سخت‌گیری بانک‌ها مردم را آزار می‌دهد/برای وام پنج‌میلیون‌تومانی متقاضی مجبور می‌شود چندین بار مراجعه کند
سخت‌گیری بانک‌ها مردم را آزار می‌دهد/برای وام پنج‌میلیون‌تومانی متقاضی مجبور می‌شود چندین بار مراجعه کند
امام جمعه دهدشت با انتقاد از سخت‌گیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات گفت: گاهی متقاضی برای دریافت یک وام خرد در شرایطی قرار می‌گیرد که مجبور به انصراف می‌شود.

به گزارش خبر دیشموک،  حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با اشاره به ادامه مذاکرات وین اظهار داشت: ما در موضع دفاع هستیم و تا زمانی که همه منافع و حقوق جمهوری اسلامی ایران تأمین نشود توافقی در وین امضا نخواهد شد.

امام جمعه دهدشت گفت: دوران ترک کردن و لبخند و گریه و اشک گذشت امروز دوران عزت است دوران اقتدار است جمهوری اسلامی خود را برای همه سناریوهای دشمن آماده کرده است.

وی ادامه داد: تاب آوری ملت ایران نشان داد همچنان بر آرمان‌های خود ایستادگی دارد و اجازه جفا به دشمن نمی‌دهد.

خطیب نماز جمعه دهدشت در بخشی از سخنانش به شرح درددلی از جوانان و مردم شهرستان در خصوص سختی‌های دریافت تسهیلات بانکی پرداخت  گفت: بر اساس گزارش‌های مردمی روند پرداخت وام‌ها متأسفانه ضعیف است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: گاهی برای یک وام پنج میلیون تومانی متقاضی مجبور می‌شود چندین بار مراجعه کند استعلام بگیرد تا ضامن تأیید شود.

وی با بیان اینکه بانک وظیفه خدمت دارد و بنگاه داری نیست، اضافه کرد: رئیس جمهور محترم دستورات لازم را صادر کردند ولی وقتی متقاضی به بانک مراجعه می‌کند برخورد رئیس شعبه نشان می‌دهد خبری از بخشنامه و دستور ابلاغی نیست.

خطیب نماز جمعه دهدشت افزود: البته کسانی که وام کلان گرفته و در بازپرداخت بد حسابی دارند بحث آنها جداست و باید سخت‌گیری شود اما کسی که برای رفع نیاز متقاضی وام پنج تا ۱۰ میلیونی است چرا باید این همه سخت‌گیری شود.

امام جمعه دهدشت گفت: وزیر اقتصاد پیگیری کند چرا در بانک‌های مختلف شیوه ضمانت متفاوت است.

وی با بیان اینکه سخت‌گیری بیش از حد آن هم برای وام‌های خرد مردم را کلافه کرده است، گفت: در سوز سرما متقاضی وام برای دریافت نوبت تشکیل پرونده جلوتر از کارمند بانک مراجعه می‌کند، این چه روالی است؟ چرا مردم را آزار می‌دهند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر افزود: تدبیری اندیشیده شود آیا برای وام‌های خرد یارانه ضمانت شود.

وی گفت: بانک‌ها مردم را گروگان می‌گیرند تسهیل نمی‌‌گیرند بلکه مانع تراشی هم می‌کنند. از رئیس جمهو محترم توقع داریم وزیر اقتصاد را مأمور رسیدگی به این وضعیت کند.

انتهای پیام/