روز بدون فوتی کرونا بعد از ۲ ماه در استان
روز بدون فوتی کرونا بعد از ۲ ماه در استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از ثبت اولین روز بدون فوتی کرونا پس از حدود دو ماه خبر داد.

پرویز یزدان‌پناه از افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: خوشبختانه پس از گذشت حدود دوماه  امروز فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم‌اکنون ۲۹۳ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۳۳ بیمار کرونایی قطعی و ۲۶ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۴۵۲۵۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

این مسئول بیان کرد: از ۵۵۷ نمونه  pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ٣٠ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در  شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه بودند. همچنین از ۱۶۴ نمونه رپید تست۱۱ درصد مثبت و بیشترین مبتلایان در کهگیلویه، مارگون و بویراحمد هستند.

دکتر یزدان‌پناه خاطر نشان کرد: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزایش تجمعات و عادی انگاری منجر به  افزایش موارد مبتلا به بیماری  کووید ١٩ می‌شود.

وی یادآور شد: استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از دورهمی ها و تجمعات، حذف مسافرت های غیر ضروری  و عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروری  و واکسیناسیون راه های کنترل بیماری است.

انتهای پیام/