حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی صنایع‌دستی
حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی صنایع‌دستی
صفایی گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های صنایع‌دستی در این روستاها به حمایت صندوق کارآفرینی امید نیاز است.

ارسلان حسن‌پور در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۲۱ طرح گردشگری با حمایت این صندوق خبر داد و اظهار کرد: بیشتر این طرح‌ها در روستاهای هدف گردشگری و به‌منظور ایجاد اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی مردم ایجاد شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید بیان کرد: طرح‌های گردشگری در مناطق شهرستان مار گون، دهنو بویراحمد، کوخدان شهرستان دنا، روستای پهریز شهرستان باشت، روستاهای شهرستان‌های چرام و گچساران اجرایی شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد همچنین از حمایت برای اجرای ۵۰۰ طرح صنایع‌دستی از ابتدای دولت تدبیر و امید در روستاهای مختلف استان خبرداد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها حدود ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت‌ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با تقدیر از خدمات صندوق کارآفرینی و امید در استان گفت: خوشبختانه با حمایت‌های صندوق کارآفرینی امید پروژه‌های خوبی برای اشتغال‌زایی مردم در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استان اجراشده است.

مجید صفایی اظهار کرد: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی صنایع‌دستی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام سرمایه‌گذاری گردشگری از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل ر سال ۱۴۰۰ است.

وی  تصریح کرد: طرح تمدن گردشگری و برگزاری جشنواره‌های گردشگری با مشارکت صندوق کارآفرینی کشور بعد از بیماری کرونا در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از ثبت ملی دو روستای هدف صنایع‌دستی استان خبرداد و گفت: روستاهای میمند و رودشتی در شهرستان دنا و روستای سربیشه در شهرستان گچساران ثبت ملی می‌شوند.

صفایی گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های صنایع‌دستی در این روستاها به حمایت صندوق کارآفرینی امید نیاز است.

انتهای پیام/