تولید حدود ۳۵ هزار الی ۴۰ هزار تن لیمو ترش در استان
تولید حدود ۳۵ هزار الی ۴۰ هزار تن لیمو ترش در استان
وی بیان کرد: در باشت ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار باغات گرمسیری وجود دارد که از این میزان ۲ هزارو ۷۰۰ هکتار لیمو ترش و مابقی مرکبات هستند.

به گزارش خبر دیشموک  ،   سید علی معتمدی پور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۳۵ هزار الی ۴۰ هزار تن لیمو ترش تولید می‌شود.

 وی بیان کرد: در باشت ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار باغات گرمسیری وجود دارد که از این میزان ۲ هزارو ۷۰۰ هکتار لیمو ترش و مابقی مرکبات هستند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال گذشته ۳۰ هزار تن لیموترش از باغات باشت برداشت شده است.

معتمدی پور عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲۵ هزار تن لیموترش از باغات باشت برداشت شود.

 وی گفت: امسان به دلیل سرمازدگی که در اوایل فروردین ماه به وجود آمد آسیب هایی به درختان لیمو ترش باشت وارد شد که باعث کاهش برداشت در سال جاری شده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد خاطرنشان کرد: قیمتی که در حال حاضر باغداران برای فروش دارند در بخش اقتصادی به صرفه نیست و نسبت به قیمت اصلی فروش محصول شان کمتر است.

 معتمدی پور بیان کرد: در همین راستا به دلیل تعادل قیمت فروش لیموترش سازمان تعاون روستایی جهاد کشاورزی وارد عرصه شده و برنامه خرید لیمو از کشاورزان را در دستور کار خود قرار داده است.

 وی افزود: در حال حاضر خرید محصول لیموترش و باغداران به صورت توافقی صورت می‌گیرد، خریدی که در آن امکان ارائه این محصول به کارخانجات وجود دارد ولی این خرید شاید برای برخی از کشاورزان به صرفه نبوده و به همین دلیل تلاش می کنیم از طریق وزارتخانه و نمایندگان مردم و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی مرکزی کشور بخشی را به عنوان خرید حمایتی انجام دهیم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: تا زمانی که قیمت لیموترش به سطحی برسد که از لحاظ اقتصادی قیمت مناسبی برای کشاورزان شود این اقدام را انجام خواهیم داد.

 وی افزود: در باشت افزون بر ۵۰۰ بهره بردار لیموترش فعالیت می کنند.

انتهای پیام/