به افراد مومن و متعهد و اهل رعایت رای دهید
به افراد مومن و متعهد و اهل رعایت رای دهید
امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: رای دادن به افرادی که هیج گونه آگاهی از قوانین ندارند از خود رای و نظری ندارند قدرت تکلم و بیان ندارند آگاهی لازم را ندارند و یا رای دادن بر اساس قوم و طایفه و قبیله این تضییع حق الناس است.

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه‌های نمار عید سعید فطر شهر قلعه‌رئیسی اظهار کرد: در این ماه میهمان خدا بودیم حالا برگشتیم مهم این است از تحفه ها و موهبت‌ها و الطاف و هدایا و سوغات‌ معنوی که نصیب ما شد مراقبت و مواظبت کنیم و در ادامه زندگی استفاده و بهره ببریم.

صلواتی گفت: حال ما بعد از  ماه مبارک رمضان مثل کسی است که به سفر تجارت رفته و انواع و اقسام خوراکی ها و مایحتاج خویش را خریده و حالا باید برنامه ریزی کند و از توشه‌ای که آورده استفاده کند اگر از این برکات ماه رمضان استفاده نکنیم مثل کسی است که از سفر تجارت برگشته و اصلاََ از صندوق ها و بسته ها و توشه هایی که خریده باز نکرده باشد، حال ما بعد از ماه مبارک شبیه حال کسی است که از حج و زیارت کربلا بازگشته و در این ماه مبارک میل ما به گناه کم شد و از گناه فاصله گرفتیم و میل ما به نماز اول وقت و مناجات و عبادت و تلاوت قرآن و دعا و رعایت حق النفس و حق الناس و حق الله  بیشتر شد.

وی ادامه داد: عادت به خوبی ها پیدا کردیم این حال معنوی را مقاوم سازی کنیم  این مقاوم سازی را با نماز اول وقت و تلاوت قرآن و شرکت در مجالس امام حسین و ارتباط معنوی با امام عصر عج و با دوری از گناه و مجالس گناه انجام دهیم آن وقت عزیز امام زمان می شویم و این والاترین و ارزشمندترین  رزق معنوی برای ماست.

صلواتی در خطبه دوم گفت: انتخابات را پیش رو داریم در تمام دوره های انتخاباتی بالاخص ۱۴۰۰ دو جبهه وجود دارد  یکی جبهه انقلاب و انگیزه سازان و دیگری جبهه ضد انقلاب و انگیزه سوزان همگان بدانند جریان ضد انقلاب و انگیزه سوز تمام تلاش خود را انجام می‌دهد  تا مردم را از شرکت در انتخابات دلسرد و ناامید کند تا نظام را از پشتوانه  قوی سرمایه اجتماعی محروم سازد و در روند حرکت رو به جلو نظام خلل ایجاد کند.

وی افزود: برای مقابله با این توطئه انگیزه سوزان باید جریان انقلابی و دلسوزان امام و شهدا و نظام و نخبگان با آگاهی بخشی و بصیرت افزایی و با حاکم کردن گفتمان شفافیت و صداقت و تزریق روح امید در فضای فکری جامعه زمینه حضور و مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنند.

صلواتی تصریح کرد: امروز بزرگ ترین عمل صالح دفاع از انقلاب و نظام و امام وشهیدان و ولایت است و مصداق اتَم و اکمل این عمل صالح زمینه حضور و مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کردن است هر کس می‌خواهد  به انقلاب و نظام خدمت کند یار و یاور امام عصر عج باشد از خون شهیدان پاسداری کند و مکتب شهید سلیمانی را یاری کند زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کند.

امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: تکلیف مردم این است که برای ریاست جمهوری فردی و دولتی  را انتخاب کنند که با ایمان باشد معتقد به توانمندی های داخلی باشد معتقد به مردم و جوانان باشد دارای عملکرد انقلابی باشد حقیقتاََ عدالتخواه باشد نه اینکه با لقلقه زبان اسم عدالت را بیاورد بلکه به معنای واقعی عدالتخواه و ضد فساد باشد و فردی و دولتی که ادامه دهنده مکتب شهید سلیمانی باشد و دارای گفتمان انقلاب امام و ولایت باشد رای بدهیم.

وی افزود: انتخابات شورا های اسلامی شهر و روستاها را در پیشرو داریم ابتدا از مردم روستاها میخواهیم سرنوشت روستای خودشان را مشخص کنند و در روستای خودشان رای دهند و برای رای دادن به کاندیداهای شهر در روز انتخابات به شهر قلعه رئیسی نیایند بر اساس قانون نه شورا و نه شهرداری نمی‌توانند بیرون از محدوده شهر ارائه خدمت کنند.

این خطیب عید سعید فطر گفت: در همان روستا به افراد مومن و متعهد و اهل رعایت رای دهید.

وی خطاب به شهروندان شهر قلعه رئیسی گفت: از بین افراد موجود ۵ نفر را باید انتخاب کنیم مسئولانه به این مسئله نگاه کنیم اول ببینید درد و مشکل و مسئله شهر و شهروندان چه مسئله‌ای است؟ بعد کدام یک از این افراد توان و ظرفیت دارد که مسائل را حل کند.
ببینید فردی که به او  رای می‌دهید  برای شهردار شهر دنبال چه کسی است؟ حقیقتاََ کسانی که به دنبال افراد ضعیف  و حاشیه ساز و ناکارآمد و به دنبال اهداف و منافع خود و به دنبال زر اندوزی و کیسه و موقعیت برای خودشان و بستگانشان هستند رای دادن به چنین افراد و تفکراتی ارمغانش اختلاف، تبعیض، عقب ماندگی، و نابسامانی، حاشیه سازی و مشکلات روز افزون مردم است.

صلواتی گفت: رای دادن به افرادی که هیج گونه آگاهی از قوانین ندارند از خود رای و نظری ندارند قدرت تکلم و بیان ندارند آگاهی لازم را ندارند و یا رای دادن بر اساس قوم و طایفه و قبیله این تضییع حق الناس است.

وی افزود: بعضی ها از چندین ماه پیش اقوام و بستگان و فامیل ها خود را اجیر کردند منزل به منزل دنبال رای می گردند واقعاََ باید سوال شود مگر در شورای شهر چه خبر هست که اینقدر سرمایه گذاری می شود برای رای آوردن  اینجاست که بایست مردم آگاهانه انتخاب کنند و آینده مدیریت شهری را به افراد دیندار و امین و دلسوز و امانتدار و با برنامه و اهل رعایت بسپارند.

صلواتی در ادامه به مسائل روز اشاره کرد و گفت: شاهد فاجعه دبیرستان سیدشهداء کابل و قتل عام مظلومانه دختران بی گناه شیعه بودیم که موجی از غم و اندوه را در جهان اسلام بوجود آورد.

وی گفت: در این منطقه شیعه نشین شهر کابل سه انفجار در مقابل یک دبیرستان رخ داد که ۸۵ دانش آموز مظلومانه شهید و بیش از ۲۰۰ نفر مجروح شدند پشت صحنه اتفاقات افغانستان سیاست شیطانی آمریکاست آمریکایی‌ها به دنبال ناامن سازی است تابه اهداف خودش برسد.

وی گفت: آمریکایی ها باید با خفت و خواری افغانستان را ترک کنند این تحرکات انتقام جویانه و کینه توزانه شیطان بزرگ از مردم منطقه است ما این جنایت را محکوم می کنیم  و از مجامع بین المللی و دولت افغانستان می خواهیم از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کنند.

صلواتی ادامه داد: این روزها دنیا شاهداست به برکت مجاهدتهای شهید سلیمانی جبهه مقاومت امان نفس کشیدن را از رژیم پلید صهیونیستی گرفته و هیمنه و اقتدار پوشالی این غده سرطانی با راکت ها و موشک های جبهه مقاومت در هم ریخت آنچه این روزها می‌بینیم ضعف و ناتوانی دشمن صهیونیستی و اقتدار و عزت جبهه مقاومت و فلسطین هستیم به لطف خدا و عنایات اهل بیت و همت جهادی فرزندان جبهه مقاومت شاهد سستی و اضمحلال و نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود این عزت امروز جبهه مقاومت مدیون میدان و شهید حاج قاسم سلیمانی است.

انتهای پیام/