خدمات‌رسانی موسسه ملی مرهم در دیشموک / بیماران شناسایی شده جهت درمان به نیشابور اعزام می‌شوند (+تصاویر)
خدمات‌رسانی موسسه ملی مرهم در دیشموک / بیماران شناسایی شده جهت درمان به نیشابور اعزام می‌شوند (+تصاویر)
مشاور امور بانوان وخانواده فرمانداری کهگیلویه و مسوول نمایندگی مووسسه ملی مرهم در استان گفت: بیماران طی روز28 خرداد به نیشابور اعزام و آنجا موردمداوا و درمان توسط تیم تخصصی پزشکی قرار خواهند گرفت.

حمیده زعیمی مشاور فرماندار طی سفری یکروزه از دیشموک و برخی روستاهای این بخش بازدید کرد.
حمیده زعیمی مشاور اموربانوان و خانواده فرمانداری کهگیلویه در حاشیه‌ی این سفر در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: تیمی تخصصی پزشکی با همت موسسه ملی مرهم در دیشموک حضور یافتند.
وی افزود: این تیم با ویزیت رایگان افراد؛ بیماران نیازمندجراحی را شناسایی و بصورت رایگان درمان می‌کنند.
مسوول نمایندگی مووسسه ملی مرهم در استان گفت: بیماران طی روز ۲۸ خرداد به نیشابور اعزام و انجا توسط تیم تخصصی پزشکی مورد مداوا قرار خواهند گرفت.
زعیمی به شناسایی کودک ۱۸ ماهه روستایی از دیشموک اشاره کرد و گفت: این کودک دارای بیماری پروانه‌ای بوده و تحت حمایت هیچ نهادی نیست که به تهران جهت درمان و دریافت خدمات؛ معرفی می‌کنیم.
مشاور امور بانوان وخانواده فرمانداری کهگیلویه اذعان کرد: در این سفر برخی بیماران هم شناسایی که با مساعدت بهزیستیان شاءالله مورد حمایت قرار می‌گیرند.
زعیمی به مووسسه ملی مرهم اشاره داشت و تشریح کرد: این موسسه با بیش از ۲۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص بصورت خیریه و رایگان بیمارانی که لازم و وفوری باشد را مورد درمان قرار می‌دهند.
زعیمی متذکر شد: بیماران می‌توانند در سایت ملی مرهم ثبتنام و بعد از طریق ما جهت درمان معرفی خواهند شد.
همچنین عضو هیئت امنا و هیئت مدیره و مدیر گروه طب فیزیکی موسسه ملی مرهم گفت: موسسه ملی مرهم مجموعه‌ای از پزشکان و گروه‌های پیراپزشکی با ۲۰۰ نفر عضو از پنج سال پیش به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
رحمت الله حافظی افزود: فعالیت این مؤسسه با درمان بیمارن شکاف کام و لب در مناطق محروم کشور به صورت صد درصد رایگان آغاز شد.
وی گفت: پزشکان موسسه ملی مرهم با حضور در مناطق محروم به بیماران نیازمند خدمت رسانی می‌کنند و تا کنون ۲۰ هزار و ۶۰۰ بیمار شکاف لب و کام که ۱۷۰۰ نفر آنان نیاز به عمل جراحی داشتند به صورت کاملاً رایگان مداوا شدند.
حافظی ادامه داد: از یکسال پیش تخصص طب فیزیکی به این موسسه اضافه شده و تا الان حدود ۲۰۰۰ ویزیت داشتیم.
مدیر گروه طب فیزیکی موسسه ملی مرهم اضافه کرد: حدود ۶۸۰ نفر در زمینه چشم پزشکی توسط پزشکان متخصص چشم با هدف ارائه خدمت و نذر تخصص علم به بهترین نحو و با بهترین متخصصین در مناطق محروم ویزیت شده‌اند.
وی گفت: در شهر دیشموک پس از ویزیت بیماران به کسانی که نیاز به دارو داشته باشند، داروی رایگان ارائه می‌شود وکسانی که نیاز به اعزام داشته باشند به شهرهای دهدشت، اهواز و یا تهران ارجاع داده می‌شوند.
حافظی افزود: شماره تماس بیماران دیشموکی دریافت شد و در اولین فرصت با آنان هماهنگ کرده و درمان آن‌ها شروع می‌شود.
مدیر گروه طب فیزیکی موسسه ملی مرهم ادامه داد: نیروهایی از بخش دیشموک در سطوح مدیریتی کشور فعالیت می‌کنند که پس از شناسایی آن‌ها، گروهی با عنوان یاوران دیشموک در فضای مجازی تشکیل و در آینده نزدیک نشستی با اعضای گروه یاوران دیشموک در تهران برگزار می‌شود.

  • نویسنده : وحید آهنگ