جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد وضعیت خوبی ندارند و جاده‌ای هست که عبور و مرور در آن خون به دل مردم می‌کند.

یکی از شاخص‌های توسعه هر جامعه‌ای، داشتن شبکه ارتباطی و راه‌های مناسب است؛ چرا که پیشرفت راه می‌تواند در رشد و پیشرفت عرصه‌های مختلف یک منطقه نقش بسزایی داشته باشد.

محور ارتباطی شهر قلعه رئیسی به دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه در استان‌ دارای پیچ‌های تند، آسفالت نامناسب و چاله‌های فراوانی است و بیشتر مسیر این جاده فاقد شانه مناسب است.

در هر هفته یک الی دو مرتبه در این مسیر شاهد تصادفات هستیم که این مساله بسیار نگران کننده است.

در روزهایی که مردم حوزه چاروسا و دیشموک و حتی دشمن زیاری برای رفت و آمد به شهرستان کهگیلویه باید مسیر ۷۵ کلیومتری قلعه رئیسی تا دهدشت را پشت سر بگذارند اما با جاده که هم عرض کم و پیچ تند و دست اندازهای زیادی دارد گریبان گیر آنها شد که با قول های که برای بازگشایی آن دادند امیدوار به آینده هستند اما امیدواری آنها به روکش مسیر است که می تواند بسیاری از دردهای این محور را درمان کند.

راهداری و حمل و نقل شهرستان و استان سال گذشته اقدام به روکش آسفالت از قلعه دختر تا روستای بلویری نمود که سبب خوشحالی مردم شد اما متاسفانه رهات شدن آن از بلویری تا قلعه رئیسی که همین مقدار بیشترین خطرات و دست اندازها را نگرانی مردم را دوچندان کرد.

این روزها دست اندازها از بلویری تا قلعه رئیسی به نحوی است که به هر قسمت که بخواهید خودرو را هدایت کنید چند دست انداز دیگر را باید رد کنید و به قول بسیاری از مردم بومی منطقه این محور خون به دل ما می‌کند تا بخواهیم از آن عبور کنیم.

در بازار گرم و سخت اقتصادی وسایل نقلیه برای خودروها به خصوص برای افرادی که در یک منطقه محروم واقع شدند و بسیاری از آنها با وسایل نقلیه امرار معاش می‌کنند بسیار سخت است.

امیدواریم مسؤولان نیم نگاهی به منطقه چاروسا و دیشموک کند و مسیری را که بیش از ۵۰ هزار نفر از آن استفاده می کند را روکش آسفالت کنند تا مشکلات مردم برای عبور و مرور کاهش یابد.

گزارش”سیدحسن آرمند

انتهای پیام/