جام تختی و شانس دوباره به حذف‌شدگان قهرمانی آسیا/ سرشاخ دوباره یزدانی و کریمی؟
جام تختی و شانس دوباره به حذف‌شدگان قهرمانی آسیا/ سرشاخ دوباره یزدانی و کریمی؟
با تعریف چرخه انتخابی کشتی آزاد، کشتی‌گیرانی که در قهرمانی آسیا نتیجه مطلوبی نداشتند می‌توانند در جام تختی رقابت کنند و شانس ملی‌پوش شدن را داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا درحالی به میزبانی قزاقستان برگزار شد که ملی‌پوشان کشورمان عملکرد قابل قبولی نداشتند و در واقع نتایج ضعیفی در اوزان مختلف کسب کردند.

به جز رحمان عموزاد که او هم جایگزین یک کشتی‌گیر دیگر به دلیل آسیب‌دیدگی شد و به مدال طلا رسید، آزادکاران کشورمان نتوانستند طلای دیگری کسب کنند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم، علیرضا سرلک که در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ هم موفق به کسب مدال نشده بود، با قهرمانی در مسابقات کشوری شانس خود را برای ملی‌پوش شدن امتحان کرد و توانست با کسب طلا وارد چرخه انتخابی شود و در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنند اما با نتیجه ضعیفی که داشت خیلی زود و در همان مبارزه اول شکست خورد تا شانسی برای مدال نداشته باشد.

طبق چرخه تعریف شده از سوی کادر فنی، کار برای سرلک اینجا به پایان نمی‌رسد هرچند او با کسب طلا می‌توانست تا حدودی به پوشیدن دوبنده برای مسابقات جهانی نزدیک شود.

طبق چرخه، سرلک باید در جام تختی حضور پیدا کند که در این حالت با توجه به اینکه تمامی مدعیان حضور دارند، اگر او در جام‌تختی هم به مدال طلا برسد، به عنوان ملی‌پوش معرفی خواهد شد در غیر این صورت وی به همراه کشتی‌گیری که بالاترین جایگاه (مدالی) را در بین کشتی‌گیران ایرانی به دست آورد، در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی حضور پیدا خواهد کرد و اگر قرار باشد رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی در داخل کشور برگزار شود، دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه برسد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم، حسن یزدانی و علیرضا کریمی بارها باهم سرشاخ شده‌اند که در هر مبارزه برتری با یزدانی بود. باتوجه به حضور کریمی در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب مدال نقره، او همراه با حسن یزدانی و دیگر مدعیان این وزن باید در جام تختی مبارزه کند. در صورتی که حسن یزدانی بتواند در جام تختی طلا بگیرد وی ملی‌پوش وزن ۸۶ کیلوگرم خواهد بود.

اگر یزدانی به عنوان قهرمانی نرسد وی به همراه کشتی‌گیر ایرانی که بالاترین عنوان را در جام تختی به دست آورده در مرحله نهایی مبارزه خواهد کرد. اگر مسابقات در این وزن به صورت رو در رو باشد، کشتی‌گیری برنده خواهد بود که به ۲ پیروزی دست پیدا کند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، مجتبی گلیج نماینده کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا بود که به مدال برنز رسید. تکلیف ملی‌پوش این وزن به این شکل معرفی خواهد شد که گلیج باید به همراه دیگر مدعیان در جام تختی مبارزه کند. رقیب اصلی او در این وزن محمدحسین محمدیان است.

در سنگین‌وزن هم امیرحسین زارع با دیگر مدعیان از جمله امیررضا معصومی در جام تختی رقابت می‌کنند که زارع در صورت کسب طلا، ملی‌پوش ۱۲۵ کیلو خواهد شد. اگر زارع به عنوان قهرمانی نرسد وی به همراه کشتی‌گیر ایرانی که بالاترین عنوان را در جام تختی به دست آورده در مرحله نهایی مبارزه خواهد کرد. اگر مسابقات در این وزن به صورت رو در رو باشد، کشتی‌گیری برنده خواهد بود که به ۲ پیروزی دست پیدا کند.

چرخه انتخابی کشتی آزاد برای اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو و مسابقات جهانی(کسب سهمیه المپیک) برگزار می‌شود که شهریور و مهر امسال پیگیری خواهد شد.

پایان پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ