ساماندهی ۸۴ درصد راه‌های روستایی کشور
 ساماندهی ۸۴ درصد راه‌های روستایی کشور
معاون نگهداری و ساخت راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از ساماندهی ۸۴ درصد راه‌های روستایی خبر داد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ مقبلی در مراسم معارفه مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان افزود: طبق سرشماری ۱۳۹۵ ، نود و هفت هزار روستا در کشور دارای سکنه هستند که ۴۰ هزار روستا از این تعداد بالای ۲۰ خانوار است.

 

وی با بیان اینکه این ۴۰ هزار روستا نیازمند ۱۴۵ هزار کیلومتر راه است گفت: تاکنون ۸۴ درصد این راه‌ها ساماندهی شده است.

مقبلی همچنین با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد از ضریب ۹۰ درصدی ساماندهی راه‌های روستایی برخوردار است گفت: در سال ۱۳۹۵ در این استان حدود ۲۸۸روستای بالای ۲۰ خانوار مشکل راه روستایی داشتند که در حال حاضر فقط مشکل راه ۷۰ روستا رفع نشده است.

 

وی ادامه داد: حدود ۴۰ هزار کیلومتر از راه‌های روستایی کشور به روکش آسفالت نیاز دارند که برای هر کیلومتر روکش آسفالت ، به ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

در این مراسم مدیرکل پیشین راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار هزار و ۴٠٠ کیلومتر راه روستایی دراستان وجود دارد که دو هزار و ۵٠٠ کیلومترآن آسفالت و بقیه خاکی و یا نیاز به زیرسازی مناسب است.

 

محمدی با اشاره به اینکه هزار و ۸٠٠ کیلومتر راه اصلی فرعی و بزرگراه در استان وجود دارد افزود: در دو سال گذشته ۴۵ نقطه حادثه خیز در استان رفع و ۱۱ نقطه هم در دست اقدام است.

 

در پایان این مراسم حمید رضا پیمان جو به عنوان مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات محمدی مدیرکل پیشین تقدیر شد.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ