توسعه بیش از پیش کشور با کمک صنعتگران و مراکز دانش بنیان
توسعه بیش از پیش کشور با کمک صنعتگران و مراکز دانش بنیان
استاندار خوزستان گفت: با همت صنعتگران، ملت بزرگ ایران و شرکت‌های دانش بنیان باید بر اساس فناوری‌های روز و سطح بالا، کشورمان را بیش از گذشته توسعه دهیم.

به گزارش خبر دیشموک ،   صادق خلیلیان استاندار خوزستان در  آیین افتتاح نمایشگاه تخصصی نفت اهواز با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر اظهار کرد: امیدواریم در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کنار موفقیت‌هایی که تاکنون توسط جوانان کسب کرده‌ایم  همچنان در مسیر توسعه کشور حرکت کنیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه سال ۵۷، در حقیقت شکوفایی نهضت استقلال طلبانه ملت ایران بود که پس از یکصد سال مبارزه بی امان با استکبار داخلی و استعمار خارجی به منصه ظهور نشست و عزت را به ایران بازگرداند.

خلیلیان تصریح کرد: در اواخر دوره قاجار با نفوذ بین المللی در دربار، نخست وزیران و وزرا جابه‌جا می‌شدند و کار به جایی رسید که در دوره پهلوی استعمار خارجی، پادشاه ایران را نسب و عزل می‌کرد و عزت ایران خدشه‌دار شده بود.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی عزت به کشور ایران برگشت و استقلال سیاسی و سپس استقلال اقتصادی به کشور بازگردانده شد.

استاندار خوزستان با اشاره به اعمال تحریم‌های بی‌سابقه علیه ایران در دهه اخیر بیان کرد: پس از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و گذراندن دوران سخت و توطئه‌های خارجی و مشکلاتی که دشمنان بر سر راه ملت ایران فراهم کردند، ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی توانست با سرافرازی از این مسیرهای پر پیچ و خم عبور کند.

خلیلیان بیان کرد: اکنون پس از یک دهه تحریم ظالمانه آمریکا و استعمار خارجی مشاهده می‌شود که تحریم‌ها اثرگذاری خود را از دست داده و به تدریج شاهد اضمحلال ترفندها و اقدامات تحمیلی دشمنان بر ملت ایران خواهیم بود.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی و محاسبات سازمان‌های بین المللی هر ساله شاخص‌های توسعه ملت‌ها و کشورها محاسبه و رتبه‌بندی می‌شود. شاخص توسعه شامل چهار رتبه سطح پایین، متوسط، بالا و خیلی بالا است. ایران پس از چهار دهه در زمینه شاخص توسعه انسانی از سطح پایین به رتبه بالا رسیده است و امیدواریم به رتبه خیلی بالا نیز دست یابد.

وی افزود: این نمایشگاه گوشه‌ای از دستاوردهای ایران در زمینه فناورهای مختلف مرتبط با صنعت نفت است که امیدواریم شاهد ایجاد تفاهم و ارتباط بین شرکت‌های داخلی و خارجی باشیم و در مسیری حرکت کنیم که در نهایت شاهد صنعت بالاینده با فناوری سطح بالا باشیم.

خلیلیان با اشاره به توسعه درون‌زای برون نگر بیان کرد: با وجود اتکا به داشته‌های خود، برای ایجاد ارتباط فنی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و علمی با تمام دنیا به جز رژیم اشغالگر قدس و دشمنان خونخوار مانند آمریکا استقبال می‌کنیم که امیدواریم در دهه پنجم انقلاب اسلامی بتوانیم مرز سطح بالای توسعه را پشت سر بگذاریم و به توسعه خیلی بالادست یابیم.

وی اظهار کرد: با همت صنعتگران، ملت بزرگ ایران و شرکت‌های دانش بنیان باید بر اساس فناوری‌های روز و سطح بالا کشورمان را بیش از گذشته توسعه دهیم.

انتهای پیام/

  • نویسنده : وحید آهنگ