روستاهای باغچه جلیل و اسلام آباد شهرستان بویراحمد، قدمگاه مقام معظم رهبری و مفتخر به حضور و قدوم رهبر معظم انقلاب است و از جمله روستاهایی به شمار می‌رود که چند برابر میانگین جمعیت خود شهید در راه انقلاب و امام و ارزش‌ها تقدیم کرده است.

روستاهای باغچه جلیل و اسلام آباد در مجموع دارای حدود ۵۰۰ نفر جمعیت از توابع بخش مرکزی شهرستان بویراحمد هستند که رهبر فرزانه انقلاب در سفر پربرکت سال ۷۳ خود به استان کهگیلویه و بویراحمد به این دو روستا رفت و به مقام شامخ ۶۰ شهید گلگون کفن این منطقه ادای احترام کرد. این روستاها با اقدام صندوق کارآفرینی امید طعم خدمات انقلاب اسلامی را بیش از گذشته می‌چشند.
پرداخت ۱۵ هزار فقره تسهیلات بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال در حوزه‌های اشتغال، ازدواج و وام‌های ضروری از اقدامات صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد که به مدیریت ارسلان حسن پور مدیر جوان و با سابقه، نام این صندوق در جایگاه بانک برتردر بین سایر بانک‌های استان قرار گرفته است.
طرح روستای بدون بیکار یکی دیگر از طرح‌های خوب صندوق کارآفرینی امید است که در روستاهای باغچه جلیل و اسلام آباد با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی که روز سه شنبه (۸ مرداد ماه ۹۸) کلید خورد.
ارسلان حسن پور مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: از ابتدای سال ۱۳۹۲ تاکنون ۱۵ هزار فقره تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید در این استان به متقاضیان پرداخت شده است.
حسن پور با اشاره به آغاز طرح روستای بدون بیکار در روستاهای باغچه جلیل و اسلام آباد از توابع شهرستان بویراحمد، افزود: در این مدت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال، ازدواج و وام‌های ضروری در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: میزان تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی استان در دولت تدبیر و امید نسبت به دولت‌های قبل ۳.۵ برابر شده است.
حسن پور تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد را در بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت و معدن، کشاورزی و فناوری اطلاعات، ورزش و خدمات عنوان کرد.
وی بیان کرد: حمایت از کسب و کارهای کوچک با توجه به زودبازده بودن از برنامه‌های دولت برای رونق تولید و کارآفرینی است.
حسن پور عنوان کرد: صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۷ براساس سهمیه جزو چهار استان برتر کشور در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی عشایر در بین صندوق‌های کارآفرینی ۳۱ استان کشور را دارد.
وی از شناسایی ۱۰۰ جوان جویای کار در روستاهای باغچه جلیل و اسلام آباد خبر داد و افزود: تاکنون ۸۰ فقره پرونده پرداخت تسهیلات اشتغال در این روستاها تشکیل شده است.
حسن پور تصریح کرد: ۶۰ فقره از این تسهیلات در مرحله انعقاد قرارداد و ۱۱ فقره نیز پرداخت شده است.
وی ابراز داشت: برای رفاه حال مردم این روستا و کاهش هزینه سفر به شهر یاسوج ۲ تیم پنج نفره در این روستاها مستقر شدند.
به گزارش کبنا، قرار است که روستاهای اسلام‌آباد و باغچه جلیل به عنوان روستاهای بدون بیکار شناخته شوند و به همین منظور با کمک سپاه، مؤسسه خیریه وفاق، آموزش و پرورش و صندوق کارآفرینی امید و کمیته امداد این کار بزرگ انجام شود.
قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با بیان این که با همکاری یکدیگر تعداد ۶۵۰ مسکن محرومین را شروع کرده‌ایم اظهار کرد: با کمک سپاه و مؤسسات دیگر ۱۹۰ مسکن را امسال کلنگ‌زنی می‌کنیم و با کمک خیرینی که به فکر نیازمندان هستند از این دست اقدامات در آینده انجام می‌دهیم.
شاهرخ کناری فرماندار شهرستان بویراحمد هم در این آیین با بیان این که استان به نسبت جمعیت خود بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است گفت: منطقه جلیل نیز تعداد ۶۰ شهید تقدیم کرده است.
وی به سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۳ به این منطقه اشاره کرد و گفت: با سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری بسیاری از مشکلات استان برطرف شد و اکنون منطقه جلیل مفتخر به وجود قدمگاه مقام معظم رهبری است.
این مسؤول به اقداماتی که در این دو روستا در طول چند وقت اخیر شده اشاره کرد و از آسفالت معابر به مقدار ۱۰ هزار متر مربع با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی به عنوان یکی از اقدامات یاد کرد.
فرماندار بویراحمد از همکاری دستگاه‌های دولتی با مؤسسه خیریه وفاق سبز علوی با همراهی سپاه و کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید برای رفع محرومیت در این دو روستا سخن به میان آورد و گفت: در فرمانداری بویراحمد هرگونه کمکی که بتوانیم جهت اشتغال زایی در این دو روستا انجام خواهیم داد.
امیرحسین رستمی مدیرعامل مؤسسه خیریه وفاق سبز علوی از دیگر سخنرانان مراسم بود که به رسالت بنیاد در خصوص محرومیت‌زدایی و اقدامات فرهنگی و مقابله با آسیب‌ها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مسؤولان استان به خصوص فرمانده سپاه فتح در همه حال پاسخگوی ما بوده‌اند و پای کار هستند.
رستمی به اقدامات رو به جلوی موسسه در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: تاکنون با مشارکت کمیته امداد تعداد ۴۳۰ منزل محرومین در استان ساخته شده و یک مدرسه و سه مدرسه سیار هم با مشارکت آموزش و پرورش احداث و ایجاد شده است.
سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد از دیگر سخنرانان این نشست بود که به اقدامات صورت گرفته در روستاهای باغچه و اسلام‌آباد اشاره کرد و گفت: یک باب خانه برای مادر شهید ساخته‌ایم و کلنگ مسجد روستای اسلام‌آباد را با مشارکت مؤسسه سبز علوی به زمین می‌زنیم.
وی گفت: این جا قدمگاه مقام معظم رهبری و مفتخر به حضور و قدوم رهبر معظم انقلاب است و از جمله روستاهایی به شمار می‌رود که چند برابر میانگین جمعیت خود شهید در راه انقلاب و امام و ارزش‌ها تقدیم کرده است.
حسین‌پور مدیر صندوق کارآفرینی امید در استان هم به استراتژی این صندوق در راستای حمایت از کسب و کار در روستاها اشاره کرد و گفت: تبدیل روستاها به روستاهای فاقد بیکار از جمله برنامه‌های صندوق است که در این دو روستا نیز در حال اجراست.
وی به شناسایی بیش از ۱۰۰ نفر بیکار در روستاهای باغچه و اسلام‌آباد اشاره کرد و گفت: به همین منظور ۸۰ فقره پرونده تشکیل و ۶۰ نفر در مرحله انعقاد قرار دارند و به ۱۱ نفر هم تسهیلات پرداخت شده است و سرمایه‌گذاری صندوق برای رفع بیکاری در این دو روستا ۴۵ میلیارد ریالی است.
حسین‌پور به جذب اعتبارات ۳٫۵ برابری اشاره کرد و گفت: در این چند سال ۱۵ هزار فقره پرونده تشکیل داده‌ایم و ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
بنا بر این گزارش، ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در قالب بیش از ۱۰۱ پرونده برای مردم جلیل پیش بینی شده است، که با پرداخت این تسهیلات هیچ جوان بیکاری در این روستا دیگر وجود ندارد. و طی دو روز گذشته ۱۱ نفر از تعداد ۱۰۱ متقاضی تسهیلات دریافت کرده‌اند. این طرح روستای بدون بیکار با همکاری دولت، صندوق کارآفرینی امید و با مشارکت بنیاد سبز وفاق علوی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج سازندگی انجام شده است.