دعوت نماینده کهگیلویه بزرگ به آرامش و پرهیز از حاشیه در حادثه خائیز/از سپاه خدمت بی‌منت بیاموزیم
دعوت نماینده کهگیلویه بزرگ به آرامش و پرهیز از حاشیه در حادثه خائیز/از سپاه خدمت بی‌منت بیاموزیم
دعوت نماینده کهگیلویه بزرگ به آرامش و پرهیز از حاشیه در حادثه خائیز/از سپاه خدمت بی‌منت بیاموزیم

پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: در هنگام بحران آتش‌سوزی به جای پرداختن به حاشیه‌ها با آرامش به دنبال راه چاره باشیم.

حجت‌الاسلام سید محمد موحد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به پی‌گیری‌های انجام شده جهت اطفای آتش در منطقه حفاظت شده خائیز اظهار کرد: از ساعت ۴ صبح روز جمعه مجموعه اقدامات لازم را آغاز کردیم مکاتبات و تماس‌های خود را چه در محدوده استان کهگیلویه و بویراحمد و چه در حوزه استحفاظی خوزستان برقرار کردیم و با مسوولان ستاد بحران، وزارت کشور، دفتر سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دفتر رئیس‌جمهوری تماس‌های مستمری داشتیم.

نماینده ۴ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی گفت: در این مدت علاوه بر این با مکان‌های دیگری که لازم بود تماس برقرار شد تا بالگردهای بیشتری جهت اطفای حریق به منطقه اعزام شود و هم اکنون نیز رایزنی‌ها ادامه دارد.

وی در ادامه با گلایه شدید از آن دسته مسوولانی که به بهانه‌های مختلف از جمله عدم پرداخت مطالبات و به دلیل بدهکاری همکاری لازم را با مجموعه استانی ندارند، افزود: وقتی بحرانی با این مقیاس رخ می‌دهد و حیات وحش و درختان و در کل میراث طبیعی صدها ساله و ذخایر ارزشمندی در خطر نابودی است در کمال تعجب برخی مدیران بدون در نظر گرفتن شرایط سخن از عدم پرداخت مطالبات به زبان می‌رانند که بیان چنین موضوعاتی در وضعیت بحرانی دردناک است.

وی با قدردانی از سردار سلامی فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در همه بحران‌ها ازجمله در آتش سوزی‌های اخیر استان و خائیز مثل همیشه پای کار بوده‌اند افزود: سایر مسوولان که بی موقع و غیر مسوولانه در بحران‌ها از مطالبات و بدهکاری‌ها سخن می‌گویند باید از سپاه و حضور به موقع و بی‌منت این نهاد در صحنه یاد بگیرند.

نماینده ۶ دوره مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از صحنه‌هایی که در آتش سوزی خائیز به چشم دیده می‌شود و عرصه‌های با ارزش و جانوران کمیابی که در آتش می‌سوزند یادآور شد: به عنوان نماینده مردم و این منطقه احساس عدم آرامش و ناراحتی و تاسف می‌کنم و از وضعیت به وجود آمده درد می‌کشم و از همه مسوولان مرتبط در مرکز می‌خواهیم که مسیر اطفای حریق را هموار کنند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص برخی حاشیه‌های به وجود آمده در بحبوحه آتش‌سوزی در استان همه را به سعه صدر و پرهیز از حاشیه دعوت کرد و گفت: باید همه در فضای برادرانه و مسوولانه به دنبال رفع بحران باشیم اکنون موقع حاشیه‌سازی و حاشیه‌پردازی نیست خائیز و زندگی مردم این منطقه در آتش می‌سوزد باید همه با وحدت و همدلی به مصاف بحران برویم.

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس با بیان اینکه لازم بود از حوادث سال گذشته درس می‌گرفتیم خاطرنشان کرد: بروز چنین وقایعی دیگر قابل تحمل نیست باید فکری اساسی جهت پیشگیری از چنین مشکلاتی کرد.

انتهای پیام/م:آ

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس