جنایات اسرائیل در غزه و سکوت مجامع بین المللی/ ادامه دار بودن راه شهید طهرانی مقدم/ علم بدون معنویت به نوعی خدمت به شیطان است
جنایات اسرائیل در غزه و سکوت مجامع بین المللی/ ادامه دار بودن راه شهید طهرانی مقدم/ علم بدون معنویت به نوعی خدمت به شیطان است
جنایات اسرائیل در غزه و سکوت مجامع بین المللی، ادامه دار بودن راه شهید طهرانی مقدم، علم بدون معنویت به نوعی خدمت به شیطان است از مهمترین گزیده خطبه های ائمه جمعه در استان بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر لنده با اشاره به سالگرد شهید حسن طهرانی مقدم گفت: شهید حسن طهرانی یکی از پایه‌گذاران موشکی سپاه پاسداران بود که او و مجموعه همکارانش توانستند توان موشکی جمهوری اسلامی ایران را در جهان بالا ببرند که حمله موشکی به پایگاه موشکی عین الاسد و منافقین بزرگ‌ترین دستاورد این حملات موشکی بود. امام‌جمعه لنده افزود: تأکید شهید طهرانی مقدم در خصوص امکانات و استفاده بهینه از امکانات است که همه مدیران باید این رویه را داشته باشند.

محمودی اصل به آمار شهدای غزه اشاره کرد و گفت: آمارشهدای غزه به بالاتر ١١هزار نفر رسیده است ودر این عرصه تقابل حق و باطل است و اوج ذلت و ظلم مضاعف را رژیم صهیونیستی در غزه نشان از یک نسل‌کشی است که زنان و بچه‌های بی‌گناه را قتل‌عام کردند. امام‌جمعه لنده گفت: سید حسن نصرالله به‌طور واضح بیان کردند که اگر شرایط به‌گونه‌ای شود که همه جبهه مقاومت به میدان بیایند کار این رژیم و همه حامیان آن تمام است.

 

محمودی اصل گفت: هفته کتاب و کتاب‌خوانی را گرامی می‌داریم و همه باید با انس و آگاهی در این حوزه و توسعه و نشر فرهنگ کتاب‌خوانی گام بردارند چرام حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام مردم سالار همواره برنقش و اهمیت حضور مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی تأکید داشته و انتخابات به عنوان مهمترین عرصه ظهور و بروز اراده مردم در اداره‌ی امور تلقی می‌شود. امام جمعه چرام افزود: راهبرد تعیین شده رهبری برای انتخابات با چهار واژه کلیدی رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت مطرح است که مسئولین ذی ربط برای آن باید برنامه ریزی داشته باشند. وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور حداکثری در انتخابات را خواسته‌اند طبعا وزارت کشور و شورای نگهبان و هیات‌های اجرایی و نظارت با همین سیاست موضوع را دنبال می‌کنند و زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم می‌کنند.

چرام

حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام مردم سالار همواره برنقش و اهمیت حضور مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی تأکید داشته و انتخابات به عنوان مهمترین عرصه ظهور و بروز اراده مردم در اداره‌ی امور تلقی می‌شود.

امام جمعه چرام افزود: راهبرد تعیین شده رهبری برای انتخابات با چهار واژه کلیدی رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت مطرح است که مسئولین ذی ربط برای آن باید برنامه ریزی داشته باشند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور حداکثری در انتخابات را خواسته‌اند طبعا وزارت کشور و شورای نگهبان و هیات‌های اجرایی و نظارت با همین سیاست موضوع را دنبال می‌کنند و زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم می‌کنند. افشار عنوان کرد: رهبر حکیم انقلاب معیار‌های انتخاب خوب و شایسته را بیان می‌فرمایند و مردم به دنبال مصادیق خواهند رفت.

امام جمعه چرام با بیان اینکه ائمه جمعه با دنبال کردن این مشی رهبر معظم انقلاب به دنبال مشارکت گسترده‌ی مردم در انتخابات هستند، گفت: رفتار و گفتار امام جمعه باید کاملا بی طرفانه باشد تا بتواند زمینه ساز حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد و اعتماد عمومی به جایگاه امامت جمعه خدشه دار نشود.

وی افزود: انتخابات برگزار خواهد شد و مردم یک نفر را انتخاب خواهند کرد، اما اعتماد به این جایگاه هر روز باید مستحکم‌تر گردد. افشار ادامه داد: امام جمعه وظیفه‌ی جهاد تبیین و بیان ویژگی‌های نماینده‌ی در تراز انقلاب اسلامی را دارد؛ و بیان معیار‌ها و شاخص‌ها باید صورت پذیرد. اینجانب با صراحت یا ایما و اشاره، نسبت به مصادیق نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی ورود نمی‌کنم و این موضع قطعی بنده است و هر کس از طرف اینجانب مطلبی دال بر تعیین مصداق بیان نماید صحیح نیست.

 

سرفاریاب امام جمعه سرفاریاب در ابتدا با بیان حدیثی از رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) که فرموده است: «ای مردم تقوی پیشه کنید و به یاد قیامت باشید چرا که خداوند فرموده است زلزلزله‌ی قیامت بسی عظیم است»؛ خود و همه نمازگزاران و برادران و خواهران دینی را به رعایت تقوا توصیه و سفارش کرد.

حجت الاسلام زارعی پور افزود: به اعتقاد علما و دانشمندان حوزه تعلیم و تربیت، آموزش صحیح و آگاه نمودن فرزندان از آثار مثبت رفتار‌های بهنجار و عواقب منفی رفتار‌های نابهنجار و همچنین به کار گیری حفظ تعادل در احساسات و عواطف نسبت به فرزندان از جمله مواردی است که در فرایند فرهنگ پذیری فرزندان مؤثر است و بر اساس احکام الهی والدین در انجام این مهم تکلیف و وظیفه دارند. خطیب جمعه سرفاریاب با یاد آوری روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، گفت: هدف از این نامگذاری آن است که عموم جامعه از نقش و تأثیر علم و جایگاه بلند دانشمندان در رشته‌های مختلف علمی آگاهی بیشتری پیدا کنند و از طرفی تلاش ها، آثار و دستاورد‌های علمی نیز در مسیر صحیح و در جهت خدمت و رفع مشکلات جامعه به کار گرفته شود.

حجت الاسلام زارعی پور افزود سوء استفاده از علم و بکار گرفتن نتایج علمی در جهت خلاف مصالح جامعه خسارت‌های زیادی را در پی خواهد داشت و پیوند مناسب عالمان و دانشمندان با متن جامعه موجب پیشگیری از این احتمال خواهد بود.

 

امام جمعه سرفاریاب همچنین با ذکر نام و یاد شهید طهرانی مقدم، گفت: این شهید بزرگوار اقتدار را به معنای واقعی ترجمه و معنی کرد و به عنوان یک مسیر و الگو برای آیندگان به میراث گذاشت؛ و هنر شهید طهرانی مقدم فقط ساختن موشک نبود بلکه تربیت شاگردانی بود که اکنون بهتر از گذشته راه او را ادامه می‌دهند.

حجت الاسلام زارعی پور با اشاره به اینکه طوفان الاقصی نشان بارزی از قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی بود افزود همه‌ی دنیا می‌دانند نسل کشی و جنایت‌های جنگی که در غزه در حال انجام است، همه از حمایت‌های امریکا و دولت‌های غربی است و طبق وعده الهی و البته با مقاومت مردم مظلوم، اما مقتدر غزه و حمایت‌های مسلمانان، شکست واقعی از آن رژیم صهیونیستی و پیروزی نهایی از آن جبهه‌ی مقاومت خواهد بود.

پاتاوه

 

حجت الاسلام سیادت امام جمعه بخش پاتاوه در خطبه سیاسی نماز این بخش با اشاره به هفته سلامت بانوان ایرانی، باشعار بانوی سالم، خانواده سالم و جامعه سالم به نقل ازپیامبر «ص» گفت:مقدس‌ترین و مستحکم‌ترین کانون‌ها، کانون خانواده است؛ باید درحفظ سلامتی جسمی و اخلاقی آنها، کوشا باشیم چه وزارت بهداشت وچه خود خانواده‌ها همه مراقب سلامتی آن‌ها باشیم.

امام جمعه پاتاوه در بخش دوم خطبه سیاسی به راهبرد‌های حکیمانه مقاومت فلسطین، درجنگ اراده‌ها بر علیه صهیونیسم اشاره و اظهار کرد: «۳۲» روز از عملیات تاریخ ساز و سرنوشت ساز طوفان الاقصی گذشت، عملیاتی که دستاورد‌های بزرگ راهبردی را در پی داشته و خواهد داشت. خطیب جمعه ادامه داد: دستاورد‌های راهبردی عملیات طوفان الاقصی افسانه بازدارندگی اسرائیل راشکست.

 

وی  رژیم صهیونیستی رادومین جنایتکار جنگی جهان دانست و بیان کرد:بیش از ۳۰ مورد جنایت جنگی آن‌ها در فلسطین، سکوت سازمان‌های حقوق بشری در جهان آبروی نداشته همه آن‌ها را از بین برده و آن‌ها را در دنیا رسوا کرده است. محاصره غزه و جلوگیری از انتقال آب، غذا و سوخت، جنایت جنگی اثبات شده است.

 

انتهای پیام/

 

  • نویسنده : مالک آهنگ