​تقدیراستاندار از اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی
​تقدیراستاندار از اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اهداء لوح تقدیری از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه برتر در اجرای سیاست های جوانی جمعیت تجلیل کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ ،در آئین برگزاری برگزاری جشنواره جایزه ملی جمعیت و جشنواره جوانی جمعیت که به همت،اموربانوان استانداری،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،اداره کل ورزش و جوانان و موسسات فرهنگی و هنری برگزار شد از دستگاههای برتر در ترویج فعالیت های فرهنگب و هنری سیاست های جوانی جمعیا فرزند آوری تجلیل شد.

سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار در این آئین افزود:نگرانی جدی در زمینه پیری جمعیت در جامعه و بین مسئولان وجود دارد که مقام معظم رهبری تاکید بر جوانی جمعیت دارد و ما بعنوان مسئولان و دستگاهها در تحقق این مهم کوتاهی کرده ایم.

وی افزود: منابع خدادادی زیادی داریم و اگر نیروی انسانی و فکر نو لازم را نداشته باشیم این منابع فایده ای ندارند بنابراین حوزه فرهنگی باید پای کار بیایند.

هاشمی مهر اظهار کرد: رسالتی که امروز در خصوص جوانی جمعیت بر دوش ماها گذاشته شده بصورت جهادی و با فکر نو به آن بیندیشیم.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پایین بودن نرخ باروری در کشور و استان تصریح کرد: نرخ باروری در کشور و به تبع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است.

هاشمی مهر با اشاره به تاخیر اندختن ازدواج جوانان به بهانه مسایل اقتصادی خاطر نشان کرد: سخت گیری ها در خانواده ها موجب نگرانی جوانان و باعث بی رغبتی آنها به تشکیل خانواده می شود.

وی ادامه داد: میزان زوج های نابارور در استان کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: افت ۳۵ درصدی آمار ازدواج طی سالهای ۹۰و ۹۵ تا ۱۴۰۰ وحشتناک است.

هاشمی مهر تاکید کرد: با همه این وضعیت را متوجه باشیم و پای کار بیاییم و کار فرهنگی در این زمینه بیشتر شود.

وی اظهار کرد: باید در زمینه جمعیت همان معنویت دوران اوایل انقلاب را دنبال کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فقر و معیشت تنها عامل ازدواج نکردن و بچه دار نشدن نیست چراکه در برخی مناطق که فقر و مشکلاتی مواجهند فرزند بیشتر و ازدواج بیشتری دارند.

هاشمی مهر افزود: با تاسی از قانون جوانی جمعیت نگرانی ها را در رابطه با کاهش و پیری جمعیت برطرف کنیم.

وی با اشاره به رواج پدیده سقط جنین در جامعه بیان کرد: باید با کار فرهنگی روی این مسأله کار شود تا این کار خطرناک را انجام ندهند.

انتهای پیام/