راه اندازی دوباره کارخانه آهک هیدراته
راه اندازی دوباره کارخانه آهک هیدراته
در جلسه ای با حضور معاون اقتصادی استانداری بر راه اندازی دوباره کارخانه آهک چرام تاکید و راهکارهای لازم ارائه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، معاون امور اقتصادی استانداری در جلسه پیگیری معادن شهرستان چرام گفت: در خصوص فعال سازی ظرفیت های استان به ویژه معدن، هفته گذشته در جلسه‌ با معاون وزیر صمت مشکلات چند معدن از جمله فسفات کوه لار، کارخانه آهک هیدراته و کارخانه اسید فسفریک و معدن بوکسیت سرفاریاب به صورت جدی مورد بررسی و در دستور کار قرار گرفت.

 

عسکری با بیان اینکه به دنبال فعال کردن این کارخانجات و ایجاد اشتغال هستیم، افزود: کارخانه آهک هیدراته با پیشرفت ۶۰ درصدی از دو سال پیش تعطیل شد .


وی با اشاره به اینکه عملیات ساخت توسط شرکت ایمیدرو در حال اجرا است ادامه داد: بخش دیگری هم به پیمانکار واگذار شد که درحال تجهیز کارگاه و ادامه فعالیت های گذشته است.


معاون امور اقتصادی استاندار با بیان اینکه معدن فسفات کوه لار بزرگترین معدن فسفات کشور است، گفت: این معدن با ۸۱ میلیون تن ذخیره قطعی می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را رفع کند.
عسکری با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های این معدن زیر زمین بودن آن است، افزود: این کار هزینه های استخراج را افزایش می‌دهد و به همین منظور دستگاههای را از خارج کشور برای استخراج وارد کردند.


وی اضافه کرد: کارخانه اسیدفسفریک در پایین دست معدن احداث خواهد شد که این حوزه حدود ۹۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.


مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان هم در این جلسه، گفت: از دی ماه سال گذشته پیمانکار قبلی این پروژه خلع و به شرکت ایمیدرو واگذار شد.

روزبهان اضافه کرد: با برگزاری جلسه‌ای با حضور پیمانکار مقرر شد برنامۀ زمانبندی برای طراحی و اجرای این طرح مشخص و تا ده روز آینده ارائه شود.

انتهای یپام /

  • نویسنده : مالک آهنگ