میدانی اطفای آتش سوزی کوه خامی به شهرستان باشت سفر کرد.

به گزارش خبر دیشموک ،  در اولین ساعات صبح امروز سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه تیمی از مدیران کل استانی جهت فرماندهی میدانی اطفای آتش سوزی کوه خامی به شهرستان باشت سفر کرد.

به گزارش خبر دیشموک ، جنگلها و مراتع کوه خامی در شهرستان باشت دچار آتش سوزی شدید شده و آتش به مناطق حفاظت شده نیز رسیده است.

مدیرکل ستاد بحران استان از شب گذشته در ارتفاعات کوه خامی برای اطفاء آتش حضور پیدا کرده است.

** در همین خصوص نادر گرامی در گفتگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل آتش سوزی گسترده منطقه حفاظت شده کوه خامی باشت کمیته بحران در این شهرستان تشکیل شده است.

 وی بیان کرد: آتش سوزی از ساعت ۲۰ امشب از حوزه گچساران به منطقه حفاظت شده کوه خامی باشت سرایت کرده است. فرماندار باشت تصریح کرد: به دلیل شرایط جوی هوا و وزش باد شدید این آتش سوزی مانند یک کمربند در ارتفاعات و مناطق صعب‌العبور منطقه حفاظت شده کوه خامی این شهرستان در حال گسترش است.

 گرامی عنوان کرد: در حال حاضر برای استفاده از نیروهای مهار آتش فراخوان زده و از تمام ظرفیت های مردمی، اداری، دوستداران محیط زیست و بسیج استفاده کرده ایم.

 وی گفت: با استفاده از این تشکل ها و نیروهای عنوان شده و هماهنگی لازم با سردار حکمتیان برای استفاده از نیروهای بسیج فردا صبح ۵۰ نفر برای مهار به منطقه اعزام خواهند شد.

 فرماندار باشت خاطرنشان کرد: تمام نیروها در روستای برمامیون تجمع کرده و فردا ساعت ۵ بامداد به سوی منطقه حفاظت شده کوه خامی حرکت خواهند کرد.

 گرامی بیان کرد: تمام تمهیدات لازم جهت آذوقه آب آشامیدنی و دیگر موارد مورد نیاز برای نیروهای مهار درباشت اندیشیده شده است.

 وی گفت: ما نیز مانند گچساران به دلیل صعب‌العبور بودن این منطقه درخواست بالگرد کرده‌ایم.

انتهای پیام/