جریمه ۳۰ میلیاردی دارندگان رمزارزهای غیرمجاز
جریمه ۳۰ میلیاردی دارندگان رمزارزهای غیرمجاز
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از جریمه 30 میلیارد ریالی دارندگان رمزارزهای غیرمجاز یک سال اخیر در استان خبرداد.

به گزارش خبر دیشموک ،  جمال معتمدی زاده در کمیته بررسی راهکارهای مقابله با رمزارزهای غیرمجاز اظهار کرد: بیش از ۳۵۰ دستگاه رمزارز غیرمجاز طی یکساله اخیر در مناطقی از این استان کشف و ضبط شده که جریمه ای معادل ۳۰ میلیارد ریال برای مالکان آنها صادر شده است.

وی بیان کرد: بیشترین کشفیات رمز ارزهای غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به بویراحمد بوده است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پرونده دارندگان این رمزارزها با مشارکت پلیس اقتصادی در تعزیرات حکومتی نیز بررسی و جریمه هایی شامل این تخلف از سوی تعزیرات حکومتی صادر می شود.

معتمدی زاده عنوان کرد: استفاده غیرقانونی از برق برای رمز ارزهای غیرمجاز را بسترساز نوسانات در شبکه های برق است.

وی گفت: استفاده غیرمجاز از این پدیده شوم علاوه بر آسیب به لوازم برقی سایر مشترکان، از دلایل قطعی و ناپایداری برق است.

معتمدی زاده بیان کرد: فعالیت رمزارزهای غیرمجاز نقش موثری در خاموشی‌ها دارد و امیدواریم افراد به این نکته توجه ویژه کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با هدف کاهش پیک بار شبکه، جلوگیری از خاموشی برق سایر مشترکان و همچنین مقابله با انشعابات غیرمجاز، اکیپ‌های مختلف این شرکت به صورت مستمر مصرف برق در یاسوج و تمامی نواحی ۹ گانه را رصد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه توان مصرفی هر دستگاه شناسایی شده ۲ و ۱۵ دهم کیلووات بوده، تصریح کرد: از همه مشترکان برق در این استان درخواست می‌شود با رعایت الگوهای مدیریت مصرف و کاهش مصرف خود به خصوص در ساعت‌های پیک بار، هر گونه مورد مشکوک به استفاده از دستگاه ماینر غیرمجاز را به شماره ۱۲۱، ۱۱۳ و ۱۱۴ اطلاع و تا سقف ۲۰ میلیون تومان از پاداش نقدی بهره‌مند شوند.

معتمدی زاده ادامه داد: بخشی از کشفیات دستگاه‌های غیرمجاز رمزارز با گزارش مردمی و با حضور عوامل انتظامی، امنیتی، قضائی و پلیس امنیت اقتصادی و جرائم آگاهی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برای کاهش هزینه مصرفی برق هم، خاطرنشان کرد: تمام تلاش مجموعه صنعت برق، ارایه خدمات مطلوب و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته است اما متاسفانه عده‌ای در این شرایط به فکر سود بیشتر هستند و به تولید بیت کوین اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/