رفع موانع ۲ کارخانه راکد در کهگیلویه/فسفات و سیمان به فاز اجرایی برمی‌گردند
رفع موانع ۲ کارخانه راکد در کهگیلویه/فسفات و سیمان به فاز اجرایی برمی‌گردند
رفع موانع 2 کارخانه راکد در کهگیلویه،فسفات و سیمان به فاز اجرایی برمی‌گردند.
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس گفت: کارخانه سیمان سپو و فسفات چرام با رفع موانع وارد فاز اجرایی می‌شوند.

به گزارش خبر  دیشموک از کهگیلویه حجت‌الاسلام سید محمد موحد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارخانه‌های راکد سیمان سپوی دهدشت و فسفات چرام با تعیین تکلیف و  انتخاب پیمانکار دوباره احیاء می‌شود.

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس گفت: کارخانه سیمان سپو بعد از یک دهه غیر فعال با پیگیری‌های انجام شده وارد فاز اجرایی می‌شود. با توجه به اشتغالزایی خوب این طرح و با تأمین فاینانس روند اجرایی این طرح متوقف نخواهد شد.

وی ظرفیت پیش بینی تولید روزانه این طرح را هزار. ۲۰۰ تن سیمان اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به نزدیکی  شهرستان کهگیلویه  به کشور‌های حاشیه خلیج فارس بهره برداری از این طرح می‌تواند ارز آوری خوبی داشته باشد

ححجت اسلام موحد به معدن فسفات چرام هم اشاره کرد و گفت: صدور پروانه بهره برداری این طرح در حال پیگیری است و به زودی عملیات اجرایی آن با مشارکت سازمانی متعلق به وزارت دفاع وارد فاز اجرایی می‌شود.

وی برآورد ذخیره معدن فسفات چرام را ۸۰ میلیون تن با عیار ۸.۵ تا ۹ درصد  اعلام کرد و افزود: براساس برآورد‌ها با بهره برداری اولیه از این معدن برای ۶۰۰ نفر و در دراز مدت هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/سعادتی نیک