دولت سیزدهم در یک‌سال گذشته/ از توجه به امنیت روانی مردم تا دوری از ایجاد تنش
دولت سیزدهم در یک‌سال گذشته/ از توجه به امنیت روانی مردم تا دوری از ایجاد تنش
در یک‌سال گذشته آنچه در حوزه سیاست داخلی توسط دولت و به‌خصوص شخص رئیس‌جمهور لحاظ شد، بحث امنیت روانی مردم و جلوگیری از ایجاد تنش بین مسئولان و سران قوا بود.

به گزارش خبر دیشموک،  اختلاف افکنی میان مسئولان و دامن زدن به اختلافات یکی از برنامه‌هایی که دشمنان طی سال‌های اخیر با هدف ایجاد یاس و ناامیدی و ناکارآمد نشان دادن مسئولان کشور پیگیری کرده‌اند.

دشمنان همواره سعی کرده اند با دامن زدن به اختلافات سرعت خدمت‌رسانی به مردم را کاهش داده و منافع خود را پیگیری کنند که متاسفانه در گذشته گاهی مسئولان در دام این توطئه دشمن گرفتار شده‌اند.

مقام معظم رهبری در همین راستا به برخی نقشه‌های دشمن در این باره اشاره و تصریح می‌­کنند که «طرح مسائل انحرافی برای از بین بردن وحدت مسئولان» و « تبدیل اختلاف سلیقه مسئولان به تضاد بنیانی» از برنامه‌های دشمن است.

«توجه خاص دشمن به درگیری در سطوح بالای حکومت»، « سوء استفاده دشمن از موضع گیری های اختلاف افکن قوا»، « آرزوی بزرگ دشمن برای ایجاد شکاف در بافت یکپارچه فرماندهی کلی کشور» و « جنجال رسانه ای و شادی دشمن درباره اختلافات مسئولان» از محورهای دیگری است که رهبر معظم انقلاب همواره به آن تاکید داشته اند.

« زیان‌بار بودن اختلاف مسئولان برای مصالح کشور، منافع مردم و نیروی مقاومت» مسئله دیگری است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید می‌کنند. « لزوم اتحاد مسئولان در عین اختلاف نظر فراوان»، « توبه و استغفار مسئولان از اختلافات»، « گله‌مندی از موضوع گیری‌های اختلاف افکن قوا» و « پرهیز از به کوی و بازار کشاندن اختلافات» از جمله محورهای دیگری است که در بیانات رهبر معظم انقلاب بر آن‌ها تاکید شده است.

علیرغم همه توصیه‌ها و تذکرهایی که برای دوری جستن از اختلاف می‌شود، متاسفانه در گذشته شاهد علنی شدن اختلافات برخی مسئولان ارشد کشور بودیم. این اختلافات و دامن زدن به آن نه تنها سرعت خدمت رسانی به مردم و اداره امور کشور را با مشکل مواجه می‌کرد بلکه مردم نیز وقتی می دیدند مسئولان دولتی و سران قوا درگیر حواشی و اختلافات هستند امیدشان برای حل مشکلات کمرنگ می شد.

در یکسال گذشته آنچه در حوزه سیاست داخلی توسط دولت سیزدهم و به خصوص شخص رئیس‌جمهور لحاظ شد، بحث امنیت روانی مردم و جلوگیری از ایجاد تنش بین مسئولان و سران قوا بود، موضوعی که سال‌های گذشته کشور درگیر آن بود و بارها نیز رهبر انقلاب نسبت به آن هشدار دادند.

در یک سال گذشته حتی اگر اختلاف نظری هم میان مسئولان بود دولت و سایر قوا توانستند با همدلی و با تمکین به قانون آن را حل کنند.

با این حال خوشبختانه امروز شاهدیم تعامل مجلس و دولت و سایر دستگاه‌ها موجب شده که کشور در آرامش بیشتری باشد و دست دشمنان نیز از سواستفاده از این موضوع کوتاه شده است.

دولت سیزدهم در طی یکسال گذشته ضمن عدم توجه به حواشی و مسائلی که موجب اختلاف می‌شود، بیشتر وقت خود را صرف خدمت رسانی به مردم به مخصوص مردم مناطق محروم کرد. رئیس جمهور و سایر مسئولان دولت نیز بارها بر این موضوع تاکید کردند که وقت خود را صرف حواشی نمی‌کنند. این مسئله موجب شد تا در یک سال گذشته شاهد اختلافی میان قوا و مسئولان نبودیم.

همین موضوع هم موجب شد تا رهبر معظم انقلاب « زدوده شدن رقابتهای منفی و مناقشه‌برانگیز در روابط بین قوا که موجب آشفته کردن ذهن مردم می‌شد» را از توفیقات دولت دانستند.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان مسیری که دولت سیزدهم در یک سال گذشته طی کرده، مسیر خوبی است و ادامه این مسیر می‌تواند در سال‌ های آینده اتفاقات بسیار خوبی را برای کشور رقم بزند.

مردم امروز از دولت این انتظار دارند تا با همین رویکرد و با توان بیشتر و با رفع ایرادات احتمالی، مسیر را ادامه دهد. امید می‌رود با ادامه این مسیر طی سال‌های آینده مشکلات مردم به خصوص در حوزه‌های اقتصادی برطرف شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس