خبر خوب|اشتغال ۶ هزار کهگیلویه و بویراحمدی
خبر خوب|اشتغال ۶ هزار کهگیلویه و بویراحمدی
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ۸۶ میلیارد تومان تسهیلات روستایی کمیته امداد گفت: طرح‌های روستایی کمیته امداد، برای ۶ هزار نفر شغل ایجاد کرد.

سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست در نشست بررسی طرح‌های اشتغال روستایی کمیته امداد حضرت امام(ره) گفت: جمع اعتبار اشتغال روستایی مربوط به کمیته امداد استان افزون بر ۸۶ میلیارد تومان است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون یک هزار و ۶۷۷ پرونده در بانک‌های عامل موفق به جذب تسهیلات به میزان ۶۳ میلیارد تومان شده‌اند که حاصل این اقدامات منجر به اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در سطح استان شده است.

وی با تاکید بر پرداخت مابقی تسهیلات روستایی به متقاضیان افزود: بانک‌های عامل توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید حداکثر تا پایان تیرماه جاری زمینه پرداخت مابقی تسهیلات به میزان حدود ۲۲ میلیارد تومان را فراهم کنند به نحوی که تا پایان تیر بیش از ۹۰ درصد تسهیلات باقی مانده به متقاضیان پرداخت شود.

این مسئول با تاکید بر توازن منطقه‌ای در طرح‌های اشتغال روستایی کمیته امداد و در نظر گرفتن سهم شهرستان‌ها افزود: دولت یازدهم و دوازدهم بیشترین حمایت‌ها را از نهادهای حمایتی داشته است.

صمیمی‌دوست با بیان اینکه به واسطه این حمایت‌ها، کمیته امداد بیشترین تاثیر را در کاهش نرخ بیکاری داشته، افزود: مجموعه حمایت‌های دولت در همه بخش‌های اقتصادی موجب شد نرخ بیکاری از ۱۶.۵ درصد ابتدای دولت در سال ۹۲ به ۱۰.۹ درصد در پایان سال گذشته برسد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شغل حتی برای یک نفر  را بزرگترین خدمت و کار خیر دانست و خطاب به مدیران گفت: نباید چون روزهای آخر عمر دولت است کاهلی کرده و  وظیفه خود  را انجام ندهیم به عنوان خدمتگزار مردم باید تا  آخرین ثانیه تلاش و خدمت کنیم.

همچنین قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۳۹۱ پرونده اشتغال روستایی در بانک در انتظار پرداخت است، گفت: اشتغال در حوزه کمیته امداد  به دلیل نظارت‌هایی که بر  متقاضیان انجام می‌شود و همچنین نیازمندی واقعی افراد مراجعه کننده، پایدارتر هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد اشتغال در حوزه کمیته امداد پایدار بوده و به صورت واقعی کار صورت گرفته است.

انتهای پیام/