جزئیات طرح جدید استخدام معلمان در آموزش و پرورش +جزئیات
جزئیات طرح جدید استخدام معلمان در آموزش و پرورش +جزئیات
حدود ۸۰ هزار معلم مشمول طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش می‌شوند

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ جلال محمودزاده با اشاره به طرح تدوین شده در خصوص استخدام معلمان غیررسمی آموزش و پرورش، گفت: این طرح شامل ۴ گروه خرید خدماتی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، پیش دبستانی و دوره دیدگان دانشگاه فرهنگیان می‌شود که از سال ۱۳۹۱ تا اول مهرماه ۱۳۹۹ در آموزش و پرورش فعالیت داشتند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس یازدهم با بیان اینکه جامعه مخاطب این طرح مشمول ۸۰ هزار معلم می‌شود، افزود: بر اساس طرح تدوین شده که این معلمان طی دو تا سه سال باید جذب آموزش و پرورش شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این طرح در صحن مجلس اعلام وصول شده است، ادامه داد: در این طرح به کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شده تا با سایر طرح‌های ساماندهی در این کمیته ادغام شود.

بررسی طرح در کمیته آموزش و پرورش

محمودزاده اضافه کرد: قرار است این طرح در هفته جاری در کمیته آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گیرد و در حال حاضر ۵ طرح دیگر نیز به منظور ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش در کمیته آموزش و پرورش مطرح است که این طرح با سایر طرح‌ها متفاوت است.

در صورت تصویب برای معلمان غیررسمی آزمون داخلی برگزار می‌شود

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اختلاف بارزی که این طرح با سایر طرح‌ها دارد این است که آزمون استخدامی به صورت داخلی و تنها برای نیرو‌هایی است که در آموزش و پرورش سابقه تدریس داشته اند انجام می‌شود، اما در سایر طرح‌ها آزمون به صورت آزاد و برای فارغ التحصیلان تمامی دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: بر همین اساس لازم نیست معلمان برای شرکت در این آزمون سوابق پیوسته بیمه‌ای داشته باشند و کافی است با ارائه مدارک تدریس خود مشمول آزمون استخدامی آموزش و پرورش شوند.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس افزود: یکی از مشکلاتی که همواره معلمان غیررسمی نسبت به آن معترض بودند، نداشتن مدارک لازم بیمه‌ای و سوابق کار در آموزش و پرورش است که این موضوع به خوبی در این طرح دیده شده تا هرکس سوابق خدمت دارد بتواند در آزمون داخلی پیش بینی شده شرکت کند.

 

انتهای پیام/م:آ

  • نویسنده : مالک آهنگ