خبرخوب در حوزه فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد/ راه‌اندازی پروژه‌ مهم و راکد با حضور وزیر ارشاد
خبرخوب در حوزه فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد/ راه‌اندازی پروژه‌ مهم و راکد با حضور وزیر ارشاد
مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از عملکرد بیمه‌ها در استان داد و البته گلایه‌ای هم از صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد داشت که در زمینه اطلاع رسانی با بیمه ها همکاری لازم انجام نمی‌شود.

به گزارش خبر دیشموک ، شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار برگزار شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از عملکرد بیمه‌ها در استان داد و البته گلایه‌ای هم از صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد داشت که در زمینه اطلاع رسانی با بیمه ها همکاری لازم انجام نمی‌شود.

احسان عسگری معاون سرمایه گذاری استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد به شدت از برخی از دستگاه‌های اداری استان در خصوص فرآیندهای اداری مرتبط با سرمایه گذاران انتقاد کرد و گفت: برای مثال وقتی استعلامی به دستگاه می‌رود آن دستگاه در همه موضوعات اعم از منابع طبیعی و محیط زیست و آب و سایر موارد اظهار نظر می‌کند در حالی که اصلاً این موضوعات به آن‌ها ارتباطی ندارد.

وی گفت: در پاسخ به استعلامات بخشداران هم اذیت می‌کنند و می گویند باید از همه اهالی روستا گواهی بیاورید که همه راضی شوند و سرمایه گذاران این گونه در چاه ویل می‌افتند.

این مسئول در ادامه به یک مشکل جدی دیگر در استان در خصوص وارد کردن اشتغال‌ها به سامانه رصد انتقاد کرد و گفت: در این زمینه رتبه ۲۷ کشور را داریم اشتغالزایی ما در هشت ماه گذشته به تعداد ۷۵۰۰ مورد بوده در حالی که اگر در سامانه ثبت می‌شد بیش از ۱۰ هزار نفر اشتغال‌زایی داشته‌ایم اداره‌ای بوده که هنوز ۲۰ نیروی به کار گرفته خود را وارد سامانه نکرده است.

وی در ادامه گفت: تسهیلات تبصره ۱۸ را داریم که تا برج ۱۰ ابلاغ می شود تمام دستگاه های حوزه اقتصادی طرح ها را آماده کنند که به محض ابلاغ تا ۲۰ روز تمام طرح ها تا دو برابر ظرفیت به بانک‌ها ابلاغ شود.

در این نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ فعالیت داریم که تنوع و تکثر آنها از حوزه دینی و قرآنی تا رسانه و شعر و موسیقی و تئاتر و نمایش است گفت: این سختی کار را نشان می دهد و در حوزه فرهنگ مشکلات جدی وجود دارد.

امین درخشان با بیان اینکه اعتبارات فرهنگی در ۱۰ سال گذشته از یک میلیارد تومان عبور نکرده است گفت: این در حالی است که در سال ۹۰ برای هر متر بنر باید هزار تومان هزینه می شد و اکنون هر متر به ۶۰ هزار تومان نیاز دارد و هزینه های فرهنگی بسیار بالا رفته است و اگر در حوزه مسائل فرهنگی مشکلات برطرف نشود در حوزه های دیگر دچار مشکل خواهیم شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر خوشی در خصوص پروژه بزرگ مجتمع فرهنگی هنری یاسوج داد و گفت: تفاهم نامه این پروژه در وزارت ارشاد امضا شده و تیم های کاری سرمایه گذاری مستقر شدند سرمایه گذار خواهد آمد و ۱۵ دی ماه وزیر فرهنگ برای حضور در کنگره شهید سلیمانی به استان می آید و عملیات اجرایی پروژه آغاز می‌شود.

درخشان افزود: در مورد پروژه فرهنگی و هنری گچساران اعتبارات خوبی تخصیص داده شده و روی روال قرار گرفته و امیدواریم تا سال تا دو سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی گفت: برنامه‌های فرهنگی هنری متعددی در بحث آسیب های اجتماعی در استان برگزار کردیم و برنامه های متعددی در سطح شهرستان‌ها داشتیم و استقبال خوبی از آنها شد همچنین شورای فرهنگ عمومی اکنون در همه شهرستان های استان برگزار می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: تحول اساسی و بسیار خوبی در حوزه فرهنگی و هنری استان ایجاد شده علیرغم اینکه در حوزه فرهنگ و امنیت بودجه آنچنانی وجود ندارد.

انتهای پیام/ع