تصویب ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای اوقاف و امور خیریه استان
تصویب ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای اوقاف و امور خیریه استان
حجت‌الاسلام نصیر‌الاسلامی تصریح کرد: در بیش از ۳۰ امامزاده و بقاع متبرکه استان کار عمرانی در حال اجراست، که بین ۴۵ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: افزون بر ۲۲۵ بقعه متبرکه و امامزاده کهگیلویه و بویراحمد در سامانه جامع بانک اطلاعات و بقاع متبرکه و اماکن مذهبی کشور ثبت شده است.

وی بیان کرد: امامزادگان شاخص کهگیلویه و بویراحمد شامل بی بی حکیمه «ع» دختر موسی بن جعفر علیه السلام، امامزاده محمود علیه السلام در کهگیلویه و امامزاده مختار علیه السلام در بویراحمد است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهکیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیش از ۱۲۰۰ مسجد و حسینیه این استان در سامانه جامع به عنوان اماکن متبرکه ثبت شده اند.

 حجت الاسلام نصیر اسلامی عنوان کرد: مساجد کهگیلویه و بویراحمد اکثراً فاقد درآمد، مغازه و واحدهای تجاری هستند، حدود ۶۰ درصد از امامزادگان استان فاقد درآمد مکفی جهت اداره امورات داخلی خود هستند.

وی با اشاره به اهمیت نذورات و سرمایه گذاری خیرین، مردمی و تاثیر آنها برای اقدامات فرهنگی و دیگر بخش های بقاع متبرکه گفت: از همه خیرین و سرمایه‌ گذاران درخواست می شود جهت سرمایه گذاری در زمین های پیرامون امامزادگان هیئت امنا و اوقاف استان را یاری کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به مناسبت دهه کرامت برنامه های فرهنگی متعددی توسط اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمددر این استان در حال اجراست، در بقاع متبرکه امامزاده محمود کهگیلویه و امامزاده جعفر گچساران از دست اندرکاران طرح آرامش بهاری تجلیل شد.

حجت الاسلام نصیر اسلامی بیان کرد: در بقاع متبرک امامزاده شاه زینعلی باشت، امامزاده عبدالله شهر یاسوج نیز همایش پیاده روی برگزار خواهد شد، برگزاری تجلیل از دختران آفتاب در جوار امامزاده مختار و برخی برنامه های شاخص استانی از برمانه های دهه کرامت استان است.

 وی افزود: ایجاد درآمد پایدار برای امامزادگان و ایجاد قطب گردشگری مذهبی یکی از برنامه های اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویر احمد ادامه داد: با توجه به وجود امامزادگان و استان چهار فصل و خوش آب و هوای کهگیلویه و بویر احمد می توان از این ظرفیت جهت ایجاد رونق گردشگری مذهبی استفاده کرد.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی اضافه کرد: ایجاد سوئیت و مهمانسراها برای امامزادگان یکی از اقدامات مهم این نهاد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویر احمد افزود: در امامزاده آقامیر دهدشت طبقه اول زائرسرا به اتمام رسیده و مابقی آن در دست اجراست، در سید محمد شهر سی سخت نیز اجرای دو سوئیت و مهمانسرا در دست اقدام است.

 وی با اشاره به آغاز عملیات احداث زائرسرا در امامزاده جعفر گچساران گفت: ایجاد سوئیت مهمانسرا و زائرسرا در امامزادگانی که به شهر نزدیک و یا در خود شهر قرار دارند اجرا می شود.

حجت الاسلام نصیراسلامی  عنوان کرد: در همین راستا احداث ایجاد مهمانسرا چهار امامزاده استان که در شهرستان های مختلف قرار دارند در اولویت قرار گرفته است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امسال اعتبارات اندکی از سوی دولت به اوقاف و امور خیریه استان اختصاص داده شد و بیشتر اعتبارات ما برای ایجاد گردشگری مذهبی و سوئیت، زائرسرا از محل نذورات و کمک های مردمی است و هر چه اعتبارات مردمی و نذورات به این‌ سو بیاید بهتر می توانیم به تعهدات خود در این حوزه عمل کنیم.

 حجت‌الاسلام نصیر‌الاسلامی تصریح کرد: در بیش از ۳۰ امامزاده و بقاع متبرکه استان کار عمرانی در حال اجراست، که بین ۴۵ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 وی افزود: امسال ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای اوقاف و امور خیریه استان مصوب شد که حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد آن تخصیص پیدا می کند و این میزان نیز بین امامزادگان و مساجد استان تقسیم خواهد شد.

پایان پیام