تداوم سیاست ارز فسادزای ۴۲۰۰ تومانی علل گرانی‌های اخیر امروز جامعه
تداوم سیاست ارز فسادزای ۴۲۰۰ تومانی علل گرانی‌های اخیر امروز جامعه
امام جمعه دهدشت علت اصلی گرانی را ارز ۴۲۰۰عنوان و تصریح کرد: تداوم سیاست گذشته برای تخصیص ارز ۴۲۰۰فسادزا موجب هدررفت منابع ارزی کشور می‌شود

به گزارش خبر دیشموک،؛    امام جمعه دهدشت علت اصلی گرانی را ارز ۴۲۰۰عنوان و تصریح کرد: تداوم سیاست گذشته برای تخصیص ارز ۴۲۰۰فسادزا موجب هدررفت منابع ارزی کشور می‌شود.

حجت الاسلام علی وحدانی‌فر در آیین عبادی سیاسی جمعه دهدشت به تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ضمن توصیه خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی اظهار کرد: بهترین انسان‌ها نزد خدا باتقوا ترین انسانها هستند، این مسیولیت ها نزد خدا زمانی اعتبار دارد که همراه با تزکیه و تقوای عملی باشد.

وی با توجه به گرانی‌های اخیر گفت: متاسفانه دولت در این مسئله کم‌کاری کرده و باید از قبل به مردم توضیح میداد و اقناع اندیشه صورت می‌گرفت چرا که وقتی مردم واقعیت‌ها را بدانند برایشان ملموس و قابل تحمل خواهد بود.

وحدانی‌فر با بیان اینکه همه مسئول جهاد تبیین هستیم و به عنوان نمازگزار متعهد به مردم بگوییم دلیل این اتفاقات چیست، علت اصلی گرانی را ارز ۴۲۰۰عنوان و تصریح کرد: تداوم سیاست گذشته برای تخصیص ارز ۴۲۰۰فسادزا موجب هدررفت منابع ارزی کشور می‌شود.

امام جمعه دهدشت افزود: تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی بیش از ۱۰ میلیارددلار یارانه مردم را به جیب دلالان و واسطه‌گران سودجو در سالهای گذشته واریز کرده و مردم کمترین بهره را از آن برده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۹۰۰هزار میلیاردتومان رانت ارز مابه‌تفاوت ۴۲۰۰ و نرخ دلار در بازار بوده که به جیب عده‌ای نورچشمی و دلال وارد کننده رفته است و دولت در چهار سال گذشته ۴.۷۴ میلیارددلار ارز ۴۲۰۰تومانی خرج کرده است که اگر این منابع ارزی را به قیمت آزاد در بازار می‌فروخت ۱۲۱۳ میلیارد نصیب دولت میشد.

وحدانی‌فر گفت: اگر دولت به جای تخصیص ارز ۴۲۰۰ فسادزا واردات چند قلم کالا درآمد فروش ارزی را بصورت نقدی به ۶۰ میلیون نفر دهک‌های پایین جامعه پرداخت میکرد ماهانه ۴۲۰هزارتومان علاوه بر یارانه نقدی پرداخت میشد اما اینکار را نکردند چون جرات جراحی اقتصادی را نداشتند و میخواستند جیب نوچه‌هایشان خالی نشود.

امام جمعه دهدشت عنوان کرد: اما امروز دولت تصمیم گرفت این رویه غلط را حذف کند و جای تاسف هست برخی انقلابیون همسو با دشمن می شوند و نظام را متهم می‌کنند.

وی با توجه به افزایش ۲۵۰درصدی آرد قاچاق در دوهفته اول امسال گفت: اینها به جیب کی رفته؟ چه کسانی مجوز دادند؟ توقع از دولت آقای رئیسی این است این مسئله را سر و سامان دهد؟

وحدانی‌فر بیان کرد: توقع نداشته باشیم اشتباهات ۱۰سال گذشته طی هشت ماه جبران شود.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه همه معتقد هستند این ارز فسادزا باید تمام شود و اما آقایان زیربار نرفتند گفت: این بیماری مزمن اقتصادی که سالها به سرطانی تبدیل شده بود حالا دارد توسط این دولت جراحی می‌شود.

وی اظهار کرد: دولت سیزدهم نشان داد در مدیریت کرونا، اقتصاد مقاومتی، بانک مرکزی، توجه بر شرق و غرب و همسایگان و ظرفیت‌های درونی کشور موفق عمل کرده است.

وحدانی‌فر با توجه به اینکه عده‌ای ناخواسته و ندانسته در پازل دشمن بازی میکنند گفت: این خطاست و ما نباید در این مسیر قرار بگیریم، هرچند رییس جمهور باید برای مردم توضیح دهد چه اتفاقاتی افتاده است.

امام جمعه دهدشت مذاکرات ایران و عربستان را یادآور شد و گفت: ۶ سال این جوان نادان کشورهای اسلامی را به مخاطره انداخت و اکنون به بن بست استراتژیک رسیدع و دید در یمن موفق نیست و اربابش او را حمایت نمیکند. و امروز سرود جمهوری اسلامی باید پذیرفته شود و به شرطی جمهوری اسلامی این مذاکرات خواهد پذیرفت که دوباره در پازل دشمن بازی نکند.

امام جمعه دهدشت تهدیدات ناشی از سایت زباله دهدشت را یک خطر بزرگ عنوان و خواستار تمهیدات لاز در این راستا از متولیان امر شد.

انتهای پیام