بهمئی ها از روند عزل و نصب شهرداران انتقاد دارند / گزینش را به شورای نگهبان بسپارید
بهمئی ها از روند عزل و نصب شهرداران انتقاد دارند / گزینش را به شورای نگهبان بسپارید
‌امام جمعه بهمئی از روند عزل و نصب شهرداران و حاشیه‌هایی که تاکنون ایجاد شده انتقاد کرد و راهکار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، نماز جمعه این هفته شهرستان بهمئی به امامت حجت الاسلام اسماعیل صلواتی اقامه شد.

امام جمعه شهرستان بهمئی در شروع خطبه دوم گفت: بیانات مقام معظم رهبری در خطبه عید فطر و جمع مسئولان و مهمانان خارجی دو نکته در این دو جمع از رهبر حکیم و عالیقدر به چشم می آید مطالبه اول مقام معظم رهبری اتحاد بود سه راهبرد برای آن مطرح شد اول تقویت اراده ملی در حل مشکلات کشور امروز جنگ جنگ اراده هاست راه مقابله با جنگ اراده های دشمن تقویت اراده فردی و جمعی با معنویت و تقواست و دوم همکاری و همدلی و هم افزایی است.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی بیان کرد: قوای سه‌گانه باید همدلی کنند، همکاری کنند، هم‌افزایی کنند و مانع همدیگر نشوند؛ راه را برای همدیگر هموار کنند، باز کنند در شهرستان بهمئی نیز باید همین مورد توجه باشد ‌.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال ایجاد اختلاف بین قوا، بین مردم و مسئولین ، بین مردم و خودشان است است و سومین موضوع تمرکز بر حل مسائل و سرگرم نشدن و مشغول نشدن به حواشی است نه مردم به این حواشی اهمیت بدهند، نه مسئولان خودشان را مشغول کنند؛ همه متمرکز بشوند روی مسائل اساسی کشور نگذاریم گفتمان ولایت در جامعه شهید و تضعیف شود.

حجت الاسلام صلواتی افزود: راه پیشرفت این شهرستان و حل مشکلات مردم و شهرستان در مرحله اول وحدت همدلی اتحاد و برادری است.

وی در ادامه گفت: راهبرد امروز دنیای اسلام باید کمک به نیروی داخلی فلسطینی باشد، عناصر مبارز داخلی فلسطینی را باید تقویت کرد مقام معظم رهبری با بصیرت خویش حمایت از گروه های فلسطینی را به عنوان نقشه راهی برای پایان عمر سیاه و رو به زوال پلیدترین دولت تروریستی تاریخ جهان اعلام نمودند.

وی بیان کرد: ما روزی نابودی این غده سرطانی را در همین دنیا جشن خواهیم گرفت در جنگ چند ضلعی آمریکا علیه ایران یکی از اضلاع آن عملیات مستمر الکترونیکی و سایبری علیه ایران است فرزندان دلیر ایران اسلامی در نیروهای مسلح با آمادگی کامل در عملیات های آفندی و پدافندی به دشمن پاسخ میدهند زیر دریایی هسته ای آمریکا در سکوت کامل رادیویی در حال نزدیک شدن وعبور از مرز های سرزمینی ایران بود زیردریایی تمام ایرانی فاتح آن را به سطح آب آورده و مجبور به رعایت قانون میکنند ما تهدید ها را در فاصله چندصد کیلومتری خنثی میکنیم ما میتوانیم در کمتر از چند دقیقه تمام پایگاه های آمریکا را در منطقه و سایت های رژیم صهیونیستی را با موشک های نقطه زن به یک ویرانه غیر قابل تشخیص تبدیل کنیم.

وی افزود: اما به این تنها محدود نیستیم در دریا و آسمان هم آنها را به چالش میکشانیم رابطه ایران و عربستان یک ضربه سهمگینی بر پیکره رژیم صهیونیستی بود و لذا به دنبال تضعیف ایران در حوزه خلیج فارس بودند که شکست خوردند امروز این رژیم برای مقابله با تجدید روابط ایران و عربستان و کشورهای عربی به دنبال گسترش روابط با کشورهای شمال مثل ترکمنستان و آذربایجان است آمریکا قبلا سیاست روابط با کشورهای شمال ایران را تجربه کرد شکست خورد همین شکست در انتظار اسرائیل خواهد بود.

امام جمعه شهرستان بهمئی افزود: انتخابات ترکیه است انتخابات ترکیه سخت ترین انتخابات برای اردوغان است برای سیاست های منطقه ای ایران روی کار آمدن هر کاندیدایی تاثیر راهبردی و عمیقی ندارد اما با توجه به شرایط منطقه ای و وابستگی رقیبان اردوغان به آمریکا و صهیونیست ها پیروزی اردوغان برای ایران ترجیح دارد و میتواند به اهداف ایران در سیاست های منطقه ای کمک کند.

وی بیان کرد: سودان و مسائلی که امروز شما در اخبار می بینید و میشنوید سومین کشور بزرگ آفریقا است دومین کشور بزرگ جهان عرب است سودان با توطئه آمریکا و صهیونیست ها طی یک همه پرسی سودان جنوبی از آن جدا شد کشور درگیری ها و توطئه هاست عمده اش کار انگلیس خبیث و آمریکا است بازیگر اصلی حوادث سودان رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: با تجزیه سودان و عادی سازی روابط به دنبال نفوذ در این کشور است میخواهد در دریای سرخ متمرکز شود تا جلوی ورود سلاح به نوار غزه را بگیرد آنچه امروز در سودان شاهد هستیم نتیجه اعتماد به آمریکا و رژیم صهیونیستی است اعتماد به آمریکا و رژیم صهیونیستی با جنگ داخلی و تجزیه برابر است.

حجت الاسلام صلواتی بیان کرد: شنبه ۹ اردیبهشت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام است خوارج دائما آلت دست دشمنان اسلام و قرآن بودند تخریب قبور ائمه بقیع محصول کوتاه فکری و برداشت های انحرافی از شعائر الهی و جهل اهل تاویل است.

امام جمعه شهرستان بهمئی افزود: راهبرد نظام اسلامی در مقابله با جهل اهل تاویل وحدت امت اسلام است راهبرد وحدت امت اسلام در برابر انحرافات اسلام را حفظ میکند همین روز روز شوراهاست همدلی همکاری و همراهی اعضای شورای شهر در حل مسائل مردم تحسین میکنم منتهی رسالت شوراهای اسلامی این است که شهر اسلامی بسازند و به مختصات شهر اسلامی توجه کنند یعنی عدالت در تقسیم خدمات شهری، تامین آرامش روحی و معنوی مردم، ظهور و اعتلای مظاهر اسلامی و انقلابی، عمران و آبادانی و زیبایی شهر موردتوجه باشد.

حجت الاسلام صلواتی بیان داشت: در سطح کلان سیاست زدگی اختلافات جناحی قومی و طایفه ای یکی از عوامل ضعف شوراها و باعث ناکارآمدی شوراهاست باعث میشود در تصمیم گیری ها بدون عقلانیت و برنامه ریزی مدون و آینده نگر و بر اساس منافع مقطعی و محدود باشد راه این است که مجلس شورای اسلامی قوانین تشکیلات شورا ها را وظایف شوراها را انتخاب های شورای اسلامی و انتخاب شهرداران دهیاران و واگذاری تعیین صلاحیت اعضای شورای شهر و روستا را به شورای نگهبان و دفاتر نظارت بدهد تا بتواند این نهاد را از آفت ها و ناکارآمدی ها نجات بدهد متاسفانه به محض اینکه اختلافی پیش می آید مدیریت شهری متزلزل میشود لازم است نحوه انتخاب و برکناری شهرداران سخت تر شود که این کار مجلس است.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: دوشنبه ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر است رسول خدا (ص) دست کارگر را می بوسید و فرمودند این دستی است که هرگز آتش جهنم به آن نمیرسد این یعنی از کار و کارگر باید تجلیل شود استقلال کشور وابسته به کار و کارگری است ستون فقرات اقتصاد کارگر است باید از کار و کارگر ایرانی حمایت کنیم بهترین حمایت خرید کالای ایرانی است.

حجت الاسلام صلواتی افزود؛ سه شنبه ۱۲ اردیبهشت شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم است روز معلم را به همه ی معلمان عزیز تبریک و تهنیت عرض میکنم معلم کیست؟ معلمی کسی است که در دل انسان یک چراغی روشن میکند و آن را از جهالت به دانایی و از ظلمت ها سمت نور هدایت میکند.

وی ادامه داد: شهید مطهری نماد معلم تراز انقلاب اسلامی است مهم ترین رسالت معلم دعوت الهی تربیت معنوی و اخلاقی است در نگاه رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب قدرت اعتبار و آبروی کشور بیش از هر چیزی وابسته به نیروی انسانی است و معلمان سازنده ی نسل آینده و نیروی انسانی کشور هستند ما در گام دوم نیازمند مطهری ها هستیم مطهری های گام دوم باید همان نسبتی را با انقلاب اسلامی داشته باشند که شهید مطهری داشتند یعنی انقلابی باشند و نسبت به توطئه انقلاب زدایی از حوزه و جامعه حساس باشند.

حجت الاسلام صلواتی ادامه داد: تفکر ناب اسلامی را از خطر انحطاط و انحراف به مسیر تفکرات وارداتی شرق و غرب مصون بدارند برای سوالات جدید پاسخ های متناسب و منطقی ارائه بدهند شهید مطهری پهلوان میدان جهاپ تبیین بودند از جمله ویژگی های شهید مطهری در میدان جهاد تبیین اسلام شناسی زمان شناسی جریان شناسی و دشمن شناسی است حرمت معلم در جامعه باید حفظ شود اساسی ترین وظیفه ما در قبال قشر شریف و زحمت کش معلم این است که حرمت آن در جامعه حفظ شود.

امام جمعه شهرستان بهمئی در پایان گفت: شان و جایگاه معلم باید حفظ شود حرمت امام زاده را متوالی نگه میدارد خود این عزیزان به عنوان شغلی که امام راحل (ره) می فرمایند معلمی شغل انبیاست یک چنین جایگاهی معلم دارد باید مراقبت کنند دولت مردان نیز باید نسبت به احقاق حق معلمان چاره اندیشی کنند.

 

پایان پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ