تفاهم نامه مهم میان سپاه فتح و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/آموزش کشاورزی به ۶۰۰ روستا
تفاهم نامه مهم میان سپاه فتح و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/آموزش کشاورزی به ۶۰۰ روستا
تفاهم‌نامه‌ای به منظور ارائه آموزش‌های علمی به کشاورزان در راستای مدیریت هوشمند ارتقا بهره‌وری محصولات راهبردی بین سپاه فتح و سازمان جهاد کشاورزی منعقد شد.
به گزارش خبر دیشموک؛ نشست آغاز عملیات مشترک مدیریت هوشمند ارتقای بهره‌وری محصولات راهبردی با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر جهاد کشاورزی، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و فرمانده بسیج مستضعفین به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

در این نشست که سردار حمید خرمدل، فرمانده سپاه فتح، سید جواد هاشمی معاون سیاسی امنیتی استاندار، سید علی معتمدی‌پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، سرهنگ غلامی، مسئول بسیج جامعه کشاورزی و دیگر مسئولان در محل سپاه فتح استان برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ همکاری بین سازمان جهاد کشاورزی و سپاه فتح با هدف آموزش کشاورزان منعقد شد.

سردار خرمدل در این نشست اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی مهمترین ابزار در این طرح است تا با اجرای آن در کنار جهاد کشاورزی بتوانیم با آموزش‌های علمی و ترویجی تولید محصولات راهبردی را در این استان ارتقا دهیم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: ابتدا باید یک نقشه راه از وضعیت موجود بخش کشاورزی با این نگاه که کجا هستیم و به کجا می‌خواهیم برسیم، داشته باشیم تا موفقیت این طرح تضمین شود.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح، آموزش‌های لازم به کشاورزان بیش از ۶۰۰ روستای بالای ۲۰خانوار  با سطح بیش از ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت تحت پوشش از طریق  ۲۲۰ نفر از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی به عنوان مربیان طرح جهش تولید محصولات راهبردی بسیج همگام با کشاورز ارائه می‌شوند.

سردار خرمدل، سازمان بسیج جامعه کشاورزی و منابع طبیعی را مسئول ارائه این آموزش‌ها دانست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: این سازمان همواره از همکاری نیروی عظیم بسیج در ماموریت‌های این سازمان استقبال کرده و تجربه‌های موفقی در این زمینه وجود دارد و اکنون نیز در ارائه آموزش به کشاورزان از این ظرفیت بهره می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این همکاری‌های باید به‌گونه‌ای باشد که بر اساس آمارهای موجود و نقاط utm مشخص شده از اراضی کشاورزی و دامداری‌ها،  موازی‌کاری پیش نیاید و قدمی به جلو برداشته شود.

معتمدی‌پور با تاکید بر شفافیت در این طرح از جمله مشوق‌ها و پشتیبانی‌ها، تصریح کرد: این تفاهم‌نامه به منظور افزایش هوشمندانه تولیدات محصولات مهم کشاورزی به ویژه گوشت قرمز انجام شده و مقدمات کار در جهاد فراهم شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: از یکسال پیش، تمرکز مدیریتی این سازمان روی افزایش تولید در واحد سطح است و در این زمینه توفیقات خوبی حاصل شده و امیدواریم این تفاهم‌نامه نیز در تحقق این هدف مهم، موثر و راهگشا باشد.

انتهای پیام/