دعوت یکی از بانک ها برای افتتاح حساب وکالتی خرید خودرو با وجود پایان فرصت ثبت نام
دعوت یکی از بانک ها برای افتتاح حساب وکالتی خرید خودرو با وجود پایان فرصت ثبت نام
در حالی که طبق اعلام وزارت صمت مهلت افتتاح حساب وکالتی برای خرید خودرو به پایان رسیده است، یکی از بانک ها از طریق ارسال پیامک به مشتریان خود، آنها را به افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه برای خرید خودرو از طریق طرح عرضه یکپارچه دعوت کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، در حالی که مهلت افتتاح حساب برای ثبت نام  در «طرح یکپارچه عرضه خودرو» در مورخ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ به پایان رسیده است اما هنوز برخی از بانک ها با ارسال پیامک مردم را دعوت به افتتاح حساب وکالتی برای خرید خودرو می کنند.

براساس این گزارش به تازگی بانک قرض الحسنه مهر ایران با ارسال پیامک به مشتریان خود اعلام کرده است که تا پایان وقت اداری امروز ۱۶ فروردین مهلت افتتاح حساب وکالتی برای ثبت نام در طرح خرید یکپارچه خودرو را دارند.

 

در پیامک این بانک آمده است: چنانچه در بازه زمانی مجاز وزارت صمت (۱۶ اسفند تا ۲۳ اسفند ۱۴۰۱) جهت وکالتی و مسدود کردن حساب خود جامانده و موفق به ثبت نام در طرح پیش خرید یکپارچه خودرو وزارت صمت نشده اید می توانید تا پایان وقت اداری روز ۱۶ فروردین با مراجعه به شعب بانک در سراسر کشور نسبت به وکالتی و مسدود کردن حساب خود اقدام کنید.

 مهلت افتتاح حساب وکالتی به نفع سازمان حمایت به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید خودرو از طریق« طرح یکپارچه عرضه خودرو»  ۲۰ تا ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ تعیین شده بود که این مهلت هیچ گاه تمدید نشد.

 

بعد از افتتاح حساب وکالتی نیز مهلت ثبت نام برای خرید و انتخاب خودرو در سامانه easalcar.ir در ابتدا ۲۶ تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ تعیین شد و سپس این مهلت تا ۲۹ اسفند تمدید شد.

 

در روزهای ۷ و ۸ فروردین ۱۴۰۲ نیز دوباره مهلت ثبت نام در سایت مذکور تمدید شد اما این مهلت فقط مشمول کسانی می شد که درفاصله زمانی ۲۰ تا ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ موفق به افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت شده بودند.

براساس این گزارش سامانه easalecar.ir از امروز ۱۶ فروردین تا ۱۸ فروردین باز هم برای برخی از جاماندگان ثبت نام در طرح عرضه یکپارچه خودرو باز است اما در این دوره از تمدید ثبت نام نیز فقط افرادی مجاز به ثبت نام هستند که حساب وکالتی خود به نام سازمان حمایت را در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۳ اسفند سال گذشته افتتاح کرده باشند.

* مهلت افتتاح حساب وکالتی برای خرید خودرو تمدید نشده است

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت نیز در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در این بارت گفت: فرصت تمدید شده از تاریخ ۱۶ تا ۱۸ فروردین برای ثبت نام متقاضیان در «طرح عرضه یکپارچه خودرو» فقط برای افرادی است که قبلا و در فاصله زمانی ۲۰ تا ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کرده بودند بنابراین هیچ مهلتی برای افتتاح حساب وکالتی تمدید نشده است.

وی افزود: در رابطه با تمدید مهلت افتتاح حساب وکالتی نیز مذاکره ای جدیدی با بانک ها انجام نشده است.

 * سامانه  عرضه یکپارچه خودروهای داخلی  برای چه کسانی باز می‌شود؟ 

سخنگوی وزارت صمت درباره افراد مجاز به ثبت نام در مهلت تمدید شده در سامانه مذکور، اظهار داشت: عده ای از متقاضیان خرید خودروهای داخلی که تعداد آنها حدود ۱۰ هزار نفر است در سامانه مذکور پروفایل باز کرده اند اما خودرو انتخاب نکرده اند. بنابراین این افراد می توانند در روزهای تعیین شده به سامانه easalecar.ir مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل کنند.

مشاور وزیر صمت بیان داشت: گروه دیگر از افراد که تعداد آنها حدود ۵ هزار نفر است، کسانی هستند که در مهلت مقرر حساب وکالتی به نام سازمان حمایت افتتاح کرده اند و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان نیز تاکنون در حساب تعیین شده دارند، اما طی مهلت تعیین شده اصلا به سامانه مراجعه نکرده‌اند و نه تنها خودرویی انتخاب نکرده اند بلکه پروفایلی را نیز تشکیل نداده‌اند این افراد نیز در روزهای ۱۶ تا ۱۸ فروردین می‌توانند با مراجعه به سامانه easalecar.ir نسبت به ثبت نام و انتخاب خودرو اقدام کنند.

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: گروه سمت از متقاضیان خرید خودروهای داخلی که می توانند در روزهای تعیین شده نسبت به ثبت نام اقدام کنند افرادی هستند که با وجود افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت  در مهلت مقرر یعنی ۲۰ تا ۲۳ اسفند سال گذشته و مسدود کردن مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در این حساب، اسامی آنها با تاخیر از سوی بانک ها در اختیار سامانه قرار گرفته و لذا در مهلت قبلی موفق به ثبت نام نشده بودند.

وی بیان داشت: این گروه نیز که تعداد آنها بیش از ۱۰ هزار نفر است می توانند در روزهای ۱۶ تا ۱۸ فروردین نسبت به ثبت نام و انتخاب خودرو اقدام کنند.

مشاور وزیر صمت اظهار داشت: همچنین در روزهای ۱۶ تا ۱۸ فروردین متقاضیان خرید خودروهای داخلی که ثبت نام خود را تکمیل کرده اند اما قصد دارند خودروی خود را تغییر دهند نیز می توانند با مراجعه به سامانه easalecar.ir و انتخاب گزینه لغو سفارش، نسبت به تغییر خودرو انتخابی خود اقدام کنند و خودرو دیگری انتخاب کنند.

* نوبت دوم عرضه خودروهای داخلی در پایان بهار

قالیباف در پاسخ به این سوال که آیا کسانی که به اشتباه به جای افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت، حساب وکالتی به نام ایران خودرو باز کرده اند نیز فرصت برای ثبت نام در این دوره را دارند؟ گفت: این افراد و متقاضیان جدید خرید خودروهای داخلی همانطور که قبلا نیز اعلام شده است در پایان بهار و در نوبت دوم عرضه خودروهای داخلی می توانند نسبت به ثبت نام و خرید خودرو اقدام کنند.

بنابراین گزارش مساله دیگری که این روزها موجب بروز مشکلاتی برای خریداران خودروها شده است این است که با وجود اینکه وزارت صمت اعلام کرده است که بانک ها باید بلافاصله بعد از اعلام انصراف مشتریان از خرید خودرو نسبت به آزاد کردن حساب وکالتی افراد اقدام کنند اما متاسفانه برخی از بانک ها تاکنون همکاری لازم با مشتریان را نداشته اند و حساب وکالتی آنها رفع انسداد نشده است.

 

پایان پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ