حرف‌های عجیب در نشست جذب اعتبارات اسناد خزانه/ وقتی برای کهگیلویه و بویراحمد باید خون گریست
حرف‌های عجیب در نشست جذب اعتبارات اسناد خزانه/ وقتی برای کهگیلویه و بویراحمد باید خون گریست
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد از عدم جذب اعتبارات اسناد خزانه انتقاد کرد و گفت: مدیر اگر روی تخت بیمارستان باشد باید پاسخ دهد چرا اعتبار جذب نکرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ هر آنچه در حوزه زیرساختی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد همه به برکت انقلاب اسلامی بوده است اما عمق محرومیت‌ها در این استان زیاد است و هر فردی که مسئولیتی می‌گیرد باید همه تلاش خود را برای رفع محرومیت در این استان به کار گیرد.

کهگیلویه و بویراحمد برای عبور از این محرومیت‌ها و رنج‌ها نیاز به اعتبارات دارد تا محرومیت تاریخی که قبل از انقلاب بوده جبران شود، خوشبختانه طی یک سال اخیر اعتبارات خوبی به استان اختصاص داده شده است و مدیران باید همت کنند و این مبالغ را جذب کنند.

در سال ۱۴۰۰_۱۴۰۱ مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات اسناد خزانه برای دستگاه‌های عمرانی استان در نظر گرفته شده است اما فقط ۵۲ درصد این اعتبار جذب شده و در حالی که سال مالی تیرماه به اتمام می‌‌رسد ممکن است به دلیل حرکت لاک‌پشتی دستگاه‌ها، اعتباراتی که برای استان حیاتی هستند، برگشت داده شود.

عدم جذب اعتبارات اسناد خزانه موجب شد علی شهابی‌نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد حرف‌هایی را بر زبان بیاورد که کمتر از او در جلسات و برنامه‌ها شنیده بودیم.

شهابی‌نسب عنوان کرد: ۳۰ سال است در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هستم در طول این مدت روند جذب اعتبارات به کندی این دوره نبود.

وی بیان کرد: در مقطعی ۲۹ اسفند پایان سال مالی بود و دستگاه‌ها در این تاریخ ۱۰۰ درصد اعتبارات را جذب می‌کردند اما دولت‌ها این روند را اصلاح کردند و ۳۰ تیر پایان سال مالی مشخص شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی این سال‌ها که توفیق خدمت داشتم همه اعتبار جذب شد و هیچ اعتباری برگشت نخورد فقط سال گذشته که اعتبارات پروژه تله ‌کابین میراث فرهنگی که از محل جهش تولید بود برگشت خورد که متولی هم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نبود.

شهابی‌نسب خطاب به مدیران گفت: الحمدالله همه شما مدیران، تازه نفس هستید و برای اینکه مدیر شوید هم خیلی راه‌ها رفته‌اید و رایزنی کردید، من زمانی که می‌خواستم رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شوم هیچ فردی حتی نماینده مجلس از من حمایت نکرد و تنها آقای کلانتری استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد مرا حمایت کرد.

وی بیان کرد: الان زمان آن رسیده که مدیران تازه نفس عملکرد و خروجی کار خود در خدمت به مردم که همان جذب اعتبارات برای رونق پروژه‌های حوزه عمرانی است را به نمایش بگذارند.

این مسئول عنوان کرد: شاخص ارزیابی مدیران، حضور فعال در جلسات است اما یکی از مدیران استان در چهار جلسه‌ای که برای جذب اعتبارات اسناد خزانه برگزار کردیم حضور پیدا نکرده و هر جلسه هم بهانه‌ای می‌آورد.

شهابی‌نسب با بیان اینکه با ۱۵۰ مدیر در ارتباطم و با ۱۰۰ دستگاه هم موافقت‌نامه مبادله می‌کنیم، گفت: نمی‌دانم مدیران چه کاری دارند که به جلسات نمی‌آیند اگر این روند ادامه داشته باشد اسامی را به استاندار می‌دهم.

وی با بیان اینکه برای مدیران چه کاری واجب‌تر از خدمت به مردم و جذب اعتبارات است، گفت: مصوبات جلسات اصلا خروجی ندارند، معاونین قابل احترام هستند اما مدیران بیایند بگویند چرا اعتبارات را جذب نمی‌کنند، مدیر حتی اگر روی تخت بیمارستان باشد باید در جلسه حاضر و بگویند چرا اعتبار جذب نکرده است.

وی با بیان اینکه جابه‌جایی اعتبارات مشکلی را حل نمی‌کند، گفت: پروژه دستگاه‌هایی که اعتبار جذب نکنند را به دستگاه دیگری واگذار می‌کنیم، ضمن اینکه آخر خرداد گزارش دستگاه‌هایی که اعتبار جذب نکرده باشد را منتشر خواهیم کرد.

شهابی‌نسب با بیان اینکه مدیران در بازده زمانی ۴ ماهه ارزیابی می‌شوند گفت: اگر اعتبارات استان برگشت بخورد کل استان زیر سوال می‌رود شک نکنید بعد از ۳۱ تیر بسیاری از مدیران از جمله خودم به دلیل عدم جذب اعتبارات غزل خواهیم شد.

اما حرف‌های عجیب تنها به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خلاصه نمی‌‌شود و حاجی‌زاده معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ابراز نگرانی از وضعیت نامناسب در جذب اعتبارات اسناد خزانه گفت: از اینکه هر لحظه به مدیران تذکر دادیم و تاکید کردیم اعتبارات عمرانی را جذب کنند زبانمان مو درآورد.

وی با اشاره به ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۱۷۰ میلیارد اعتبارات اسناد خزانه برای دو ماه و ۵۸ میلیارد تومان نقدینگی این دستگاه‌ها است ریال به ریال این اعتبار باید جذب شود هر چند به جذب اعتبارات توسط این دستگاه خوشبین نیستم.

حاجی‌زاده با بیان اینکه اشتباه کردیم تلاش کردیم و برای این دستگاه پول گرفتیم، گفت: مردم در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد براثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند آنوقت اعتبارات برای رفع نقاط حادثه‌خیز و جاده‌ها جذب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اعتباری که برای پل زردون در نظر گرفته شده در صورتی که جذب نشود جابه‌جا خواهیم کرد خطاب به مدیرکل راهداری گفت: در این خصوص هر دستگاه‌هایی که از راهداری جواب خواست من جلوتر حاضر می‌شوم و پاسخ خواهم داد.

حاجی‌زاده بیان کرد: شما که می‌گوید کهگیلویه و بویراحمد اعتبار ندارد حالا که اعتبار آمده بسم‌الله جذب کنید و پروژه‌ها را فعال کنید، حالا که اعتبار آمده و جذب نکردید مشخص می‌شود مشکل این استان اعتبار نیست بلکه ما مدیران هستیم!

از حرف‌های رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و معاون استاندار چنین برداشت می‌شود که این سوء مدیریت‌‌ها است که باعث شده کهگیلویه و بویراحمد تابلوی محرومیت و عدم توسعه یافتگی را با خود یدک بکشید و باید به حال این استان خون گریه کرد.

 

انتهای پیام/م:آ

  • نویسنده : مالک آهنگ