دولت مردمی با کمک مردم موفق خواهد شد/تقدیر از اقدام مردمی آیت الله رئیسی
دولت مردمی با کمک مردم موفق خواهد شد/تقدیر از اقدام مردمی آیت الله رئیسی
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این هشت سال به دلیل حاکمیت تفکر غیر دینی و غیر اسلامی که بعضاً دولتمردان آشنایی و یا باور به تفکرات اسلامی نداشتند ویرانه‌هایی به بار آمد و بدون همراهی مردم این ویرانه‌ها آباد نمی‌شود.
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این هشت سال به دلیل حاکمیت تفکر غیر دینی و غیر اسلامی که بعضاً دولتمردان آشنایی و یا باور به تفکرات اسلامی نداشتند ویرانه‌هایی به بار آمد و بدون همراهی مردم این ویرانه‌ها آباد نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری  از یاسوج، ستار هدایتخواه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج با تبریک هفته دولت به دولتمردان دلسوز و تلاشگر و پاسداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: ایام شهادت رجایی و باهنر هفته دولت نامگذاری شده گرچه دولتمردان در این هفته بیشتر به بیان عملکردها و کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌ها می‌پردازند که البته کار بسیار درستی است در صورتی که گزارش‌ها واقعی باشد مردم به دولتمردان خود اعتماد کرده و امید آنها بیشتر می‌شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اما فلسفه این نامگذاری چنین بوده که الگوی دولتمردان اسلامی را بشناسیم و بازنگری کنیم هم دولتمردان خودشان را با این الگوها تطبیق داده و منش خود را با رجایی و باهنر بسنجند و هم مردم آنها را ببینند و شباهت‌ها و تفاوت‌ها مشخص شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین دلیل نامگذاری هفته دولت این است که این الگوها به جامعه معرفی شود وگرنه افتتاح و کلنگ زنی در هر برهه از زمان و از سال امکان‌پذیر است.

وی افزود: بر اساس مرحله بندی از سوی امام راحل نهضت اسلامی ۵ مرحله دارد و مراحل باید به ترتیب طی شود مرحله اول انقلاب اسلامی بود که از سال ۴۲ تا ۵۷ مبارزات نهضت شکل گرفت مرحله دوم نظام اسلامی که در سال ۵۷ ایجاد شد و مردم در راه اندازی نظام جمهوری اسلامی با امام و سایر مبارزان مجاهدت کردند و در مقابل توطئه‌ها ایستادند و نظام تثبیت شد، مرحله سوم دولت اسلامی است که هنوز شکل نگرفته و بعد از آن جامعه اسلامی که همه جلوه‌های اسلام در آن دیده می‌شود و اسلام حاکمیت پیدا می کند و مرحله آخر تمدن نوین اسلامی است که زمینه ظهور امام عصر را فراهم کرده و این فرایند پنجگانه پیش زمینه‌ این هدف بزرگ است.

این فعال فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو دهه پیش رهبری معظم انقلاب فرمودند باید وارد دولت اسلامی شدیم که متاسفانه شکل نگرفت و برای تحقق آن سه رکن لازم است اول دولتمردان اسلامی و کسانی که سکاندار جامعه می‌شوند مدیرانی که باید مسلمان و پایبند به اسلام باشند و باور به حقایق اسلامی داشته باشند.

هدایت‌خواه گفت: رکن دوم سیستم‌ها و برنامه ریزی‌ها و رکن سوم نقش‌آفرینی مردم به عنوان رکن اساسی برای تحقق دولت اسلامی است.

وی افزود: اینکه ایام شهادت این بزرگواران را به نام هفته دولت نام گذاشته‌اند برای این است که دولتمردانی نیاز داریم که با معارف اسلامی آشنایی داشته باشند شهید رجایی معلم ریاضی بود اما عمیقاً با مفاهیم دینی و قرآنی و انقلاب آشنایی داشت و مهم‌تر از آشنایی، پایبندی به آموزه های دینی است که در زندگی شخصی و امور مدیریتی باید این پایبندی وجود داشته باشد و البته باور به حقایق اسلامی داشته باشند.

این فعال فرهنگی گفت: شهیدان رجایی و باهنر چنین بودند هم با معارف آشنا بوده و هم باورمند به معارف اسلامی بودند.

وی گفت: دولتمردانی که در صف‌های نماز جمعه و جماعات شرکت نمی‌کنند و در خدمات رسانی ضعیف هستند نمی‌توانند پایبند به معارف دینی باشند.

هدایتخواه تصریح کرد: رجایی و باهنر در روزهای جمعه در محل کار خود حاضر بودند و بعد به نماز جمعه می‌رفتند دولتمرد اسلامی فردی است که روز جمعه تعطیلی ندارد و در حال خدمت و عبادت است.

وی گفت: در دوره جدید هم دولتمردان اسلامی در دومین روز از خدمت خود به اهواز و خوزستان رفتند و خدا را شکر می‌کنیم که در این وادی قدم گذاشته و آنها نیز راه شهیدان رجایی و باهنر را ادامه می‌دهند.

هدایتخواه با بیان این که انقلاب اسلامی را مردم به ثمر رساندند و تا مردم درجه انقلابی‌گری پیدا نکردند و از امام حمایت نکردند انقلاب به پیروزی نرسید و مردم انقلابی نهضت را پیروز کردند مردم باید بر کار مدیران نظارت داشته باشند اگر دولتمردی پایبند به معارف دینی نیست باید در قالب های قانونی و شرعی وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند.

وی گفت: در این هشت سال به دلیل حاکمیت تفکر غیر دینی و غیر اسلامی که بعضاً دولتمردان آشنایی و یا باور به تفکرات اسلامی نداشتند ویرانه‌هایی به بار آمد و بدون همراهی مردم این ویرانه‌ها آباد نمی‌شود و تنها با همکاری و یاری مردم همراه با مطالبه گری زمینه‌سازی دولت اسلامی فراهم می‌شود و تا دولت اسلامی نشود کشور هم اسلامی نخواهد شد و تمدن اسلامی شکل نمی‌گیرد و زمینه سازی ظهور فراهم نخواهد شد.

هدایتخواه یادآور شد: از مشکلات کنونی کشور کرونا بوده و بیماری بدون همراهی مردم درمان نمی‌شود و نمی‌توان جلوی اثرگذاری آن را گرفت و بخشی از مسائل و مشکلات به دست مردم برطرف می‌شود مردم باید در بین همدیگر امیدبخشی داشته باشند.

وی تاکید کرد: دولت مردمی با کمک مردم موفق خواهد شد اکنون کابینه ۸۰ میلیونی در کشور نیاز است و همه باید احساس مسئولیت کرده و کمک کنند تا دولت اسلامی شکل گیرد.

انتهای پیام/