بیش از ۶هزار بیمار صعب العلاج در کهگیلویه و بویراحمد نشاندار شدند
بیش از ۶هزار بیمار صعب العلاج در کهگیلویه و بویراحمد نشاندار شدند
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۶هزار و۳۷۷ بیمار صعب العلاج این استان در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت کشور نشاندار شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ دکتر کیان دهراب پور بیان کرد:قبل از راه اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج از پاییز سال جاری، فقط یکهزار و ۲۸۸ بیمار خاص در کهگیلویه و بویراحمد از خدمات ویژه این بیمه بهره مند بودند.

وی افزود: پیش از این ۴۳۲ بیماری ام اس ، ۲۷۷ بیمار تالاسمی ماژور ، ۲۵۶بیمارهمودیالیز بیمار، ۲۱۷ بیمارپیوند کلیه مورد و ۴۶بیمار هموفیلی از این خدمات بهره مند بودند.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در حالی که شمار بیماری های خاص و صعب العلاج زیرپوشش بیمه سلامت پیش از این پنج بیماری بود هم اکنون ۳۰ بیماری از خدمات ویژه این بیماری ها استفاده می کنند.

دهراب پور عنوان کرد: افراد مبتلا به دیابت با بیش از ۲ هزار نفر و بیماران مبتلا به سرطان به تعداد ۶۴۶ نفر در کهگیلویه و بویراحمد بیشترین بیماران صعب العلاج زیرپوشش خدمات ویژه بیمه سلامت در این بخش هستند.

دهراب پور اضافه کرد: تا پایان دی ماه امسال مبلغ ۲۳ میلیارد و ۴۰۳ میلیون تومان از طرف اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد به موسسات درمانی طرف قرارداد در استان و خارج از استان برای جبران هزینه های درمانی این بیماران پرداخت شده است.

وی گفت که بیماران صعب العلاج می توانند در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران (bimehsalamatiranian.ir) ثبت نام و از تخفیفات ویژه درمانی استفاده کنند.

دهراب پور ابراز کرد: این بیماران می توانند برای اطلاع از موضوع که بیماری آنان جزو بیماری های صعب العلاج تعریف شده است یا نه می توانند به ادارات بیمه سلامت در شهرستان های استان مراجعه و یا با شماره تلفن گویای ۱۶۶۶ تماس بگیرند.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ