خانم بخشدار در جنگ + تصاویر
خانم بخشدار در جنگ + تصاویر
بخشدار ولسوالی چهارکنت بلخ گفت که مردم ما هر روز در خط مقدم هستند آن هم بدون هیچ گونه دستمزی. بسیاری شهید شدند، اما متأسفانه هیچ کس حتی خبری از آن‌ها نگرفت.
 افغانستان به دنبال خروج نیرو‌های نظامی آمریکا و ناتو این روز‌ها به صحنه نبرد میان طالبان و نیرو‌های دولتی تبدیل شده است. در ولسوالی چهارکنت نیز مردم گاو و گوسفند و زمین‌شان را فروخته‌اند تا بتوانند با آن اسلحه تهیه کرده و با طالبان مبارزه کنند.
به گزارش کبنا به نقل از فرارو، ولسوالی چهارکنت یک منطقه کوهستانی دورافتاده است که در میان کوه‌ها و دره‌ها واقع شده است و کمتر از یک ساعت با مزارشریف در ولایت بلخ فاصله دارد.
سلیمه مزاری، بخشدار ولسوالی چهارکنت بلخ است. او سه فرزند دارد و این روز‌ها پا به پای نیرو‌های نظامی مشغول مدیریت نبرد با طالبان است و در تلاش است تا نیرو‌های بیشتری را برای مبارزه علیه طالبان به خدمت بگیرد.
وی می‌گوید: وقتی من وظیفه [بخشداری]را شروع کردم فکر کنم ما یک شش ماهی راحت بودیم. زمزمه اینکه طالبان مردم را تحت فشار قرار می‌دادند که زکات بدهید یا تسلیم شوید، به گوش می‌رسید، اما جنگ که شروع شد الان دو سال و نیم می‌شود که ما با طالبان جنگ داریم.
سلیمه مزاری در توصیف طالبان گفت: طالبان کسانی هستند که اولین کاری که می‌کنند حقوق انسانی را زیرپا می‌گذارند، جلوی تحصیل زنان را می‌گیرند و مانع از این می‌شوند که جوانان ما شغلی داشته باشند.
سلیمه مزاری می‌گوید: مردم ما سلاح نداشتند، اما رفتند گاو، گوسفند و حتی زمین‌های خود را فروختند تا اسلحه بخرند. هر زمان که درگیری وجود داشته باشد و مهمات وجود نداشته باشد، مردم مهمات خود را خریداری می‌کنند. آن‌ها هر روز در خط مقدم هستند آن هم بدون هیچ گونه دستمزی. بسیاری شهید شدند، اما متأسفانه هیچ کس حتی خبری از آن‌ها نگرفت.
وی نحوه مدیریت وضعیت افغانستان پس از خروج نیرو‌های خارجی انتقاد دارد و می‌گوید: خارجی‌ها مدت‌ها پیش اعلام کرده بودند که از افغانستان خارج می‌شوند. اما من در بخش‌های نظامی و امنیتی هیچ برنامه‌ای ندیدم که وقتی خارجی‌ها بیرون می‌روند ما باید در این مرحله چه کنیم.

   
گروه طالبان از سه ماه پیش همزمان با آغاز روند خروج نظامیان آمریکا و ناتو عملیات تهاجمی خود علیه نیرو‌های دولتی را آغاز کرد. این گروه روز جمعه موفق شد تا کنترل شهر زرنج، مرکز ولایت نیمروز را در اختیار بگیرد.

(ویدئو)
(ویدئو)
(ویدئو)
(ویدئو)
(ویدئو)
(ویدئو)
(ویدئو)
(ویدئو)
(ویدئو)