حافظ ۷ ساله کم سن‌ترین شرکت کننده در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن
حافظ ۷ ساله کم سن‌ترین شرکت کننده در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن
کم سن‌ترین حافظ شرکت‌کننده در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن، ۷ ساله از استان خوزستان و بزرگ‌سال‌ترین حافظ شرکت‌کننده در آزمون، ۶۷ ساله از استان لرستان و در بخش آقایان بودند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، مرحله اول آزمون هجدهمین دوره آزمون‌های طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، صبح جمعه ۱۵ اردیبهشت‌ ۱۴۰۲ از ساعت ۹ صبح، همزمان در سراسر کشور و با شرکت حدود ۱۰ هزار حافظ قرآن، در ۷۸ حوزه امتحانی و در رشته‌های ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این آزمون به ترتیب حافظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء بودند. محل برگزاری این آزمون در تهران، به صورت متمرکز و در دانشگاه امام حسین (ع) و در دیگر استان‌ها بر اساس حوزه امتحانی مشخص شده در کارت آزمون، برگزار شد.

بر اساس اعلام سازمان دارالقرآن کم سن‌ترین حافظ شرکت‌کننده ۷ ساله از استان خوزستان و بزرگ‌سال‌ترین حافظ شرکت‌کننده در آزمون، ۶۷ ساله از استان لرستان بود و هر دو نفر از حافظان کل و در بخش آقایان بودند.

حافظان زیر ۱۰ سال نیز در دو بخش خانم‌ها و آقایان در رشته‌های مختلف از استان‌های تهران، فارس، کرمان، خوزستان و خراسان رضوی در آزمون شرکت کرده‌اند. حافظان بالای ۶۰ سال نیز، دو شرکت‌کننده خانم در رشته حفظ ۱۰ جزء از استان‌های قزوین و فارس بودند.

از اتفاقات جدید در این آزمون، حضور اتباع غیر ایرانی برای نخستین بار در آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی بود. بر همین اساس در هجدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با هماهنگی و موافقت مسولان مربوط و برای نخستین بار شرایط حضور اتباع غیر ایرانی در آزمون‌ها فراهم شد.

این حافظان در مقاطع و اجزای ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم و از کشور‌های عراق، افغانستان، کویت، لبنان، گامبیا، پاکستان و قزاقستان بودند.

آزمون‌های تخصصی ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای انقلاب فرهنگی است و دبیرخانه آن در سازمان دارالقرآن الکریم مستقر است.

گفتنی است نتایج این آزمون ۲۱ خرداد سال جاری از طریق سایت تلاوت اعلام خواهد شد.

 

انتهای پیام /

  • نویسنده : مالک آهنگ