برای اولین بار در طول انقلاب رخ داد؛جلسه شورای اداری شهرستان کهگیلویه در روستای امامزاده نورالدین
برای اولین بار در طول انقلاب رخ داد؛جلسه شورای اداری شهرستان کهگیلویه در روستای امامزاده نورالدین
اولین جلسه با حضور شورای اداری شهرستان کهگیلویه در روستای امامزاده نورالدین کهگیلویه برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛صبح روز سه شنبه ۲۱بهمن ۱۳۹۹ اولین جلسه شورای اداری شهرستان کهگیلویه با حضور سردار واهبی زاده ، امام جمعه دیشموک ،دبیرنهاد آبادانی و پیشرفت دیشموک و  فرماندار شهرستان کهگیلویه برگزار شد .

 

رهبریان رئیس هلال احمر شهرستان کهگیلویه،رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه،دیانتی رئیس اداره راه شهرستان کهگیلویه با شهدای منطقه ی امامزاده نورالدین  تجدید میثاق کردند.

ابتدا غبار روبی گلزار شهدای روستای امامزاده نورالدین و اولین شهید کهگیلویه «طلبه جوان سید علی نورالدینی مقدم» در روز سه شنبه ۲۱بهمن ۱۳۹۹ انجام شد.

سردار واهبی زاده گفت: اولین جلسه شورای اداری شهرستان کهگیلویه در روستای امامزاده نورالدین کهگیلویه برگزار شد.

واهبی زاده گفت: هدف از برگزاری اولین جلسه شورای اداری شهرستان کهگیلویه در امامزاده نورالدین؛پیگیری مشکلات آب ،جاده ارتباطی و برق روستا بود.

وی خاطره ای از پند خندق بیان نمود: هنگامی که رزمنده گان با خشاب خالی در مقابل دشمن روبه رو شدند و مهمات نداشتند  تصمیم گرفتند با پاره سنگ در مقابل نیروهای عراقی بجنگند و از خاک ایران اسلامی دفاع کنند .

واهبی زاده گفت : حالا که امنیت داریم شما مسئولان با قلمتان ،قدمتان زبانتان ،توانتان به قشر مستضعف جامعه و مردم (فقرا و محرومین)کشور خدمت کنید …

در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شورای اداری شهرستان کهگیلویه به روستای امامزاده نورالدین ارامگاه اولین شهید کهگیلویه رفته تا مشکلات مردم این روستا را بررسی کنند.

اولین منظره از روستا، بقعه امامزاده ای بر روی تپه ای بلند که جوانب اطراف آن را قبرستان وسیعی فرا گرفته است. روستای امامزاده نورالدین ؛در شمال دهستان دشمن زیاری از توابع بخش مرکزی کهگیلویه ،حدود ۷۰ کیلومتر از شهر دهدشت فاصله دارد .

فرماندار کهگیلویه در بازدید از روستای امامزاده نورالدین گفت:  اتصال جاده امامزاده نورالدین به جاده ملی پاتاوه دهدشت از جمله مطالبات مردم این منطقه است و تلاش می شود این موضوع بامسئولان استانی پیگیری شود.

دارا کریمی نژاد با بیان اینکه مردم باید برای آبادی روستا همکاری بیشتری داشته باشند افزود: اولویت بندی و اجرای طرح‌ها در روستاها در گرو رفع معارضات مردمی است.

وی از آمادگی بنیاد مسکن شهرستان برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی به ساکنان روستای امامزاده نورالدین خبر داد و اضافه کرد: در صورت مشارکت مردم برای نصب کنتور، مشکل آب آشامیدنی در این روستا نیز رفع می‌شود.

وی تصریح کرد : با ایجاد زیر ساخت‌های روستائی به‌خصوص جاده مناسب و نیز كمك به احداث و مرمت بنای امامزاده و فراهم کردن شرایط لازم جهت جذب توریسم و اشتغال، می‌توان به این روستا جان دوباره بخشید.

در ادامه فرماندار کهگیلویه خاطره ای را از زمان جنگ بیان نمود که در سال ۱۳۶۶ بسیجی بودم و آرزوی رفتن به جبهه داشتم و اجازه ورود به منطقه ندادند  تا اینکه با سردار واهبی زاده در منطقه جنگی برخورد کردم و ایشان به من کمک کرد تا به آرزوی خود برسم، که همینجا از وی تقدیر میکنم.

از گلزار روستا و تاریخ شهادت ها معلوم است که جوانان این روستا، از همان روزهای نخستین جنگ، جزو اولین کسانی بودند که، در عملیات‌های مختلف در دوران جنگ تحمیلی حضور فعالی داشتند و تعداد زیادی از این عزیزان به مقام والای شهادت نائل آمدند. با اینکه نام این شهدا بر تارک کوچه خیابانهای شهر جاری است اما کمتر کسی میداند فرماندهانی بزرگ از این روستا برخاسته اند و اکنون اینجا در کورترین نقطه کهگیلویه ارام گرفته اند .

به جرات میتوان نماد تهور و مردانگی جوانان این خطه و روستا را پیوند ذاتی مردمانش با دفاع مقدس یا ۲۶شهید و ۱۵۰جانبازی دانست که تقدیم ایران اسلامی کرده‌اند.

واهبی زاده سردار رزمنده زمان جنگ از ساکنانی است که اخیرا به روستا بازگشته؛ وی در بیان خاطره‌ای از شهید عنایت اله بازگیر از فرماندهان جنگ با تحت تاثیر قرار دادن مدیران در ذکر شخصیت و اخلاق ایشان گفت: شهید عنایت الله بازگیر، فردی مخلص، بی ریا ،متواضع،ساده زیست ودر بینش عاشورایی متعصب بود .

وی افزود : اویکی ازفرماندهان مؤثردر جنگ، درعملیات والفجر ۸ ویکی از فرمانده گردانهای خط شکن بود.

بنابه گفته همرزمان ،وقتی یکی دیگر از فرمانده گردانهای خط شکن شهیدشدوبه فرمانده لشکرخبردادند روکرد به عنایت الله بازگیر وگفت ابوالفضل دوران وارد عمل میشود.

وی ادامه داد : وقتی بازگیر به سراغ دشمن درحال پیشروی رفت بعد از عبورازخط دشمن وزدن چندسنگر مهم به آرزویش که همان شهادت درراه خدا بود رسید.

وی همچنین در بیان شخصیت ،شهید سید علی همت صالح ، دیگر فرمانده آرمیده در گلزار روستا افزود : علی همت فردی بی ادعا و بزرگمنش بود که حیات و شهادتش در گمنامی ماند . با وجوداینکه ازفرماندهان یگان زرهی ۳۸ذالفقارسپاه بودهیچ وقت درمرخصی وامورات شخصی از ماشین سپاه استفاده نکرد و هیچ وقت کسی او را لباس سپاه ندید .او لباس خاکی وبسیجی را ترجیح میداد.

وی اظهار کرد: شهید صالح درعملیات حلبچه ی عراق درحین پیشروی عراقی ها جلوی آنهاایستاد وبرای هدایت نیروهایش سرش از تانک بیرون بودکه ازناحیه سروصورت مورد اصابت ترکش قرارگرفت وبه آرزویش که شهادت درراه خدا بود رسید وچون جنازه اش بدون کارت وپلاک بود حدود ۳ماه به سردخانه های چند شهر انتقال داده می شد تااینکه توسط بستگانشان شناسایی شد.

با اینکه فرماندار کهگیلویه در خطاب به مدیران خود غباروبی گلزار شهدا را نماد عزم در زدودن غبار وجود خواند و گفت : به مردم خود قول دروغ و شعار ندهیم باید دید که تاثیر این مدیران از این غبار روبی تا چه اندازه قول را با عمل میزان خواهد کرد .

(روستای امامزاده نورالدین دم عباس با جمعیتی بیش از ۱۲۰ نفر از توابع شهرستان کهگیلویه وبخش مرکزی در مرز با بخش چاروسا قرار گرفته است.)

لازم به ذکر است:امام جمعه دیشموک و اسفندیار مختاری  دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت دیشموک در این برنامه حضور داشته و امام جمعه دیشموک خطاب به مسئولان گفت : شهدا در مقابل دشمنان قسم خورده جنگیدند تا ما راحت باشیم ،پس ماباید تلاش کنیم تا مردم در رفاه زندگی کنند ،همچنین از مشکلات منطقه گفت و اذعان داشت امیدواریم معضلات منطقه با حضور فرماندار بیش از پیش توجه شود تا رفع شوند .

 

انتهای پیام/م:آ

 

  • نویسنده : مالک آهنگ