بنیاد علوی طرح «حیات» را در کهگیلویه اجرا می‌کند
بنیاد علوی طرح «حیات» را در کهگیلویه اجرا می‌کند
بنیاد علوی طرح «حیات» را در کهگیلویه اجرا می‌کند بنیاد علوی طرح «حیات» را در کهگیلویه اجرا می‌کند 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ علی نیکبخت در حاشیه اولین جلسه شورای توانمندسازی اقتصادی بنیاد علوی در شهرستان کهگیلویه در گفت و گو با خبرنگار خبر دیشموک هدف از اجرای این طرح را توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار قلمداد کرد.

نیکبخت با اشاره به ۲ هزار و ۵٠ طرح اشتغالی در نظر گرفته شده برای استان، سهم شهرستان کهگیلویه را ۳۸۸ فقره عنوان کرد و گفت: بعد از تدوین سند شناخت شهرستان و روستاهای اولویت‌دار، تشکیل کانون پیشرفت روستاهای هدف، شناسایی متقاضیان، برگزاری کارگاه‌های ارزیابی مشارکتی و گذراندن دوره‌های آموزش‌های لازم، صدور مجوزات و سایر مراحل ۱۶ گانه طرح حیات، این طرح در هر چهار بخش این شهرستان با تمرکز بر مناطق روستایی اجرا خواهد شد.

 

وی با اشاره به برنامه‌های بنیاد علوی، اظهار داشت: اشتغال، معیشت، آموزش و پرورش از جمله اولویت‌های اصلی بنیاد علوی در کهگیلویه و بویراحمد است.  مجری و راهبر استانی بنیاد علوی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعطای تسهیلات خرد ۱۵۰ میلیون تومانی برای ایجاد شغل در برنامه است.

 

نیکبخت همچنین از حمایت و ایجاد کارگاه‌های تولیدی با تسهیلات ۱ تا ۳ میلیارد تومانی خبر داد.  مجری و راهبر استانی بنیاد علوی در استان با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم به متقاضیان تسهیلات و طرح‌های حمایتی، خاطر نشان کرد: با همکاری شورای اداری، بخشداران، دهیاری‌ها و معتمدین محلی برای اجرای برنامه‌ها اقدام خواهیم کرد.

 

نیکبخت بهداشت و سلامت را از دیگر موارد کاری بنیاد عنوان و تصریح کرد: توزیع بسته‌های تغذیه‌ای برای زنان شیرده و باردار و همچنین حمایت از بهداشت دهان و دندان در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی به شناسایی و درمان مشکلات چشمی و همچنین حمایت از جراحی‌های پزشکی نیازمندان نیز اشاره کرد و افزود: حمایت از دانش‌آموزان کم‌برخوردار در راستای اجرای عدالت آموزشی در حیطه آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌های کاری بنیاد علوی است.

 

نیکبخت در پایان از مجموعه ادارات و اعضای شورای توانمندسازی اقتصادی در شهرستان خواستار همکاری، هماهنگی، مشارکت، همدلی و هم‌افزایی جهت اجرای بهتر و دقیق‌تر این طرح در شهرستان شد.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ