توزیع بیش از ۲۸ میلیون بسته معیشتی توسط بسیج
توزیع بیش از ۲۸ میلیون بسته معیشتی توسط بسیج
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بیش از ۲۸ میلیون بسته کمک مومنانه معیشتی از ۱۵ شعبان سال ۹۹ تا به امروز توزیع شده است.

به گزارش خبر دیشموک،  پانزدهمین مرحله نهضت خدمت مومنانه استان تهران صبح امروز، در محل آرامگاه شیخ صدوق شهر ری برگزار شد. سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که با انفاس قدسیه ولایت فقیه در کشور ما از ابتدای شیوع کرونا و در پی دعوت رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز ملت بزرگ و مومن ایران اسلامی در نهضت مواسات، همدلی و کمک مومنانه شرکت کردند.

وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب که نهضت کمک مومنانه را به راه انداختند، حقیقتاً صحنه‌های بسیار زیبایی از مواسات و همدلی و کمک مومنانه از سوی ملت ایران را در پی دو سال گذشته سراغ داریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج به عنوان یک تشکیلات مردم پایه در همه مساجد دارای پایگاه است، ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا بسیج رسالت داشت که وارد این عرصه شود. یکی از محور‌های اصلی سازماندهی کمک‌های مردمی و همینطور شناسایی نیازمندان و رساندن این کمک‌ها به نیازمدان بود که این امر در مراحل مختلف انجام شد.

سردار سلیمانی مطرح کرد: بیش از ۲۸ میلیون بسته کمک مومنانه معیشتی از ۱۵ شعبان سال ۹۹ تا به امروز توزیع شده است و در این میان همه استان‌ها مشارکت داشته اند. سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران نیز یکی از موفق‌ترین سپاه‌های استانی بوده که امروز هم یکی از مراحل کمک‌های مومنانه درحال برگزاری است.

وی به برگزاری رزمایش کمک‌های مومنانه در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این مرحله از این رزمایش در طول دهه امامت و ولایت از عید قربان تا عید غدیر انجام خواهد شد و امروز در بخش عمده‌ای از استان‌ها این مرحله شروع شده است. جای شکرگزاری دارد که ما در بین چنین ملتی زندگی می‌کنیم که چنین روحیه مواسات، همدلی و کمک مومنانه در این ملت بزرگ برجسته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه روحیه مواسات، همدلی و کمک مومنانه در مردم ایران ارزشمند است، خاطرنشان کرد: این روحیه در جا‌های دیگری هم مثمر به ثمر واقع شده است. این روحیه در بسیج و خدماتی نظیر مبارزه با ویروس کرونا، طرح شهید سلیمانی، تولید ماسک به صورت مردم پایه، تهیه گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های دستی توسط دستی برای دانش آموزان مستضعف و خدماتی مثل تغسیل و تدفین اموات کرونایی و آزادی زندانیان معسر غیر عمد کاملا مشهود است.

سردار سلیمانی ادامه داد: حدود ۱۱ هزار زندانی معاصر غیر عمد با کمک مردم آزاد شده اند و نزدیک به ۴۰ هزار سری جهیزیه تهیه و توزیع شده است. این روحیه بود که همه جلوه‌های زیبای مودت، مهربانی و محبت را در قالب نهضت کمک‌های مومنانه به منصه ظهور رساند.

وی بابیان اینکه این نهضت ادامه دارد، اظهار داشت: خدماتی مثل ساخت منزل برای محرومین، دستگیری از بیماران صعب العلاج و یا اعزام و کاروان‌های تخصصی جهادی به مناطقی که نیازمند هستند و در ابعاد مختلف در یک مقطع زمانی کوتاه حجم انبوهی از خدمات تخصصی در محل را ارائه می‌دهند، ادامه دهنده این نهضت هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز از یک فرهنگ غنی و برآمده از اسلام ناب و مدیریت الهی و مردمی، ولی فقیه و نائب حضرت حجت (عج) برخوردار هستیم.

سردار سلیمانی گفت: در مساجد، پایگاه‌های مقاومت، گروه‌های جهادی بسیج، حوزه‌های مقاومت و نواحی بسیج در شهرستان‌ها امکانات را دریافت می‌کردیم و به مردم مستضعفی که شناسایی شده اند، با رعایت کرامت و با شرایط اسلامی و احترام به مردم عزیز تقدیم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خدمت همه مپکسانی که در این مدت کمک کرده اند خداقوت و تقبل الله عرض می‌کنیم، یادآور شد: این مسیر ادامه دارد، چرا که کمک‌های مومنانه تبدیل به یک فرهنگ شده است. هر مسئله‌ای که تبدیل به فرهنگ شود تعطیلی بردار نمی‌دارد. این نهضت تبدیل به یک فرهنگ برجسته در بین مردم ما شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: خدا را شاکریم که ما به عنوان یک عضو کوچک از یک ملت بزرگ هستیم که چنین فرهنگی در آن متجلی شده است.

سردار سلیمانی ادامه داد: نهضت خدمات مومنانه که البته یکی از محور‌های بسیار فعال و یک بخش از نقش آفرینی نیرو‌های بسیج در میدان است.

وی تاکید کرد: جریان جهادی بسیج به عنوان یک حرکت انقلابی و منبعث از تدابیر رهبر معظم انقلاب از بدو تشکیل بسیج سازندگی تا به کنون تبدیل به یک فرهنگ شده است. امروزه ۴۲،۰۰۰ گروه جهادی دارای شناسنامه در سراسر کشور داریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به۴۲،۰۰۰ گروه جهادی دارای شناسنامه در سراسر کشور افزود: این گروه‌های جهادی قابلیت‌های متنوع و گوناگونی دارند و به سطوح مختلفی تقسیم می‌شوند. گروه‌های جهادی در همه زمینه‌ها آمادگی دارند تا با جذب جوانان در حل مسائل مناطق مختلف اعم از مناطق روستایی عشایری حاشیه‌ها و حتی مسائل ملی خدمت رسانی کنند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزای بسیج