دستور رئیس جمهور پیرامون نهضت مسکن گره‌گشاست
دستور رئیس جمهور پیرامون نهضت مسکن گره‌گشاست
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستور رئیس جمهور در خصوص نهضت ملی مسکن یقیناً برای ۱۰ استان و به‌ویژه این استان گره‌گشا و تسهیل‌کننده است و مردم بزودی اثرات خیر و رحمت تاکیدات رئیس دولت را خواهند دید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، سید علی احمدزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن از رویکردهای دولت برای ایجاد سرپناه مناسب برای اقشار کم درآمد است و در دولت جهادی و انقلابی سیزدهم توجه ویژه ای به این مهم شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه اجرای طرح های نهضت ملی مسکن جزو اولویت های مهم دولت در استان ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد است انتظار می رود دستگاه های اجرایی استان جهادی پای کار بیایند و نسبت به این موضوع توجه و حساسیت ویژه ای داشته باشند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آخرین شورای عالی مسکن از پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در ۱۰ استان اظهار نگرانی کرد و به وزیران کشور و راه و شهرسازی دستور داد که با تشکیل گروه بازرسی وضعیت طرح نهضت ملی مسکن را در این استان ها مورد ارزیابی قرار دهند.

ایت الله رئیسی افزود: وزیران مربوطه با بررسی کارشناسانه ببینند

استانهایی که روند کارشان کند بوده با چه مانعی مواجه بوده اند که اگر دلیل قانع کننده ای داشتند به انان برای سرعت بخشی به روند کار کمک کنند و در صورت نداشتن دلیل قانع کننده با آنان برخورد جدی و قانونی شود.

به گزارش ایرنا ؛ اجرای طرح نهضت ملی مسکن بجز در یاسوج مرکز این استان و شهر باشت که با کمبود زمین دولتی برای پاسخگویی به متقاضیان مواجه شده اند در دیگر شهرهای استان طرح با شتاب در حال انجام است و روند کار در برخی از این مناطق حتی از برنامه زمانبندی نیز جلوتر است.

به گفته متولیان امر علاوه براینکه در شهر یاسوج مرکز استان مشکل نبود زمین برای اجرای طرح وجود دارد حضور ۵۰درصد متقاصیان طرح در شهر یاسوج کار را دشوارتر کرده است.

از آنجا که نبود زمین دولتی برای ساخت و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در یاسوج به معضل و مانعی تبدیل شده و این موضوع از طریق مسوولان‌ارشد استان بارها به بدنه مدیریتی کشور خاصه وزیران مربوطه انتقال داده شده ؛ ضرورت بهره گیری از توان بخش خصوصی در این وادی را دوچندان کرده است.

 

انتهای پیام /

  • نویسنده : مالک آهنگ