تأکید بر نقش مثبت «کمیته امداد» در  توسعه اشتغالزایی
تأکید بر نقش مثبت «کمیته امداد» در  توسعه اشتغالزایی
رئیس کمیته امداد شهرستان کهگیلویه میزان پرداخت مستمری به صورت ماهیانه در 11 ماه گذشته به ۶ هزارخانواده را به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

به گزارش خبر دیشموک،    سید عبدالعزیز موسوی در دیدار رئیس کمیته امداد خمینی(ره) دهدشت با اشاره به خدمات گسترده این نهاد در اقصی نقاط شهرستان برای کمک به محرومین و مستضعفین گفت: کارنامه کمیته امداد سراسر افتخار و سرافرازی است و این نهاد توانسته ارتباط خوبی با دولت برقرار کرده و گام‌های بلندی در جهت کمک به محرومین بردارد.

فرماندار شهرستان کهگیلویه، با تأکید بر نقش مثبت این نهاد در  توسعه اشتغالزایی قشر کم برخوردار جامعه کمیته امداد را سازمانی تأثیرگذار در توانمندسازی افراد ضعیف و نیازمند جامعه دانست و بیان کرد: کمیته امداد در زمینه ایجاد اشتغال و کمک‌رسانی به نیازمندان نقش مهمی دارد و در واقع این نهاد متعلق به همه مردم است.

موسوی با اشاره به ضرورت  تسهیل در پرداخت تسهیلات بانکی برای مددجویان کمیته امداد گفت: کمیته امداد در راستای خدمت‌رسانی بهتر و استفاده از ظرفیت‌های شهرستان رضایت مددجویان از روند آسان دریافت وام‌های اشتغال و ایجاد مهارت‌های کارآفرینانه را در اولویت قرار دهد.

وی افزود: کمیته امداد یکی از سازمان‌هایی است که در توانمندسازی مددجویان خود موفق عمل کرده است.

عبدالخالق آرامش‌دوست رئیس کمیته امداد کهگیلویه نیز در این دیدار طی گزارشی اظهار کرد: کمیته امداد کهگیلویه تعداد ۶ هزار خانوار را تحت پوشش دارد که شامل ۱۶ هزار نفر در این شهرستان است.

وی میزان پرداخت مستمری به صورت ماهیانه در یازده ماه گذشته به ۶ هزارخانواده را به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان عنوان و افزود: در سال جاری ۲۰۰ مورد تامین جهیزیه، ۹۰۰قلم کالای خانگی، تعمیرات مسکن ۲۲۴ مورد، انشعاب رایگان، تسهیلات ودیعه مسکن، تسهیلات قرض الحسنه ارائه خدمات صورت گرفته است.

آرامش‌دوست خاطرنشان کرد: مطابق با طرحی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد در قالب طرح بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مشاغل توسط کمیته امداد بیمه‌پرداز تامین اجتماعی می‌شوند که با رسیدن به سن بازنشستگی مستمری‌بگیر تامین اجتماعی خواهند شد.

وی افزود: این مددجویان بعد از بازنشستگی از تحت پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند، زیرا حقوق‌بگیر تامین اجتماعی می‌شوند.

انتهای پیام/