تسلیت شهادت شهدای جنایت در حرم شاهچراغ/توجه خانواده،  مدرسه و معلم به دانش آموزان/شیعه و سنی در مقابل دسیسه های دشمنان متحد باشند/بالا بودن سن ازدواج/ترس دشمنان از پیشرفت ایران اسلامی
تسلیت شهادت شهدای جنایت در حرم شاهچراغ/توجه خانواده،  مدرسه و معلم به دانش آموزان/شیعه و سنی در مقابل دسیسه های دشمنان متحد باشند/بالا بودن سن ازدواج/ترس دشمنان از پیشرفت ایران اسلامی
امام جمعه دیشموک حرکت خبیثانه معاندین در حرم مطهر شاهچراغ را محکوم کرد و گفت: جنایت در حرم شاهچراغ (ع) نشانه حقارت و زبونی دشمن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، حجت الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته دیشموک به بالا رفتن سن ازدواج اشاره و گفت: سعی کنید ازدواج را به تاخیر نیندازید تا سن ازدواج بالا نرود،البته به اجبار هم نباید کسی را وادار به ازدواج کنند،  ازدواج اجباری منجر به آسیب های اجتماعی می شود،  نباید کاری کنیم که این مسئله اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه، برخی مواقع سن ازدواج بیش از حد پایین هست که این مورد هم منجر به آسیب و یا طلاق می شود، افزود: در بحث ازدواج به پاکدامنی و تربیت توجه و اهمیت داده شود،  خوشا به سعادت کسانی که عفیف و پاکدامن هستند و توجه به تربیت فرزندشان دارند.

راوند در ادامه به شهادت مظلومانه جمعی از زائران و هموطنان در جنایت رخ داده در شاهچراغ اشاره و بیان کرد: شهادت هموطنانمان را به مقام معظم رهبری و خانواده شهدا و مردم تسلیت عرض می نمایم.

وی افزود:  انسان های بیگناهی که برای زیارت در حرم بودند، توسط افراد خبیث به شهادت می رسانند.

امام جمعه دیشموک به پیام رهبری درخصوص جنایت حرم شاهچراغ اشاره و گفت:  در این پیام آمده است عامل یا عاملان این جنایت مجازات می شود،  دشمنان جدیدا به دنبال برنامه ریزی جهت تجمع در برلین بودند، که اولا ۹۵ درصد ایرانیان در این تجمع شرکت نکردند، دوما بیش از ۱۶ پرچم علیه پرچم جمهوری اسلامی ایران در خارج کشور برداشتند که ما باید در مقابل دشمنان قسم خورده متحد شویم،  عهد بسته‌اند با تحریم و تهدید و دنبال ضربه زدن به نظام مقدس ما هستند و می خواهند مردم را به ستوه بیاورند که هرگز موفق نمی شوند.

راوند افزود:  در پشت پرده ۱۶ پرچم اهدافی دارند و جنایت شاهچراغ از اقدامتشان بوده و نشان از ناتوانی آنهاست دشمن دنبال برنامه ریزی جهت ضربه زدن به ایران اسلامی است و از پیشرفت کشور و ملت هراسان بوده،  می ترسند و نگرانی شدید دارند و دنبال اختلاف و ایجاد درگیری قومی و قبیله ای هستند که باید همه  ما شیعه و سنی متحد و هوشیار باشیم تا دشمنان به اهدافشان نرسند.

خطیب جمعه دیشموک به هشت آبان روز نوجوان و بسیج دانش آموزی و شهادت محمد حسین فهمیده اشاره کرد و گفت: نسبت به دانش آموزان وظیفه سنگینی داریم،  نسبت به یادآوری ایام الله برای دانش آموزان تلاش کنیم و معلمان؛ دانش آموزان را آگاه کنند و به سمت عبادت و مسجد،  بصیرت و آگاهی از تاریخ انقلاب اسلامی آشنا کنید تا به سمت دین و قران و اسلام و شهدا راهنمایی شوند.

امام جمعه دیشموک در پایان به روز ولادت باسعادت امام حسن عسکری(ع) اشاره و متذکر شد:  تلاش در کسب رزق و روزی و مسائل اقتصادی، باعث عدم توجه به واجبات نشود.

انتهای پیام/م:آ

  • نویسنده : مالک آهنگ